Kivonták a forgalomból a legendás Tu–154-es utolsó darabját

A 154-es volt a Tupoljev első, kimondottan polgári célokra kifejlesztett repülőgépe. A típus először 1968. október 3-án szállt fel.

Forrás: MTI2020. 10. 28. 14:15
null
Korábban a ma már megszűnt MALÉV járműflottájának is szerves részét képezte a TU-154-es Fotó: Balaton József Forrás: MTVA/Bizományosi: Balaton József
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kivonták a forgalomból az utolsó Tupoljev–154 típusú személyszállító repülőgépet – jelentette be szerdán az Alrosza orosz utasszállító légitársaság.

A háromhajtóműves, közepes távolságra 152-180 utast szállító Tu–154-esek a cég szerint a legmegbízhatóbb és a legegyszerűbben üzemeltethető gépek voltak, egész évben forgalomban voltak az ország legzordabb és legforróbb vidékei között.

A Tu–154-es volt a Tupoljev első, kimondottan polgári célokra kifejlesztett repülőgépe. A típus először 1968. október 3-án szállt fel, sorozatgyártása pedig két évvel később kezdődött.

A Malév egykori magyar légitársaság az első üzemeltetők közé tartozott, előtte csak az Aeroflot és a bolgár Balkan bővítette flottáját Tu–154-esekkel. A Malévnál a típus 28 évi üzemeltetése során 18 gép volt használatban, 2001-ben vonták ki őket a flottából.

Korábban a ma már megszűnt Malév járműflottájának is szerves részét képezte a Tu–154-es
Fotó: MTVA/Bizományosi: Balaton József

A szovjet utasszállító géppark másik meghatározó típusát, a Tu–134-est 2019. május 22-én „küldte nyugdíjba” az Alrosza. Ennek a gépnek a sorozatgyártása 1966 és 1984 között folyt. A polgári légi közlekedésen kívül katonai szállítási és egyéb kisegítő feladatokra használták. A Malév 1968 és 1988 között használt Tu–134-eseket.

Oroszországban az elmúlt két évtizedben saját fejlesztésű gépként csak a Szuhoj Superjet 100-ast állították rendszerbe, 2011-ben. A SS–100-as 98 utast képes 4400 kilométerre elszállítani. Évek óta folyik a háromszáz utast befogadó MSz–21-es (orosz jelzéssel MC–21-es) fejlesztése.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.