Zöld a fű

Malonyai Péter
2002. 06. 03. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Varázsa a futballnak (is), hogy kívülről nézve roppant egyszerű játék, nincs az a drukker, aki például egy-egy kihagyott ziccer után ne kiáltana föl lekicsinylően, hogy ő bizony könnyedén gólra váltotta volna a helyzetet, mi több, ha indulatosabb, a húgát, az édesanyját, sőt még a tantit is elébe helyezi a hibázó csatárnak.
Ha világbajnokság, akkor persze mindenki drukker, s Dunát lehet rekeszteni a felkent és az önjelölt hozzáértőkkel. Aki csak szót kap, szívesen emlékezik meg arról, hogy mennyire más a játék, mint volt egykoron, s ha hagyják, részletes (értsd: szószátyár) előadásba kezd arról, miért jobb (ha jobb) a tolódásos védekezés az emberfogásnál, a lapos passzokra épülő játék a beadások forszírozásánál, és így tovább. Az egykori nagyságok szívesen merengenek a múltba, bölcs tanácsokat adnak utódaiknak, meg-megemlítve, hogy bizony az ő idejükben… Meg hogy nagyot változott a játék… És itt ők is rátérnek a szakmai elemzésre, jön a tolódás, a hálócsapda és egyéb hókuszpókuszok.
Ritka kivétel az egykori török klasszis kapus, Turgay Seren (kétszer a magyarok ellen is védett, barátságosan), aki a lehető legérthetőbben fogja a történelmi távlatokat. Szerinte az 1954-es svájci világbajnokság óta (ott volt) a fű és a futballcipők minősége változott igazán nagyot. „Érdekes, hogy most sokkal zöldebb a játéktér” – csodálkozik rá a japán–dél-koreai stadionokra, majd bevallja, hogy kifejezetten irigy (hja, az ember gyarló) a maiakra, a mostanság honos, fantasztikusan könnyű futballcipők miatt.
A fű zöld, a cipő kényelmes.
Érthető beszéd.
Fölteszem ezért riporter, és nem szakértő Turgay Seren a világbajnokságon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.