Noha minden fontos kérdés eldőlt már a Formula–1-ben a vasárnapi (14 óra) Belga Nagydíj előtt, a helyszín, Spa-Francorchamps olyan pálya, amely már az adottságai révén is izgalmas. Szép, gyors és változatos. Spában nyerni komoly fegyvertény. A szakemberek szerint olyan nehéz az Ardennek erdőségeiben fekvő aszfaltcsík vonalvezetése és olyan gyakran változnak a körülmények, hogy a tehetség, a tudás majdnem annyit számít, mint Monte Carlóban, Montrealban vagy a Hungaroringen.
Persze nem árt, ha egy-két lóerővel több van az ember háta mögött, mint a többieknek, hiszen a Les Combes kanyar, majd a buszmegállónak nevezett sikán előtt az autók messze túllépik a 300 kilométeres óránkénti sebességet. Spában található a világ egyik leghíresebb kanyarja, az Eau Rouge (magyarul: vörös víz), amely nemcsak az iszonyú tempó miatt nehéz és veszélyes, hanem azért is, mert egy völgy legalján van: az autók a lejtő végén, 300-as tempóval valósággal belezuhannak, majd néhány századmásodperccel később hegynek fölfelé folytatják útjukat.
A legendás skót pilóta, a néhai Jim Clark utálta ezt a pályát, ennek ellenére 1962–65 között egymás után négyszer nyerte meg a versenyt. Mi lett volna, ha szereti?
Jim Clark bravúrját csak Ayrton Senna tudta megismételni, ő 1988-tól 91-ig volt Spa-Francorchamps királya. A legtöbbször Senna és Michael Schumacher győzött, mindketten öt-öt alkalommal álltak a dobogó tetején.
Az ötszörös világbajnok Schumacher számára Spa szinte hazai pálya, hiszen Kerpen, ahol felnőtt, „kőhajításnyira” található tőle a belga–német határ túloldalán. A Ferrari pilótája 1991-ben itt mutatkozott be, 1992-ben pedig itt nyerte első nagydíját. Győzelmi ambícióinak ezúttal is csak az szabhat határt, ha a Magyar Nagydíjhoz hasonlóan a Ferrari ezúttal is úgy gondolja, hogy a vb pontverseny második helyére hajtó Rubens Barrichellónak kell megnyernie a futamot.
*
Részt vesz a Belga Nagydíjon az anyagi gondokkal küzdő Arrows, amely egy eddig meg nem nevezett egyesült államokbeli befektető segítségére számíthat. Az Arrows a legutóbbi, magyarországi futamra nem utazott el. A versenyistállót augusztus 2-án hagyta el a német Heinz-Harald Frentzen, aki azóta a Sauberhez szerződött. Tom Walkinshaw csapata várhatóan ma hozza nyilvánosságra, hogy a brazil Enrique Bernoldi mellett ki ül majd a másik Arrowsban a hét végén.
*
A japán Toyota istálló az idény végén megválik mindkét versenyzőjétől, a skót Allan McNishtől és a finn Mika Salótól. Azt már bejelentették, hogy az egyik autót jövőre a BAR-Hondától átcsábított francia Olivier Panis vezeti majd és a legfrissebb információk szerint közel állnak a megállapodáshoz a holland Jos Verstappennel is. A csapatok közül jelenleg a Ferrarinál, a Williamsnél, a McLarennél, a Renault-nál és a Saubernél biztos a szerződéssel rendelkező két pilóta neve a 2003-as évre.
Megdöbbentő adatok láttak napvilágot a migránsbűnözésről
