Az anya akarata szerint…

-FORMULA-1-

2003. 04. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Schumacher pályafutásának legszomorúbb futamgyőzelme volt a vasárnapi, imolai első hely. A Ferrari ötszörös világbajnoka a San Marinó-i Nagydíjon 65. alkalommal állhatott a dobogó tetején; mindez néhány órával azután történt, hogy egy kölni kórházban meghalt az édesanyja.
Michael és öccse, a végül a negyedik helyen célba érkező Ralf (Williams-BMW) azonnal értesült a tragikus eseményről, ám mindketten úgy döntöttek, részt vesznek a futamon, és a verseny nyitó harmadában kiélezett csatát vívtak az első helyért.
„Az édesanyám szeretett ott lenni a gokartpályán – írta saját honlapján Michael, utalva a gyermekéveire. – Szerette, ahogyan az öreg kerpeni pályán száguldoztunk, szerette nézni, ahogyan versenyzünk. Ő és az apám mindig támogatott engem és Ralfot, ők tették lehetővé, hogy most ott legyünk, ahol vagyunk. Az édesanyám is úgy akarta volna, hogy elinduljunk ezen a futamon, ebben biztos vagyok.”
„A Schumacher család az autósportban nőtt fel, erről szólt az egész életük – mondta Heinz-Harald Frentzen, aki gyermekkoruktól ismeri a Schumacher testvéreket. – Szomorú történet ez, de úgy képzelem, az édesanyjuk azt mondta volna, hogy a fiainak versenyeznie kell.”
„Nagyon sajnálom, ami a két fiúval történt – nyilvánította ki együttérzését Norbert Haug, a rivális Mercedes sportigazgatója. – Le a kalappal mindkettőjük előtt. Helyes döntés volt, hogy versenyezni akartak, és azzal, amilyen sportszerűen küzdöttek, bizonyították, hogy remek fickók.”
Schumi győzelemmel küldte nyugdíjba a minden idők legeredményesebb konstrukciójának kikiáltott F2002-est. A „Vörös Istennőnek” elkeresztelt jármű 19 versenyén 15-ször győzött, kilenc kettős sikert aratott. Az elődjénél is gyorsabb F2003-GA május 4-én mutatkozik be a Spanyol Nagydíjon.
Az összetett pontversenyben az élen álló McLaren-Mercedes csapatfőnöke, Ron Dennis kijelentette: az MP4-18 jelű autót leghamarabb június közepén, a Kanadai Nagydíjon veti be a wokingi csapat.
„Azt akarjuk, hogy a kocsi beérjen – mondta Norbert Haug. – Nem csupán egy sokkal gyorsabb autóra van szükségünk, hanem legalább olyan megbízhatóra is, mint a mostani.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.