Ifj. Tóth nem túl optimista

AUTÓSPORT

Kemenczky Zoltán
2003. 06. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új helyzetben várja a ralibajnokság folytatását a címvédő ifj. Tóth János. A hatszoros bajnok az utóbbi három esztendőben fölényesen végzett az élen a pontversenyben, most azonban három futam után csupán a hetedik helyen áll, és mindössze egy versenyt fejezett be, igaz, azt megnyerte. A hétvégi (péntek és szombat) Savaria-rali előtt lapunknak ifj. Tóth úgy nyilatkozott: minden rosszban van valami jó, a sikertelenség ugyanis fokozza a bizonyítási vágyát.

Három verseny után huszonöt pont a hátránya az összetettben. Jelentős ez a különbség?

– Jelentős, de elvileg behozható.

– Visszafogottan fogalmaz.

– A rali kiszámíthatatlan sportág, sok mindennek együtt kell lennie ahhoz, hogy futamot nyerjünk. Balszerencsés időszakban vagyunk, de egyszer minden sorozatnak vége szakad. Kérdés, a mostani pechszéria meddig kísér bennünket.

– Reális értékelés, de mi van az elszántsággal?

– A győzni akarás ugyanúgy megvan bennem, sőt… Minden rosszban van valami jó, ez esetben a kudarcok fokozzák a vágyat, hogy újra bizonyítsunk.

– És az önbizalmát nem rombolják a kiesések, a hibák?

– Korábban a győzelmi kényszer kedvező hatással volt rám, meglátjuk, most hogyan lesz. Alapvetően nem vagyok túl optimista, szinte minden versenyen úgy indulok el, hogy na, most aztán biztosan legyőz majd valaki.

– Egy hatszoros bajnoktól ez furcsán hangzik.

– Pedig így van.

– A fehérvári futamon lecsúszott az útról, magával sodort több nézőt is. Vezetői hiba volt?

– Igen, az én hibám volt.

– Mikor fordult elő utoljára hasonló?

– Versenyen legutóbb kilencvenkilencben, a Salgó-ralin hibáztam ekkorát.

– Összefüggésbe hozható a mostani kicsúszása bármivel?

– Hallottam olyan szóbeszédről, hogy azért történt a baleset, mert éppen vertek a versenyben, de ez elég nevetséges, hiszen én vezettem akkor nyolc másodperccel, ha nem csal az emlékezetem.

– Az mégsem vitatható, hogy elég nagy nyomás nehezedik önre.

– Természetesen nagyok az elvárások, és nemcsak a szurkolók, hanem – jóllehet, kimondatlanul – a szponzoraink, a hirdetőink részéről is. De gondolja, hogy a riválisok vállát ez nem nyomja?

– Közöttük azonban nincs hatszoros bajnok.

– A lényeg, hogy tudjuk, mi a feladatunk, érezzük, hogy nyernünk kellene. Ha ki tudom hozni az autóból, ami benne van, akkor győzhetek, de ez nagyon sok mindentől függ, kezdve azzal, hogyan kelek fel reggel, hogy a beállításokat, a jó gumiválasztást már ne is említsem. Megpróbáljuk fokozatosan lefaragni a hátrányt, s ha esetleg nem sikerül, akkor majd el lehet gondolkodni azon, hogy mihez kezdjünk.

A ralibajnokság abszolút sorrendje 3 futam után: 1. Szabó G., Kerék B. (Skoda Octavia WRC) 45 pont, 2. Ifj. Angyalfi, Kazár (Subaru Impreza WRC) 45, 3. Benik, Somogyi (Ford Focus WRC) 42, … 7. Ifj. Tóth, Tóth I. (Peugeot 206 WRC) 20.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.