Minardi-hír: Baumgartner nélkül

F o r m a – 1

MTI - Munkatársunktól
2005. 02. 15. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Minardi F1 Team ma 16 órakor sajtótájékoztatót tart Karintiában, a veldeni kaszinóban. A fő napirendi pont minden bizonnyal a Forma–1-es csapat 2005-ös összeállításának ismertetése lesz, ami számunkra azért lehetne különösen érdekes, mert az F–1 első és egyetlen magyar pilótája, Baumgartner Zsolt tavaly a Minardi színeiben versenyezte végig a szezont.
Idén viszont nem fogja, a Baumgartner Teamtől kapott tegnapi információnk szerint ugyanis Baumgartner Zsolt személye semmilyen formában nem kapcsolódik a mai médiaeseményhez. Ennek egyébként ausztriai helyszínéből és Frank Tamás menedzser szerepvállalásából arra következtethetünk, hogy az osztrák Patrick Friesacher valamilyen formában mindenképpen szerepet kap a Minardinál; kérdés, versenyzőként vagy tesztpilótaként.
Számunkra persze sokkal lényegesebb információ, hogy Baumgartner Zsolt számára ezzel 2005-re bezárul az újabb, gyakorlatilag utolsó kapu is a Forma–1-ben. Legalábbis ami a rajtot illeti, mert hogy idény közben kivel mi történhet, arra most még tippelni is felesleges.

A Minardinak is megvan a maga baja. Könnyen elképzelhető, hogy csak kilenc csapat vehet részt a Forma–1-es vb első futamán, mert a faenzai istálló a tavalyi autó olyan változatával szeretné kezdeni az idényt, ami ugyan igazodik az idei biztonsági szabályokhoz, de az új technikai előírásokhoz még nem. Paul Stoddart csapatfőnök mindenesetre azzal fenyegetőzik, hogy bírósághoz fordul, amennyiben a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) megtagadja a rajtjogot. A Minardi 2005-ös konstrukciója csak az április 22–24-i San Marinó-i GP-re készül el, ezért az idény első három versenyén a PS04B-t szeretné használni. Ez akkor valósulhat meg, ha a többi csapat beleegyezik, hogy az autó nem felel meg az idén vonatkozó technikai előírásoknak. Az F1 mezőnyét alkotó istállók közül nyolc elfogadta a Minardi kérését, a Ferrari azonban még nem, s emiatt „akadékoskodhat” az FIA.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.