Baumgartner most ocsúdik

F O R M U L A – 1 Vasárnap délután még a monzai pályán rótta a köröket, megszerezve a 11. helyezést, tegnap délután pedig már a Hotel Intercontinentalban tartott sajtótájékoztatón beszélt a mögötte lévő napokról, s válaszolt az újságírók kérdéseire. Baumgartner Zsoltból, a Jordan-Ford 22 éves pilótájából napok alatt lett, ha egyelőre még nem is ünnepelt sztár, de országszerte ismert sportember.

Róth Ferenc
2003. 09. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fél órával a tájékoztató előtt a helyszínt előkészítők mellett csak Frank Tamás, Baumgartner Zsolt menedzsere tartózkodott a bálteremben, így mód nyílt arra, hogy elárulja a „titkot”. Azt, hogy miként csinált Zsoltból, az ismeretlen Formula 3000-es pilótából, ha még csak magyar szinten is, sztárt.

– Ehhez ketten kellettünk: Zsolt és én – mondja a menedzser.

– Meg némiképpen Fortuna is, aki Firman szerencsétlen, ám szerencsés kimenetelű mogyoródi balesetével megnyitotta az utat.

– Azt mondom erre, hogy ez szükséges, de még távolról sem elégséges feltétel volt. Mert szaladgálhattam volna én fűhöz-fához, ha nincs mögöttem „egy” Baumgartner, akinek már ismerték a nevét, és el is ismerték a tudását. A képlet persze fordítva is igaz: ha nincsenek meg a megfelelő kapcsolataim a megfelelő helyeken, akkor hiába a pilóta jó keze…

– Kikkel kellett beszélnie a mogyoródi futam előtt?

– Az elhatározás és a tett rekordidő alatt született meg, vagyis az engedély megszerzése között jóformán egy óra sem telt el. Mivel itt volt a futam, mindenki kéznél volt, csak egy-két, igaz, fontos, külföldi telefont kellett lebonyolítani.

– Monzában már biztos helye volt Zsoltnak?

– Erről szó sincs, mert a Jordan-istállónak az őt támogató angol dohánygyár miatt indítani kell egy brit pilótát is. Eddie Jordan azonban ragaszkodott Zsolthoz, így megkapta az engedélyt, sőt már a kezünkben van az a szuperlicensz is, amelyik a szezon végéig feljogosítja őt arra, hogy bármelyik istálló autójával indulhasson.

– Tehát, akár Schumacher helyére is beülhetne a Ferrariba.

– Papíron igen…
A húsztagú F–1-es mezőny legújabb tagja néhány perc késéssel érkezett. Ebben az esetben azonban ez megbocsátható, még akkor is, ha ebben a szakmában tizedmásodperceket sem szerencsés késni… A csúszás oka, hogy a pilótának hétfőn délelőtt, már civilként, és főleg diákként, kellett elutaznia Győrbe, hogy tiszteletét tegye az iskolájában.

– Az utóbbi hetekben, finoman fogalmazva is, elhanyagoltam a sulit, így oda vezetett az első utam, hogy igazoljam a hiányzásomat. Sikerült, győri diák maradtam…
Sokakban felvetődött, hogy vajon Zsolt hány liter üzemanyaggal kezdte a futamot, s mennyivel a csapattárs, Fisichella.

– Most már beszélhetek erről, az én autómban mintegy hetvenöt kilogramm, vagyis liter, benzin volt, Fisichelláéban jóval kevesebb, mindössze tíz.
Ha az iskola már nem is, az elkövetkező két hét programja természetesen szóba került. Már csak azért is, mert az egyik befolyásolja a másikat. A menedzser szavaiból az derült ki, hogy Baumgartnert nem sokszor hívják ki a táblához…

– Ma azt mondom, nincs reális esély arra, hogy Zsolt a harmadik futamon, Indianapolisban is autóba ülhessen. Két hét múlva Firman már egészséges lesz, s elsőbbséget élvez. Azt viszont már tudom, hogy Jordan úr Monzában meghívott bennünket Indianapolisba, mert mint mondta, a csapathoz tartozunk. Ott leszünk.

A jövőben is a már megismert szponzorok, a Mol, a CIB Bank és az AXA Colonia jogutódja, az UNIQA Biztosító támogatja majd a 22 éves pilótát.

Hogy vajon melyik istállónál?
Nos, ez volt az a kérdés, amelyre az asztalnál ülők annyit válaszoltak: „Ez egyelőre nem publikus…”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.