Fisichella az élen ragadt Ausztráliában

F o r m a – 1

Munkatársunktól
2005. 03. 07. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Giancarlo Fisichella jubileumi, 10. idényét gyűri az autós gyorsasági világbajnokság „formás” világában, de valahogy sosem ért el komoly sikereket. A 32 évesen is kölyökképű olasz pilóta e hét végéig egyszer rajtolhatott az első rajtkockáról, s egy futamgyőzelmet aratott Forma–1-es pályafutása során. Azt is hogy! A 2003-as Brazil Nagydíjat a hirtelen lezúduló felhőszakadás okozta balesetek miatt menet közben lefújták, s Kimi Räikönent hirdették ki elsőnek. Ám a Jordan (Fisichella akkori csapata) óvott, méghozzá sikerrel, így végül a sárga autó vezetője örülhetett.
Most Melbourne-ben, az 56. Forma–1-es idény első futama után az akkorinál még sokkal jobban, hiszen ezúttal a dobogó tetején is ünnepelhetett. A tavalyi Saubertől az idén a Renault-hoz vándorló, tapasztalt versenyző már szombaton, az első időmérőn jelezte, jó formában van, bár elsőségéhez az is kellett, hogy menete után essen az eső. Az új szabályok szerint mindössze négy órával a tegnapi futam előtt lezajló 2. időmérőn megőrizte vezető pozícióját, így megduplázta első rajtkockái számát. S mint végül kiderült, győzelmeit is.
Az idei Ausztrál Nagydíj egyébként az óvatosság jegyében telt, mivel a megváltozott regulák nem engedték a kerékcserét, valamint a célba érkezők következő futambeli motorcseréjét. Közvetlenül a tegnapi rajt előtt derült ki, hogy éppen ezt tették a hétszeres világbajnok és címvédő Michael Schumacher Ferrarijában. Kimi Räikkönen McLaren-Mercedese nem indult el az első felvezető körre, végül a boxutcából kellett kezdenie. A rajtnál Fisichella megőrizte pozícióját Trulli (Toyota) és Coulthard (Red Bull) előtt, M. Schumacher a 15. helyen haladt. A 19. körben jött el az idei vb-sorozat első kiesése, Albers (Minardi) műszaki hiba áldozata lett. Fisichella a futam során kétszer, a 23. és a 41. körben tankolt, de mindkétszer az élre érkezett viszsza. A 43. körben tankolása után Schumachert német honfitársa, Heidfeld (Williams-BMW) támadta, s ennek ütközés lett a vége. A címvédő elgurult a boxig, de nem tovább, így a következő futamra, a március 20-i Malajziai Nagydíjra kicserélhetik a motorját. Melbourne-ben végül Fisichella nyert, mögé Rubens Barrichello (Ferrari) és Fernando Alonso (Renault) került. Utóbbi a 13. helyről küzdötte magát ide fel, ő futotta a legjobb köridőt is.
Fisichella örömszavai: „Örülök, hogy a két évvel ezelőtti Brazil Nagydíjjal ellentétben ezúttal már a leintés után, a dobogón is ünnepelhettem a győzelmet. Fantasztikus napot zártam, csodálatos élményekkel lettem gazdagabb. A verseny könnyű volt, az első pillanatától kezdve. Nem kellett a maximumra törekednem, csak a végén közelítettem a limithez, amikor Barrichello picit megközelített.”
Ebből is látszik, óvatos „próbafutam” zajlott Melbourne-ben.
Ausztrál Nagydíj (57 kör, 302 271 km): 1. Fisichella (olasz, Renault) 1:24,17.366 ó (átlag: 215,167 km/ó), 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:24,22.889, 3. Alonso (spanyol, Renault) 1:24,24.048, 4. Coulthard (skót, Red Bull) 1:24,33.467, 5. Webber (ausztrál, Williams-BMW) 1:24,34.244, 6. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1:24,52.369, 7. Klien (osztrák, Red Bull) 1:24,56.333, 8. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:24,56.969.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.