Schumacher nem nyert még az A1-en

Kemenczky
2001. 05. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Festői környezetben rendezik a világbajnokság idei hatodik futamát, az Osztrák Nagydíjat. Érdekesség, hogy a zeltwegi A1-Ring az egyetlen pálya a Formula–1-es naptárban, amelyen a háromszoros világbajnok, 47 futamgyőzelmet számláló Michael Schumacher még nem tudott nyerni. A vb-pontversenyben 36 ponttal az élen álló német ezt a negatív sorozatot szeretné most megtörni.Először 21 évvel ezelőtt, 1970-ben rendeztek versenyt a zeltwegi aszfaltcsíkon, akkor a Ferrariban ülő belga Jacky Ickx győzött. 1987-ig minden évben volt itt Osztrák Nagydíj, majd tízéves szünet következett. Az átépített A1-Ringen 1997 óta ismét látogatást tesz a száguldó cirkusz. A legtöbbször a négyszeres világbajnok francia Alain Prost győzött Zeltwegben, a „Professzor” háromszor (1983, ’85, ’86) állt a dobogó tetején. A jelenlegi mezőnyből a kétszeres világbajnok finn Mika Häkkinen holnap utolérheti Prostot, hiszen a McLaren sofőrje tavaly és ’98-ban már megnyerte az Osztrák Nagydíjat.Häkkinennek most már jól jönne egy futamgyőzelem, hiszen a tavalyi Belga Nagydíjon nyert utoljára, ráadásul idén csak négy pontot sikerült összeszorgoskodnia. A finn azonban csendesen tűr, akkor sem ütötte meg a guta, amikor két hete Barcelonában az utolsó körben romlott el a kuplungja, így az élről kellett kiállnia.„Nem követtem el hibát, semmi okom tehát arra, hogy búnak adjam a fejem” – nyilatkozta Häkkinen, akinek nem könnyíti meg a dolgát, hogy betegen, influenzás tünetekkel utazott Zeltwegbe. Érdekesség, hogy menedzsere, Keke Rosberg már „temeti” őt, az 1982-es világbajnok szerint „Mikára már nem nehezedik nyomás, mert a bajnokság számára elúszott”.A Ferrari új aerodinamikai megoldásokkal érkezett az Osztrák Nagydíj helyszínére. Ross Brawn műszaki igazgató szerint a 4326 méter hosszú, 600 méteres tengerszint feletti magasságban található, szupergyors egyenesekből és technikás kanyarokból álló A1-Ringen különösen nehéz megtalálni a megfelelő leszorítóerőt. Brawn úgy véli, a pálya több helyen is lehetőséget ad az előzésre, leginkább a Remus- és a Gösser-kanyar előtt.Spielbergben a tegnapi szabadedzéseken a McLaren-Mercedes pilótái voltak a leggyorsabbak. Az élen a pontverseny második helyén álló Coulthard (26 pont) végzett (1:11,245 perc), megelőzve Häkkinent, Barrichellót (Ferrari), Ralf Schumachert (BMW-Williams) és M. Schumachert. A ma 13 órakor kezdődő időmérő edzés azért is óriási küzdelmet ígér, mert még a 12. helyen végző Irvine is mindössze 1,1 másodperccel maradt le tegnap Coulthard mögött. A holnapi versenyt (14 óra) és a mai időmérő edzést az m1 élőben közvetíti.*Bernie Ecclestone, a szakág „nagyura” tegnap, a moszkvai tárgyalásai végén bejelentette, hogy 2003-tól az orosz fővárosban is rendeznek Formula–1-es futamot. A Jurij Luzskov moszkvai polgármesterrel kötött megállapodás szerint a pályát 100 millió dollárért építik meg az oroszok.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.