Újra a vörös a nyerő szín

-FORMULA-1- Michael Schumacher pályafutása 66. győzelmét aratta tegnap a Spanyol Nagydíjon, így mindjárt a bemutatkozó versenyén győzelemre vezette a Ferrari új autóját, az F2003–GA-t. Hazai közönség előtt gyönyörűen versenyzett Barcelonában Fernando Alonso, aki a második helyen zárt, megelőzve a másik Ferrariban ülő brazil Rubens Barrichellót. Katasztrofálisan szerepelt a McLaren-Mercedes, a finn Kimi Räikkönen már a startnál, David Coulthard a 17. körben kiesett.

Kemenczky Zoltán
2003. 05. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kimi Räikkönen balszerencsés hétvégéje már a rajtnál véget ért. A vb-pontverseny éllovasa a szombati kvalifikációs tréningen, az egyik kanyarban hibázott, elhagyta a pályát, így értékelhetetlen eredménnyel az utolsó helyről indulhatott a Spanyol Nagydíjon. A start után mindössze két métert tett meg, amikor McLaren-Mercedese telibe találta a brazil Pizzonia beragadt Jaguarját. Räikkönennek nem volt esélye, hogy elkerülje az ütközést. Az élen Alonso (Renault) remekül kapta el a rajtot, de M. Schumachert nem tudta megelőzni. A német az első kanyarkombinációban csapattársát, Barrichellót is kitette a fűre, de a brazil vissza tudott jönni az aszfaltra, és Alonsót is maga mögött tartotta. A Trullival (Jaguar) vívott csatájában Coulthard (McLaren-Mercedes) is kicsúszott, s visszaesett az utolsó helyre. A biztonsági autó vezetésével megtett négy kör után M. Schumacher, Barrichello, Alonso, R. Schumacher (Williams-BMW), Button (BAR-Honda), Montoya (Williams-BMW) sorrendben folytatódott a száguldás. Montoya gyorsan megelőzte Buttont, Coulthard három kör alatt a 13. helyre tört előre. A felzárkózása azonban nem folytatódott, mert a 17. körben összeütközött Buttonnal, kicsúszott, és kiesett.
Az első boxkiállásoknál Alonso Barrichello elé került, és eleinte két-három mp-cel autózott M. Schumacher mögött, ám az ötszörös világbajnok gyorsan távolodott tőle. Az élmezőnyből a két Ferrari kezdte először az újabb kerékcseréket, s a sorrend a depólátogatásokat követően sem változott, azaz mégis, hiszen R. Schumacher került a második helyre, s feltartotta Alonsót. Egészen a 40. körig, amikor kicsúszott, és a 21 éves spanyol elment mellette. Később Montoya is megelőzte csapattársát, akinek láthatóan az autó vezethetőségének a rovására ment a pályaelhagyás. Az utolsó boxkiállások nem változtattak a sorrenden. A csodálatosan versenyző Alonso nem tudta utolérni M. Schumachert, alaposan faképnél hagyta azonban Barrichellót. Az új F2003–GA így győzelemmel debültált a Formula–1-ben, Michael Schumacher az összetettben négy pontra megközelítette az éllovas Räikkönent, míg a Ferrari három pontra zárkózott fel a Barcelonában pont nélkül záró McLarenhez.
A Spanyol Nagydíj, a vb 5. futamának pontszerzői: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:33:46,933 óra, 2. Alonso (spanyol, Renault) + 5,716 mp, 3. Barrichello (brazil, Ferrari) + 18,001, 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) + 1:02,022 p, 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW) + 1 kör, 6. Da Matta (brazil, Toyota) + 1 kör, 7. Webber (ausztrál, Jaguar) + 1 kör, 8. Firman (angol, Jordan-Ford) + 2 kör. A pontverseny élmezőnye, pilóták: 1. Räikkönen 32 pont, 2. M. Schumacher 28, 3. Alonso 25, 4. Barrichello 20, 5. Coulthard 19, 6. R. Schumacher 17. Gyártók: 1. McLaren-Mercedes 51, 2. Ferrari 48, 3. Renault 34, 4. Williams-BMW 32.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.