Németországban, a nürnburgringi pályán rendezték meg a Formula–1-es világbajnokság idei kilencedik futamát, a győzelem ismét a Schumacher családban maradt. A múlthoz képest apró különbség, hogy ezúttal nem a világbajnok Michael, hanem az öcs, Ralf nyerte meg a 308 kilométeres száguldást.
Nem véletlenül zarándokoltak el több száz ezren az elmúlt napokban a Nürnburg melletti ringre, hiszen élőben láthatták a nemzet két Schumiját, Michaelt és Ralfot. Igaz, csak az utóbbi versenyzett német motorral, BMW-vel, ez azonban nem tartotta távol a szurkolóikat, akik bíztak a család újabb sikerében. Joggal, hiszen Ralf diadalmaskodott – nem is nagyon nehéz versenyt maga mögött tudva.
A rajt tiszta volt, de nem Michaelnek, mert már az első méterek során kiderült, Raikkönen autója jobban tapad, így már közvetlenül a rajt után megelőzte a pole-pozícióból induló németet. Miként Ralf is, így a világelső csak a harmadik helyen kezdte meg a 60 körös versenyt, amelynek az első hét körében bebizonyosodott: a Mercedes-motor nem is olyan rossz… Nem, mert Raikkönen hat másodperces előnyre tett szert.
Az élen gurulók első kerékcseréje sem változtatta meg a sorrendet, a bokszutcai kaland valamennyiüknek jól sikerült, csupán tizedmásodpercnyi különbség volt közöttük. A huszonötödik körig – tehát közel a féltávig – Raikkönen, R. Schumacher, M. Schumacher, Barrichello volt a sorrend, ám ekkor a biztosan vezető finn pilóta motorja úgy döntött, ne tovább, s hatalmas füstöléssel kilehelte a lelkét. Raikkönen, aki akár a vezetést is átvehette volna a pontversenyben, szomorúan kényszerült visszabandukolni a bokszba. (Milyen is a Mercedes-motor…?)
Ezután Michael Schumacher percei következtek, nem kevés vitára okot adva. Történt, hogy az egyik kanyar előtt a világbajnok kicsúszott a homokágyra, ahonnan csak idegen segítséggel – ez tiltott – volt képes visszajutni a pályára. A versenybíróság azonban úgy döntött, hogy Michael azért csúszott ki, mert balesetet előzött meg (…), így folytathatta a versenyt. Végül az ötödik helyen ért célba, ami azt jelentette, hogy növelte az előnyét, mert Raikkönen nullpontos lett Nürnbergben.
Az utolsó izgalmat az jelentette, hogy az 58. körben a McLaren-Mercedes pilótája, a skót Coulthard meg akarta előzni a renault-s spanyolt, Alonsót, ám rossz manővere miatt a kavicságyban kötött ki, s feladni kényszerült az Európa GP-t.
Amikor lecsapódott a zászló, Ralf örülhetett: pályafutása ötödik győzelmét aratta, édesanyja váratlan halála óta pedig az elsőt. S talán ez jelenti a legtöbbet a számára…
Az Európa-nagydíj végeredménye: 1. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:34:43,622, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 16,821 mp hátrány, 3. Barrichello (brazil, Ferrari) 39,673 mp h., 4. Alonso (spanyol, Renault) 1:06,731 p h., 5. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:06,762, 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) egy kör h. A vb állása kilenc futam után. Pilóták: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 58 pont, 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 51, 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 43, 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 39, 5. Alonso (spanyol, Renault) 39, 6. Barrichello (brazil, Ferrari) 37. Konstruktőrök: 1. Ferrari 95 pont, 2. Williams-BMW 82, 3. McLaren-Mercedes 76, 4. Renault 52, 5. BAR-Honda 13, 6. Jordan-Ford 11.
Vándortábor-láz: csaknem 16 ezer gyermek fedezi fel a magyar tájat
