Ralf Schumacher duplázott

-FORMULA-1- Egy hét alatt két futamgyőzelmet szerzett Ralf Schumacher (Williams-BMW), aki a nürburgringi elsősége után tegnap megnyerte a Francia Nagydíjat is Magny-Cours-ban. A második helyen a másik Williamsszel Juan Pablo Montoya végzett, megelőzve az összetett pontversenyben vezető Michael Schumachert (Ferrari). A címvédő egy ponttal növelte előnyét az ezúttal negyedik Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) előtt, akit Ralf Schumacher már hárompontnyira közelített meg.

2003. 07. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meggyőző fölénnyel aratott kettős győzelmet Magny-Cours-ban a Williams-BMW, amely ezúttal uralta a hétvégét Franciaországban. Már a szombati kvalifikációs edzésen is a kék-fehér autók voltak a leggyorsabbak, a versenyen pedig igazolták, hogy jelen pillanatban nincs náluk gyorsabb jármű a száguldó cirkuszban.
A R. Schumacher, Montoya, M. Schumacher, Räikkönen, Coulthard, Trulli, Alonso sorrendben elrajtoló mezőnyben az első kanyarig annyi változás történt, hogy Räikkönen megelőzte az ötszörös világbajnok Schumit, és feljött harmadiknak. A fiatal finn csapattársa, Coulthard
is furakodott egy ideig, de M. Schumacher keményen védte a pozícióját. A másik Ferrariban ülő, a nyolcadik helyről startoló Barrichello az első kör végén megpördült, így a mezőny végéről kezdhette meg a felzárkózást.
Az élen az ifjabbik Schumacher őrült száguldásba kezdett, sem Montoya, sem Räikkönen nem tudta tartani a tempóját. Nem beszélve a bátyjáról, aki – dacára annak, hogy a Ferrarik a hosszú egyenesben a leggyorsabbnak bizonyultak – sokszor egy másodpercet is kapott körönként a „kistestvértől”.
A mezőny nagy része háromszor állt ki a depóba. Coulthard kezdte a tankolást a 16. körben, ami helyes döntés volt, hiszen a skót megelőzte M. Schumachert. Az élmezőny a 35. körben már a második bokszlátogatáson is túl volt, de a sorrend nem változott, csupán a különbség nőtt az élen száguldó Williamsek és a vetélytársak között.
A hazai pályán versenyző Renault gyászos percei következtek, miután két körön belül előbb a spanyol Alonso, majd az olasz Trulli motorja is szétugrott. A McLaren-Mercedes autói nem mentek tönkre, de a Williamsekhez és Schumacher Ferrarijához képest lelassultak. Coulthardnak ráadásul a harmadik tankolását elrontották (kis híján megsérült az üzemanyagot töltő szakember), így ismét visszaesett az 5. helyre. Räikkönennek rendben volt a harmadik pit stopja, mégis elveszítette a 3. helyet Schumival szemben, ami azt is jelentette, hogy nem tud közelebb kerülni az összetettben az élen álló német pilótához.
Ralf Schumacher bámulatosan gyors és magabiztos versenyzéssel nyerte élete hatodik nagydíját a Formula–1-ben, és három pontra megközelítette az összetettben második Räikkönent (56 pont).
A pontversenyben továbbra is M. Schumacher az első 64 ponttal. A gyártók között a 103 pontos Ferrari már csak három ponttal vezet a 100 pontos Williams-BMW előtt.
Francia Nagydíj, a vb 10. futama. A végeredmény: 1. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:30:49,213, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) + 13,813 mp, 3. M. Schumacher (német, Ferrari) + 19,568, 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) + 38,047, 5. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) + 40,289, 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) + 1:06.380 perc, 7. Barrichello (brazil, Ferrari) +1 kör, 8. Panis (francia, Toyota) +1 kör. A pontverseny állása, pilóták: 1. M. Schumacher 64 pont, 2. Räikkönen 56, 3. R. Schumacher 53, 4. Montoya 47, 5. Barrichello 39, 6. Alonso 39. Konstruktőrök: 1. Ferrari 103, 2. Williams-BMW 100, 3. McLaren-Mercedes 85, 4. Renault 52.
***
NEM JÖN AZ MP4-18-AS?
A McLaren-Mercedes szurkolóinak rossz hír, hogy Ron Dennis csapatfőnök Magny-Cours-ban „valószínűtlennek” tartotta, hogy az új ezüstnyíl bemutatkozhat két hét múlva Silverstone-ban. A végső döntést a brit–német csapat a héten zajló háromnapos barcelonai teszt után hozza meg. A jelenlegi autónál gyorsabb MP4-18-asra egyre nagyobb szüksége lenne a McLarennek, ha olyan autót akar Kimi Räikkönen alá rakni, amellyel megnyerheti a világbajnoki címet. Mostanra ugyanis kiderült, hogy a Williams-BMW már, a Ferrari még gyorsabb az ezüstnyilaknál. A Brit Nagydíj után hathetes teszttilalom következik, ezért ha július 20-án nem, akkor lehet, hogy csak a szeptember 14-i Olasz Nagydíjon használhatja Räikkönen és Coulthard először a „csodafegyvert”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.