Ralf nem füstölt – csak nyert

F O R M U L A - 1

MTI
2003. 06. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Németországban, a nürnburgringi pályán rendezték meg a Formula–1-es világbajnokság idei kilencedik futamát, a győzelem ismét a Schumacher családban maradt. A múlthoz képest apró különbség, hogy ezúttal nem a világbajnok Michael, hanem az öcs, Ralf nyerte meg a 308 kilométeres száguldást.

Nem véletlenül zarándokoltak el több száz ezren az elmúlt napokban a Nürnburg melletti ringre, hiszen élőben láthatták a nemzet két Schumiját, Michaelt és Ralfot. Igaz, csak az utóbbi versenyzett német motorral, BMW-vel, ez azonban nem tartotta távol a szurkolóikat, akik bíztak a család újabb sikerében. Joggal, hiszen Ralf diadalmaskodott – nem is nagyon nehéz versenyt maga mögött tudva.

A rajt tiszta volt, de nem Michaelnek, mert már az első méterek során kiderült, Raikkönen autója jobban tapad, így már közvetlenül a rajt után megelőzte a pole-pozícióból induló németet. Miként Ralf is, így a világelső csak a harmadik helyen kezdte meg a 60 körös versenyt, amelynek az első hét körében bebizonyosodott: a Mercedes-motor nem is olyan rossz… Nem, mert Raikkönen hat másodperces előnyre tett szert.

Az élen gurulók első kerékcseréje sem változtatta meg a sorrendet, a bokszutcai kaland valamennyiüknek jól sikerült, csupán tizedmásodpercnyi különbség volt közöttük. A huszonötödik körig – tehát közel a féltávig – Raikkönen, R. Schumacher, M. Schumacher, Barrichello volt a sorrend, ám ekkor a biztosan vezető finn pilóta motorja úgy döntött, ne tovább, s hatalmas füstöléssel kilehelte a lelkét. Raikkönen, aki akár a vezetést is átvehette volna a pontversenyben, szomorúan kényszerült visszabandukolni a bokszba. (Milyen is a Mercedes-motor…?)

Ezután Michael Schumacher percei következtek, nem kevés vitára okot adva. Történt, hogy az egyik kanyar előtt a világbajnok kicsúszott a homokágyra, ahonnan csak idegen segítséggel – ez tiltott – volt képes visszajutni a pályára. A versenybíróság azonban úgy döntött, hogy Michael azért csúszott ki, mert balesetet előzött meg (…), így folytathatta a versenyt. Végül az ötödik helyen ért célba, ami azt jelentette, hogy növelte az előnyét, mert Raikkönen nullpontos lett Nürnbergben.

Az utolsó izgalmat az jelentette, hogy az 58. körben a McLaren-Mercedes pilótája, a skót Coulthard meg akarta előzni a renault-s spanyolt, Alonsót, ám rossz manővere miatt a kavicságyban kötött ki, s feladni kényszerült az Európa GP-t.

Amikor lecsapódott a zászló, Ralf örülhetett: pályafutása ötödik győzelmét aratta, édesanyja váratlan halála óta pedig az elsőt. S talán ez jelenti a legtöbbet a számára…

Az Európa-nagydíj végeredménye: 1. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:34:43,622, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 16,821 mp hátrány, 3. Barrichello (brazil, Ferrari) 39,673 mp h., 4. Alonso (spanyol, Renault) 1:06,731 p h., 5. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:06,762, 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) egy kör h. A vb állása kilenc futam után. Pilóták: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 58 pont, 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 51, 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 43, 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 39, 5. Alonso (spanyol, Renault) 39, 6. Barrichello (brazil, Ferrari) 37. Konstruktőrök: 1. Ferrari 95 pont, 2. Williams-BMW 82, 3. McLaren-Mercedes 76, 4. Renault 52, 5. BAR-Honda 13, 6. Jordan-Ford 11.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.