Az etikett szerint Lamperth Mónika belügyminiszter és Ábrahám Attila, a Nemzeti Sporthivatal (NSH) elnöke adta a tegnapi Hungaroringen rendezett hivatalos sajtótájékoztató rangját, bár a rajongók nyilván kevésbé rájuk, mintsem majd másfél hét múlva a pilótákra lesznek sokkal inkább kíváncsiak. A tegnap elhagzottak is jelezték, a magyar állami vezetés komolyan veszi a hazai Formula–1-es futamot. Ha már két évtized alatt forintmilliárdokat tett bele… Korábban évi 400 milliót, a mogyoródi átépítéskor egymilliárdot, a mostani összeg a kettő között mozoghat, s ahogy Ábrahám közölte, hivatala teljesítette „idei Forma–1-es kötelezettségét”, azaz már átultalta az állami támogatást. Erre válaszként Palik László, a Hungaroring Rt. elnöke közölte: „A támogatást átutaltuk a jogdíjra.”
A szervezőket nem is ezért kell sajnálni, inkább azért, mert az elmúlt napok időjárása, a hatalmas esőzés miatt 15 millió forintos kár keletkezett a pályán. A bajt nem lehetett megelőzni a hely természeti adottságai, az agyagos, süppedős föld miatt. A kárt egyébként a biztosító kifizeti, de nem hiányzik jövő héten az újabb égi áldás. Azért imádkozunk, hogy a futam idején ne legyen ilyen gondunk – tette hozzá Palik.
Lamperth Mónika belügyminiszter nem időjárási előrejelzéssel, hanem múltidézéssel kezdte köszöntőjét, ezúttal ugyanis már a 20. F–1-es futamra kerül sor a mogyoródi dombok között. „Nemcsak a sport, hanem a turisztika szempontjából is fontos a verseny, hiszen mindig is sok vendéget vártunk, s ez most is így van” – fogalmazott.
A sok vendég egy része nyilván a jövő csütörtöki bokszutca-látogatás lehetőségét is kihasználja. Dancsó Pál, a szervezőbizottság elnöke elmondta, hogy a korábbi két órának majdnem a dupláját tölthetik majd a szurkolók a bokszban. A népszerű programon valamennyi jegytulajdonos részt vehet július 28-án 15.30 és 19 óra között. „Csak legyenek türelemmel, mindenki bejut a bokszokba” – mondta Palik László.
Friesachert kirúgták. Tegnap hivatalossá vált, hogy az osztrák Patrick Friesachertől, akit, mint emlékezhetünk, Baumgartner Zsolt helyére protezsált be volt menedzsere, Frank Tamás a Minardihoz, megvált az istállója. Az ok az volt, hogy szponzorai nem tudtak megfelelő pénzt felhajtani az üléséért „cserébe”. Most a kocsit a holland Jos Doornbos méretére szabják át, de felmerült Baumgartner neve is pótlásként. Ő azonban híján van komoly támogatóknak, a holland viszont hozna pénzt a faenzai csapat konyhájára. S a kis csapatoknál általában ez számít, nem annyira a tudás.