Steven Soderbergh kétség kívül az egyik legsokoldalúbb rendező, mindegyik olyan szélesebb közönséget megszólító produkciójára, mint a Mint a kámfor, az Ocean’s Eleven-trilógia, a Magic Mike vagy a Kimi jut egy szűkebb réteget megcélzó dráma. Legalábbis hiába játszott George Clooney és Angeline Jolie a Solarisban, nem valószínű, hogy a kassza szétrobbanásáról álmodozott, amikor remake-elte Tarkovszkij klasszikusát, de a szintén sztárokkal teletűzdelt Szex, hazugság, videó vagy a Che Guevara életét bemutató kétrészes dráma (Che - Az argentin, Che - A gerilla) sem az a típusú film, amire kígyózó sorokban masszíroznak tömegek egy vödör popcornt szorongatva.

És talán éppen az eklektikus életművének köszönhető, hogy az egyik legelismertebb kortárs hollywoodi rendező és egyben az egyik legtúlértékeltebb is, mert annak ellenére, hogy tagadhatatlanul számtalan jó filmet készített, ha a szívünkre tesszük a kezünket, beláthatjuk, azért igazi mesterművet, megkerülhetetlen klasszikust még egyet sem. A szorgalma azonban vitathatatlan, két hónapja került a mozikba az igencsak egyedi horrorja, a Jelenlét, amely egy tipikus kísértetházas sztorit a szellem szemszögéből mesélt el a riogatás helyett a traumatizált család drámájára fókuszálva, és hasonlóképpen műfaji játszadozásra invitál az április elején bemutatott Fekete táska is.
Legalábbis aki az előzetes és a szinopszis alapján vegytiszta kémthrillerre számít, valószínűleg csalódni fog. A történet főszereplője egy titkos ügynök, akinek a szakmabeli feleségére az árulás gyanúja vetül, ráadásul nem babra megy a játék, hiszen egy tömegpusztító fegyver meglovasításáról van szó, a férfinek pedig döntenie kell, a megbízóihoz vagy a házastársához lesz-e a lojális. Innen indul a sztori, de nem egy újabb, kontinenseket átívelő James Bond- vagy Mission: Impossible-kalandról van szó, a cseppet sem feddhetetlen erkölcsű hősünk nem egy Ethan Hunt, hogy felszálló repülőgépekre kapaszkodjon fel puszta kézzel vagy a vonatok tetején verje szanaszét az ellenfeleit, igaz, a kevésbé ortodox megoldások tőle sem állnak távol: áthívja például vacsorázni az ügyben gyanús kollégáit, majd két fogás között pszichológiai játékokkal próbálja kideríteni, ki is lehet tégla közülük.