Új helyzetben várja a ralibajnokság folytatását a címvédő ifj. Tóth János. A hatszoros bajnok az utóbbi három esztendőben fölényesen végzett az élen a pontversenyben, most azonban három futam után csupán a hetedik helyen áll, és mindössze egy versenyt fejezett be, igaz, azt megnyerte. A hétvégi (péntek és szombat) Savaria-rali előtt lapunknak ifj. Tóth úgy nyilatkozott: minden rosszban van valami jó, a sikertelenség ugyanis fokozza a bizonyítási vágyát.
Három verseny után huszonöt pont a hátránya az összetettben. Jelentős ez a különbség?
– Jelentős, de elvileg behozható.
– Visszafogottan fogalmaz.
– A rali kiszámíthatatlan sportág, sok mindennek együtt kell lennie ahhoz, hogy futamot nyerjünk. Balszerencsés időszakban vagyunk, de egyszer minden sorozatnak vége szakad. Kérdés, a mostani pechszéria meddig kísér bennünket.
– Reális értékelés, de mi van az elszántsággal?
– A győzni akarás ugyanúgy megvan bennem, sőt… Minden rosszban van valami jó, ez esetben a kudarcok fokozzák a vágyat, hogy újra bizonyítsunk.
– És az önbizalmát nem rombolják a kiesések, a hibák?
– Korábban a győzelmi kényszer kedvező hatással volt rám, meglátjuk, most hogyan lesz. Alapvetően nem vagyok túl optimista, szinte minden versenyen úgy indulok el, hogy na, most aztán biztosan legyőz majd valaki.
– Egy hatszoros bajnoktól ez furcsán hangzik.
– Pedig így van.
– A fehérvári futamon lecsúszott az útról, magával sodort több nézőt is. Vezetői hiba volt?
– Igen, az én hibám volt.
– Mikor fordult elő utoljára hasonló?
– Versenyen legutóbb kilencvenkilencben, a Salgó-ralin hibáztam ekkorát.
– Összefüggésbe hozható a mostani kicsúszása bármivel?
– Hallottam olyan szóbeszédről, hogy azért történt a baleset, mert éppen vertek a versenyben, de ez elég nevetséges, hiszen én vezettem akkor nyolc másodperccel, ha nem csal az emlékezetem.
– Az mégsem vitatható, hogy elég nagy nyomás nehezedik önre.
– Természetesen nagyok az elvárások, és nemcsak a szurkolók, hanem – jóllehet, kimondatlanul – a szponzoraink, a hirdetőink részéről is. De gondolja, hogy a riválisok vállát ez nem nyomja?
– Közöttük azonban nincs hatszoros bajnok.
– A lényeg, hogy tudjuk, mi a feladatunk, érezzük, hogy nyernünk kellene. Ha ki tudom hozni az autóból, ami benne van, akkor győzhetek, de ez nagyon sok mindentől függ, kezdve azzal, hogyan kelek fel reggel, hogy a beállításokat, a jó gumiválasztást már ne is említsem. Megpróbáljuk fokozatosan lefaragni a hátrányt, s ha esetleg nem sikerül, akkor majd el lehet gondolkodni azon, hogy mihez kezdjünk.
A ralibajnokság abszolút sorrendje 3 futam után: 1. Szabó G., Kerék B. (Skoda Octavia WRC) 45 pont, 2. Ifj. Angyalfi, Kazár (Subaru Impreza WRC) 45, 3. Benik, Somogyi (Ford Focus WRC) 42, … 7. Ifj. Tóth, Tóth I. (Peugeot 206 WRC) 20.
„Arcátlanság azt állítani, hogy Ukrajna áll legközelebb az EU-tagsághoz”
