Meggyőző fölénnyel aratott kettős győzelmet Magny-Cours-ban a Williams-BMW, amely ezúttal uralta a hétvégét Franciaországban. Már a szombati kvalifikációs edzésen is a kék-fehér autók voltak a leggyorsabbak, a versenyen pedig igazolták, hogy jelen pillanatban nincs náluk gyorsabb jármű a száguldó cirkuszban.
A R. Schumacher, Montoya, M. Schumacher, Räikkönen, Coulthard, Trulli, Alonso sorrendben elrajtoló mezőnyben az első kanyarig annyi változás történt, hogy Räikkönen megelőzte az ötszörös világbajnok Schumit, és feljött harmadiknak. A fiatal finn csapattársa, Coulthard
is furakodott egy ideig, de M. Schumacher keményen védte a pozícióját. A másik Ferrariban ülő, a nyolcadik helyről startoló Barrichello az első kör végén megpördült, így a mezőny végéről kezdhette meg a felzárkózást.
Az élen az ifjabbik Schumacher őrült száguldásba kezdett, sem Montoya, sem Räikkönen nem tudta tartani a tempóját. Nem beszélve a bátyjáról, aki – dacára annak, hogy a Ferrarik a hosszú egyenesben a leggyorsabbnak bizonyultak – sokszor egy másodpercet is kapott körönként a „kistestvértől”.
A mezőny nagy része háromszor állt ki a depóba. Coulthard kezdte a tankolást a 16. körben, ami helyes döntés volt, hiszen a skót megelőzte M. Schumachert. Az élmezőny a 35. körben már a második bokszlátogatáson is túl volt, de a sorrend nem változott, csupán a különbség nőtt az élen száguldó Williamsek és a vetélytársak között.
A hazai pályán versenyző Renault gyászos percei következtek, miután két körön belül előbb a spanyol Alonso, majd az olasz Trulli motorja is szétugrott. A McLaren-Mercedes autói nem mentek tönkre, de a Williamsekhez és Schumacher Ferrarijához képest lelassultak. Coulthardnak ráadásul a harmadik tankolását elrontották (kis híján megsérült az üzemanyagot töltő szakember), így ismét visszaesett az 5. helyre. Räikkönennek rendben volt a harmadik pit stopja, mégis elveszítette a 3. helyet Schumival szemben, ami azt is jelentette, hogy nem tud közelebb kerülni az összetettben az élen álló német pilótához.
Ralf Schumacher bámulatosan gyors és magabiztos versenyzéssel nyerte élete hatodik nagydíját a Formula–1-ben, és három pontra megközelítette az összetettben második Räikkönent (56 pont).
A pontversenyben továbbra is M. Schumacher az első 64 ponttal. A gyártók között a 103 pontos Ferrari már csak három ponttal vezet a 100 pontos Williams-BMW előtt.
Francia Nagydíj, a vb 10. futama. A végeredmény: 1. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:30:49,213, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) + 13,813 mp, 3. M. Schumacher (német, Ferrari) + 19,568, 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) + 38,047, 5. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) + 40,289, 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) + 1:06.380 perc, 7. Barrichello (brazil, Ferrari) +1 kör, 8. Panis (francia, Toyota) +1 kör. A pontverseny állása, pilóták: 1. M. Schumacher 64 pont, 2. Räikkönen 56, 3. R. Schumacher 53, 4. Montoya 47, 5. Barrichello 39, 6. Alonso 39. Konstruktőrök: 1. Ferrari 103, 2. Williams-BMW 100, 3. McLaren-Mercedes 85, 4. Renault 52.
***
NEM JÖN AZ MP4-18-AS?
A McLaren-Mercedes szurkolóinak rossz hír, hogy Ron Dennis csapatfőnök Magny-Cours-ban „valószínűtlennek” tartotta, hogy az új ezüstnyíl bemutatkozhat két hét múlva Silverstone-ban. A végső döntést a brit–német csapat a héten zajló háromnapos barcelonai teszt után hozza meg. A jelenlegi autónál gyorsabb MP4-18-asra egyre nagyobb szüksége lenne a McLarennek, ha olyan autót akar Kimi Räikkönen alá rakni, amellyel megnyerheti a világbajnoki címet. Mostanra ugyanis kiderült, hogy a Williams-BMW már, a Ferrari még gyorsabb az ezüstnyilaknál. A Brit Nagydíj után hathetes teszttilalom következik, ezért ha július 20-án nem, akkor lehet, hogy csak a szeptember 14-i Olasz Nagydíjon használhatja Räikkönen és Coulthard először a „csodafegyvert”.
Elképesztő dolgot talált a vámhatóság a csempészeknél
