Ifj. Tóth hatodszor ünnepelhet

- Autósport -

Kemenczky Zoltán
2002. 09. 18. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két futammal a 2002-es hazai első osztályú ralibajnokság befejezése előtt a végső győzelemre még két pilótának van esélye, a legfontosabb kérdés tehát így szól: ifj. Tóth János hatodszor vagy Benik Balázs először.
A Mecsek-ralin (szombaton és vasárnap), illetve az idényzáró Zemplén-ralin (október 25–27.) legfeljebb negyven pontot szerezhet egy versenyző, s ifj. Tóth előnye jelenleg 17 pont Benikkel szemben. A Peugeot 206-ossal versenyző „Janika” az eddigi hat futamból ötöt megnyert (110 pont), egyszer pedig navigátora, Tóth Imre hátsérülése miatt nem indult. Benik legfőbb riválisa távollétében megnyerte a Fehérvár-ralit, emellett háromszor második, egyszer harmadik, egy alkalommal pedig negyedik volt (93 pont). Egyszer sem tudta legyőzni ifj. Tóth Jánost, amikor az ötszörös bajnok ott volt a pályán, ez azonban nem a fiatal Benik hibája, hiszen a 34 éves pilóta idestova több mint két éve nem kapott ki senkitől magyar bajnoki futamon.
Benik Balázs tudja, hogy ha a Pécs környéki gyorsaságikon ismét ifj. Tóth János lesz a gyorsabb, akkor gyakorlatilag eldől a bajnokság, hiszen ha húsz pontra nő a különbség kettejük között, akkor a Bomba Rally Team klasszisának az idényzárón már részt sem kell vennie.
„Nekünk ez a második Mecsek-ralink, így sokkal kevesebb tapasztalatunk van, mint azoknak, akik hosszú évek óta vissza-visszatérnek ide – mondta Benik. – Tavaly ráadásul nem is tudtuk befejezni a versenyt, mert a második napon kiestünk. Nagyon nehéz erőpróbára számítunk, de a lelkesedés megvan bennünk ahhoz, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból.”
A 23 éves autóversenyző tagadja, hogy mindenáron a bajnoki cím megszerzésére törne, hiszen ha túlzott kockáztatot vállal, akkor nemcsak az első helynek mondhat búcsút, hanem veszélybe kerülhet az összetettben jelenleg biztosnak tűnő második helye is.
„Támadok és támadnak, mert ne felejtsük el, Érdi Tibor húsz ponttal van mögöttem, és ha kiesnék, máris ott lehetne a nyomomban. Úgy érzem, az első pár gyorsaságin nagyjából eldől majd, mennyire vagyunk gyorsak, és érdemes-e vállalni némi kockázatot” – merengett a csömöri fiatalember, aki valószínűleg ismét visszaülhet Ford Focus WRC-jébe a szombaton reggel fél hétkor kezdődő futamon.
Hogy ne csak az abszolút pontversenyről essen szó: az A csoportban már eldőlt a bajnoki cím sorsa, ott Bútor Róbert (Citroën Saxo Kit-car) előnye behozhatatlan, az N csoportban még Aschenbrenner Györgynek (Mitsubishi Lancer Evo5) és Oroszlán Lászlónak (Mitsubishi Lancer Evo7) van reális esélye a sikerre.
A közép-európai zónabajnokságba is beszámító Mecsek-rali (egyben horvát bajnoki futam) 15 gyorsasági szakaszból (összesen 138 km) áll, ebből szombaton kilencet, vasárnap hatot tartanak meg.
A bajnokság állása 6 futam után: 1. ifj. Tóth, Tóth (Peugeot 206 WRC) 110 pont, 2. Benik, Somogyi (Ford Focus WRC) 93, 3. Érdi, Varga (Subaru Impreza WRC) 73, 4. Turi, Papp (Toyota Corolla WRC) 62, 5. Aschenbrenner, Koronczai (Mitsubishi Lancer Evo5) 33, 6. Angyalfi, Kazár (Mitsubishi Lancer Evo6) 26.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.