Jól áll a Michelin a csatában

Kemenczky Zoltán
2003. 06. 03. 8:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 2001. szeptemberi Olasz Nagydíjon győzött először Juan Pablo Montoya a Formula–1-ben, azóta várt az újabb elsőségre. Végül vasárnap a monacói hercegségben nyerte meg pályafutása második nagydíját. Sikere kulcsa az volt, hogy már a rajtnál megelőzte a végül második helyen végzett Kimi Räikkönent, majd hiba nélkül teljesítette a hátralévő 77 kört. „A csapatnak nagy szüksége volt erre a győzelemre – mondta a győztes kolumbiai. – Ralf Schumacher megszerezte az első rajtkockát, én pedig nyertem. A boxból azt mondták nekem, igyekezzek, hogy Kimit magam mögött tudjam. Amikor ez sikerült, lelassítottam, és ura lettem a helyzetnek.”
A Montoya által említett Ralf Schumacher 17-18 kör után vészesen lelassult, mint kiderült, a gumikkal voltak gondjai. Ezért a tervezettnél korábban hajtott a depóba, nem csoda, ha az első kiállások után két helyet veszített.
A pontversenyben vezető Räikkönen egyébként stabilan tudta tartani a Williamsek által diktált tempót, sőt a futam egyes szakaszaiban – például a végén – gyorsabb volt Montoyánál.
„Talán lett volna esélyem Montoya elé kerülni, de mind a két tankolás előtt nagy volt a forgalom a pályán – mondta a 23 éves pilóta. ”
Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke az elmaradt győzelemért egyetlen embert tett felelőssé: „Villeneuve-ön múlt az első helyünk, mert kritikus időszakban több mint egy körön át feltartotta Kimit, aki másodperceket veszített. A második hely sem rossz, a gyártók versenyében újra az élen állunk.
A Ferrari ezúttal nem volt igazán versenyben a Williamsszel és a McLarennel, azaz a Michelin abroncsok Monte Carlóban egyértelműen jobbak voltak a Bridgestone gumiknál. Michael Schumacher talán jobb eredményt érhetett volna el a 3. helynél, az ötödik rajthely azonban meghatározta a versenyét.
„Ha nem ragadtam volna Trulli mögé a verseny első részében, talán látótávolságon belül tudtam volna maradni Räikkönen mögött” – mondta az ötszörös világbajnok.
Schumacher és a Ferrari vezetői a Bridgestone-t kritikával illették. „Az autó versenyképes volt, a gumik viszont nem” – mondta Ross Brawn technikai igazgató. „Aki a Michelint használó csapatok közül jól választ gumit, az elöl van. Az, hogy mi a Bridgestone-nal is tudjuk tartani a lépést, azt bizonyítja, hogy nagyon jó autónk van – fűzte hozzá Michael Schumacher.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.