-FORMULA-1-
Michael Schumacher talán pénteken, a bemutató napján látta először a Ferrari idei autóját, az F2003–GA-t, majd kedden Maranellóban belepréselte magát a cockpitba, és hihetetlen időt repesztett az olasz istálló fioranói tesztpályáján. A tényszerűség kedvéért rögzítsük: az általa tartott korábbi rekordot előbb 58,620 mp-ről 58,291-re, majd 57,045-re javította meg. Nos, ez nem sok jót ígér a riválisoknak, meg persze azoknak a szurkolóknak sem, akik abban reménykednek, hogy 2003-ban a tavalyinál kiegyensúlyozottabb erőviszonyok jellemzik majd a Formula–1-et. Nézzük meg, miért is!
Abban semmi rendkívüli nincs, hogy a Formula–1-es autók évről évre gyorsabbak, erősebbek, és szinte minden időmérő edzésen, versenyen megdől az előző esztendőben (vagy korábban) felállított pályacsúcs. Amíg azonban egy adott konstrukció eléri a képességei határait, levetkőzi a gyermekbetegségeit, rengeteg tesztre, több hónapos kemény munkára van szükség. A legújabb példa a Williams-BMW új FW25-öse, amely január 31-i bemutatása után eleinte nem akart igazán gyorsan menni, s csak kedden történt meg az, ami egy potenciális világbajnok autótól elvárható: Juan Pablo Montoya 1:10,153 percre javította a pályacsúcsot Valenciában.
Az viszont döbbenetes, hogy az új Ferrarival Schumacher az első néhány kilométer után több mint másfél másodpercet javít a valaha autózott legjobb időn egy mindössze 3021 méter hosszú pályán, ahol a köridők egy perc alatt maradnak (miközben a többiek egy-egy tizedmásodperces javulásért is megszakadnak Barcelonában vagy Valenciában). Átlagsebességet számolva mindez azt jelenti, hogy az F2003–GA az első tesztjén másodpercenként majdnem másfél méterrel több utat tett meg az elődjénél, amellyel tavaly 17 futamból 15-öt megnyert Michael Schumacher és Rubens Barrichello, az ellenfelek pedig a futamok többségén már a rajt után néhány körrel elveszítették szem elől a két F2002-est.
És ha belegondolunk abba, hogy az új Ferrari a következő hetekben a finomításoknak köszönhetően egyre gyorsabb lesz, hát akkor…
Kiderült, hogy Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója nem a levegőbe beszélt a múlt pénteki bemutatón, pedig szavai akkor eléggé hihetetlennek (és ijesztőnek) tetszettek. Ezt mondta: „Teljesítményben még soha nem volt ekkora különbség két, egymást követő Ferrari között.” Akkor sokan arra gondolhattak, hogy ha ez így van, akkor a legjobb lenne, ha Maranellóban legyártanának 20-22 példányt az F2003–asból, leigazolnának két tucat pilótát, és máris megrendezhetnék a maguk háziversenyét, Formula–Ferrari néven. Annak legalább volna értelme.
Persze a 2003-as szezon csak majdnem egy hónap múlva, március 9-én kezdődik Ausztráliában, addig elvben még sokat fejlődhet a Williams-BMW és a többi csapat egyaránt. És az is íratlan törvény, hogy az év eleji tesztek eredményeiből nem lehet egyenesen következtetni a várható erőviszonyokra.
Mégis, az ember fejében már csak az bujkál: hátha a McLaren… Adrian Newey, a brit–német csapat főtervezője ugyanis azt mondta, hogy az új autón, az MP4/18-ason forradalmi újítások lesznek. Az biztos, hogy ráfér az új, nagy kérdés azonban, hogy Wokingban (vagy Grove-ban, a Williams főhadiszállásán) találnak-e olyan megoldásokat, amelyekkel utol lehet érni a Ferrarit.
Sorra támadják a kereskedelmi hajókat a húszik + videó
