Elérkezett idén a Magyar Honvédség egyik legmeghatározóbb eseménye, az altisztavatás. Délelőtt az MH Altiszti Akadémián végzett 350 katona állami és katonai vezetők, valamint hozzátartozók és az érdeklődő közönség előtt tesz esküt a haza szolgálatára. Az esemény zárómozzanataként az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár JAS-39 Gripen vadászgépei és az MH Kiss József 86. Helikopterdandár forgószárnyasai díszelgő áthúzással tisztelegnek a Magyar Honvédség kötelékében szolgálatukat megkezdő altisztek előtt.

Azonban ez nem csak egy látványos légibemutató – Sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mind az esküt tevő altisztek, mind a pilóták életében. Ez a díszelgő kötelék egy szimbolikus tiszteletadás, tradíció, amely az avatottak összetartását fejezi ki – árulta el a lapunknak Simon-Bózsik Anna hadnagy, az egyik résztvevő gép parancsnoka.

A díszrepülésre való felkészülésen ott lehetett stábunk is, amelyen a parancsnok forgószárnyasára felülve vehettünk részt a begyakorláson. Simon-Bózsik Anna kollégájával, Király Emese hadnaggyal vezette a helikoptert két másik géppel szigorú alakzatban. A parancsnok landolás után kifejtette:
Kérdésünkre kitért arra is, a helikopterpilóták hogyan készülnek fel az ünnepségre. – Egy kötelékfelkészülésnél a legfontosabb, hogy begyakoroljuk, hogyan tartsuk egymáshoz képest a helyünket, illetve pontosan tudjunk egyszerre mozogni az alakzatban – hangsúlyozta Simon-Bózsik Anna.

Ezt megerősítette Varga Norbert hadnagy is, aki a díszrepülésen a H225M parancsnoka. – A kötelékrepülésre én azt szoktam mondani, sem vezérként, sem kísérőként nincs könnyű dolga a pilótának. Kísérőként az a legfőbb kihívás, tudd úgy tartani a helyedet, hogy szépen nézzen ki. Nagyon aprólékos, precíz munkát igényel. Vezérként pedig a parancsnokok elvárják, hogy egy bizonyos időpontra, másodpercre pontosan érkezzünk. Ennek a kiszámítása és végrehajtása is aprólékos munkát igényel, gyakorlatilag pillanatról pillanatra – hangsúlyozta.