Az élen áll az új Ferrari

Beváltotta a hozzá fűzött reményeket a Ferrari új csodaautója, az F2003-GA, amely tegnap debütált a Spanyol Nagydíjon. Barcelonában, az első időmérő edzésen a címvédő Michael Schumacher volt a leggyorsabb, míg márkatársa, Rubens Barrichello a harmadik lett. A nap meglepetését Jarno Trulli (Renault) okozta, aki mindössze két századdal végzett Schumacher mögött a második helyen.

Kemenczky Zoltán
2003. 05. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

-FORMULA–1-
Ígérete szerint „csatába küldte” új négykerekűjét a világbajnok Ferrari csapat Barcelonában, s az F2003-GA rögtön az első napon a leggyorsabbnak bizonyult a katalán pályán. Noha Michael Schumacher 1:17,130 perces listavezető ideje egyelőre jócskán elmarad a tavalyi, 1:16,364-es pole pozíciós eredményétől, az ötszörös világbajnok német első helye önmagáért beszél.
Lehet, hogy a tifosik – az olasz szurkolók – már elsőre nagyobb fölényt vártak a Ferrari F2003-GA nevű autójától, a teszteken fantasztikus időket produkáló versenygép tegnap még nem dominált egyértelműen a Circuit de Catalunyán. Ennek gyaníthatóan az lehet az oka, hogy a Ferrari mérnökeinek több adatra van szükségük az új konstrukció tökéletes beállításához.
„Nem tudom, mennyire gyors az autójuk valójában – mondta Juan Pablo Montoya, a rivális Williams-BMW menője. – Gyorsabbnak tűnik az elődjénél, mindenesetre Barcelonában nem volt anynyira félelmetes. Volt közös tesztünk a Ferrarival, és lehet, hogy akkor tele tankkal mentek, de mi egy kicsivel gyorsabbak voltunk.” Ez nem azt jelenti, hogy a kolumbiai pilóta lebecsülné a húszmillió eurós költségvetéssel megépített F2003-GA-t, sőt kijelentette: kettős győzelmet arathat a Ferrari, ha mindkét autó végigmegy a versenyen.
A péntek reggeli szabadedzésen még Ralf Schumacher (Williams-BMW) lett a leggyorsabb, a Ferrari-versenyzők közül Barrichello a 10., M. Schumacher a 15. helyen végzett. A kvalifikációs tréningen azonban mindketten nagyot léptek előre, ráadásul úgy, hogy a körülmények nyilvánvalóan nem kedveztek a Bridgestone gumiknak. Az első tíz közé mindössze három, a japán cég abroncsait használó autó került be. Az új Ferrari bemutatkozását egyébiránt hosszas vívódás előzte meg. Az F2003-as tesztjein ugyanis „nem várt problémák” adódtak, ezért a csapat vezetői aggódtak az autó megbízhatósága miatt. Egyes információk szerint a motor hűtésével voltak komoly gondjaik. Erre utalhat, hogy a Barcelonába szállított modellek oldalszekrényén már kopoltyúnyílásra emlékeztető barázdák láthatók. A nyílásokat cápakopoltyúnak nevezték el, így lett az F2003-GA beceneve Vörös Cápa.
Az első időmérő edzés eredménye: 1. M. Schumacher (Ferrari) 1:17,130 perc, 2. Trulli (Renault) + 0,019 mp, 3. Barrichello (Ferrari) + 0,088, 4. Da Matta (Toyota) + 0,313, 5. Button (BAR-Honda) + 0,483, 6. Panis (Toyota) + 0,616, 7. Webber (Jaguar-Cosworth) + 0,663, 8. Räikkönen (McLaren-Mercedes) + 0,732, 9. Coulthard (McLaren-Mercedes) + 0,930, 10. Alonso (Renault) + 0,970.
A Spanyol Nagydíj második időmérő edzése ma 14 órakor, a verseny holnap szintén 14 órakor kezdődik (tv: RTL Klub).
***
MARAD A KIPÖRGÉSGÁTLÓ. Újabb szabálymódosítást vont vissza a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA): a jövőben is engedélyezik a csúszásgátló használatát, tehát nem tiltják be 2004-től, ahogyan tervezték. Az FIA a Brazil Nagydíjon történt tömeges kicsúszások miatt a jövőben megengedi, hogy nagy esőben esőgumira válhatnak a csapatok akkor is, ha előzetesen ezt a fajta abroncsot nem „nevezték be” a versenyre. A csúcsszerv a csapatok nyomására tett engedményeket, feltételül szabta azonban, hogy a nagy motorgyártók a jövőben jutányos áron szállítsanak erőforrásokat a független kiscsapatoknak. Elvetették az „egy motor – több verseny” ötletét is, sőt nem tiltják majd be az autóból a box felé irányuló elektronikus adatáramlást sem. (K. Z.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.