-FORMULA–1-
Ígérete szerint „csatába küldte” új négykerekűjét a világbajnok Ferrari csapat Barcelonában, s az F2003-GA rögtön az első napon a leggyorsabbnak bizonyult a katalán pályán. Noha Michael Schumacher 1:17,130 perces listavezető ideje egyelőre jócskán elmarad a tavalyi, 1:16,364-es pole pozíciós eredményétől, az ötszörös világbajnok német első helye önmagáért beszél.
Lehet, hogy a tifosik – az olasz szurkolók – már elsőre nagyobb fölényt vártak a Ferrari F2003-GA nevű autójától, a teszteken fantasztikus időket produkáló versenygép tegnap még nem dominált egyértelműen a Circuit de Catalunyán. Ennek gyaníthatóan az lehet az oka, hogy a Ferrari mérnökeinek több adatra van szükségük az új konstrukció tökéletes beállításához.
„Nem tudom, mennyire gyors az autójuk valójában – mondta Juan Pablo Montoya, a rivális Williams-BMW menője. – Gyorsabbnak tűnik az elődjénél, mindenesetre Barcelonában nem volt anynyira félelmetes. Volt közös tesztünk a Ferrarival, és lehet, hogy akkor tele tankkal mentek, de mi egy kicsivel gyorsabbak voltunk.” Ez nem azt jelenti, hogy a kolumbiai pilóta lebecsülné a húszmillió eurós költségvetéssel megépített F2003-GA-t, sőt kijelentette: kettős győzelmet arathat a Ferrari, ha mindkét autó végigmegy a versenyen.
A péntek reggeli szabadedzésen még Ralf Schumacher (Williams-BMW) lett a leggyorsabb, a Ferrari-versenyzők közül Barrichello a 10., M. Schumacher a 15. helyen végzett. A kvalifikációs tréningen azonban mindketten nagyot léptek előre, ráadásul úgy, hogy a körülmények nyilvánvalóan nem kedveztek a Bridgestone gumiknak. Az első tíz közé mindössze három, a japán cég abroncsait használó autó került be. Az új Ferrari bemutatkozását egyébiránt hosszas vívódás előzte meg. Az F2003-as tesztjein ugyanis „nem várt problémák” adódtak, ezért a csapat vezetői aggódtak az autó megbízhatósága miatt. Egyes információk szerint a motor hűtésével voltak komoly gondjaik. Erre utalhat, hogy a Barcelonába szállított modellek oldalszekrényén már kopoltyúnyílásra emlékeztető barázdák láthatók. A nyílásokat cápakopoltyúnak nevezték el, így lett az F2003-GA beceneve Vörös Cápa.
Az első időmérő edzés eredménye: 1. M. Schumacher (Ferrari) 1:17,130 perc, 2. Trulli (Renault) + 0,019 mp, 3. Barrichello (Ferrari) + 0,088, 4. Da Matta (Toyota) + 0,313, 5. Button (BAR-Honda) + 0,483, 6. Panis (Toyota) + 0,616, 7. Webber (Jaguar-Cosworth) + 0,663, 8. Räikkönen (McLaren-Mercedes) + 0,732, 9. Coulthard (McLaren-Mercedes) + 0,930, 10. Alonso (Renault) + 0,970.
A Spanyol Nagydíj második időmérő edzése ma 14 órakor, a verseny holnap szintén 14 órakor kezdődik (tv: RTL Klub).
***
MARAD A KIPÖRGÉSGÁTLÓ. Újabb szabálymódosítást vont vissza a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA): a jövőben is engedélyezik a csúszásgátló használatát, tehát nem tiltják be 2004-től, ahogyan tervezték. Az FIA a Brazil Nagydíjon történt tömeges kicsúszások miatt a jövőben megengedi, hogy nagy esőben esőgumira válhatnak a csapatok akkor is, ha előzetesen ezt a fajta abroncsot nem „nevezték be” a versenyre. A csúcsszerv a csapatok nyomására tett engedményeket, feltételül szabta azonban, hogy a nagy motorgyártók a jövőben jutányos áron szállítsanak erőforrásokat a független kiscsapatoknak. Elvetették az „egy motor – több verseny” ötletét is, sőt nem tiltják majd be az autóból a box felé irányuló elektronikus adatáramlást sem. (K. Z.)
Hat éve nem történt ilyen, Olaszország ismét szakaszgyőztest ünnepelhet a Tour de France-on
