Ha a vasárnapi Francia Nagydíjon folytatódik a legújabb trend, rendkívül izgalmassá válhat az idei világbajnokság. A legújabb trend pedig az, hogy a Williams-BMW és a McLaren-Mercedes fokozatosan utoléri a Ferrarit, már ami az autók műszaki fejlettségét és gyorsaságát illeti.
Vasárnap, a Nürburgringen Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) uralta az Európa Nagydíjat, egészen addig, amíg a 26. körben a Mercedes motor kilehelte a lelkét az autójában. A McLaren tehát a „régi” autóval is a leggyorsabb tudott lenni, ráadásul a két Williams-BMW is gyorsabb volt a Ferrariknál. Sokan arra esküsznek, hogy a Michelin gumiabroncsai ma már sokkal jobbak, mint a konkurens Bridgestone „papucsai”, de ez csupán féligazság, ha azt nézzük, hogy a McLaren és a Williams végsebességben is jobb volt a Ferrarinál.
„A Nürburgringen ebben az évben először nem voltunk olyan helyzetben, hogy harcoljunk a futamgyőzelemért – ismerte el Jean Todt, a maranellóiak sportigazgatója. – Már nem mi vagyunk a leggyorsabbak.”
Mario Theissen, a BMW sportigazgatója ugyanezt fogalmazta meg imigyen: „A hátrányunk eltűnt.”
„Jó hír, hogy máris itt a következő verseny, amelyet megnyerhetünk, azért is megyünk, hogy megszerezzük a győzelmet” – mondta magabiztosan Martin Withmarsh, a McLaren főigazgatója.
Kilenc futam után a címvédő, ötszörös világbajnok Michael Schumacher 58 ponttal vezet az összetett pontversenyben, de csak hét egység az előnye Räikkönen (51) előtt, és tizenöt saját öccse, az Európa Nagydíjat megnyerő legújabb trónkövetelő, Ralf Schumacher (Williams-BMW) előtt. Úgy tűnik, Schuminak minden tudására szüksége lesz, ha az idén ismét világbajnok akar lenni.
Brüsszel mindent megtesz Ukrajna csatlakozásáért
