Az izgalmat maga a pálya jelentheti

2002. 08. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Noha minden fontos kérdés eldőlt már a Formula–1-ben a vasárnapi (14 óra) Belga Nagydíj előtt, a helyszín, Spa-Francorchamps olyan pálya, amely már az adottságai révén is izgalmas. Szép, gyors és változatos. Spában nyerni komoly fegyvertény. A szakemberek szerint olyan nehéz az Ardennek erdőségeiben fekvő aszfaltcsík vonalvezetése és olyan gyakran változnak a körülmények, hogy a tehetség, a tudás majdnem annyit számít, mint Monte Carlóban, Montrealban vagy a Hungaroringen.
Persze nem árt, ha egy-két lóerővel több van az ember háta mögött, mint a többieknek, hiszen a Les Combes kanyar, majd a buszmegállónak nevezett sikán előtt az autók messze túllépik a 300 kilométeres óránkénti sebességet. Spában található a világ egyik leghíresebb kanyarja, az Eau Rouge (magyarul: vörös víz), amely nemcsak az iszonyú tempó miatt nehéz és veszélyes, hanem azért is, mert egy völgy legalján van: az autók a lejtő végén, 300-as tempóval valósággal belezuhannak, majd néhány századmásodperccel később hegynek fölfelé folytatják útjukat.
A legendás skót pilóta, a néhai Jim Clark utálta ezt a pályát, ennek ellenére 1962–65 között egymás után négyszer nyerte meg a versenyt. Mi lett volna, ha szereti?
Jim Clark bravúrját csak Ayrton Senna tudta megismételni, ő 1988-tól 91-ig volt Spa-Francorchamps királya. A legtöbbször Senna és Michael Schumacher győzött, mindketten öt-öt alkalommal álltak a dobogó tetején.
Az ötszörös világbajnok Schumacher számára Spa szinte hazai pálya, hiszen Kerpen, ahol felnőtt, „kőhajításnyira” található tőle a belga–német határ túloldalán. A Ferrari pilótája 1991-ben itt mutatkozott be, 1992-ben pedig itt nyerte első nagydíját. Győzelmi ambícióinak ezúttal is csak az szabhat határt, ha a Magyar Nagydíjhoz hasonlóan a Ferrari ezúttal is úgy gondolja, hogy a vb pontverseny második helyére hajtó Rubens Barrichellónak kell megnyernie a futamot.
*
Részt vesz a Belga Nagydíjon az anyagi gondokkal küzdő Arrows, amely egy eddig meg nem nevezett egyesült államokbeli befektető segítségére számíthat. Az Arrows a legutóbbi, magyarországi futamra nem utazott el. A versenyistállót augusztus 2-án hagyta el a német Heinz-Harald Frentzen, aki azóta a Sauberhez szerződött. Tom Walkinshaw csapata várhatóan ma hozza nyilvánosságra, hogy a brazil Enrique Bernoldi mellett ki ül majd a másik Arrowsban a hét végén.
*
A japán Toyota istálló az idény végén megválik mindkét versenyzőjétől, a skót Allan McNishtől és a finn Mika Salótól. Azt már bejelentették, hogy az egyik autót jövőre a BAR-Hondától átcsábított francia Olivier Panis vezeti majd és a legfrissebb információk szerint közel állnak a megállapodáshoz a holland Jos Verstappennel is. A csapatok közül jelenleg a Ferrarinál, a Williamsnél, a McLarennél, a Renault-nál és a Saubernél biztos a szerződéssel rendelkező két pilóta neve a 2003-as évre.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.