Räikkönen és a Forma–1 is nyert

FORMA–1 Vasárnap délután a finn Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) győzött a 20. Forma–1-es Magyar Nagydíjon, a vb-pontversenyben előtte vezető spanyol Fernando Alonso (Renault) pedig nem szerzett pontot, s e két tény együtt azt jelenti, hogy kétségkívül az F–1 is nyert. No persze azzal is, hogy Michael Schumacher és a Ferrari újra feltámadt, de a lényeg mégiscsak az, hogy megint nyílt a verseny a világbajnoki címért.

2005. 07. 31. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az persze sokkal jobban hangzik, hogy a Forma–1-ben a Hungaroring az egyik legtechnikásabb pálya, mint az, hogy az egyik leglassabb, pedig mindkettő ugyanazt jelenti. Nem ok nélkül tartunk minden évben attól, hogy az időmérő edzésen beáll a reális erősorrend, ami aztán másnap marad is végig a futamon, mert nálunk bizony nem nagyon lehet előzgetni. Ha valahol, hát Mogyoródon a pole-position megszerzése „életbe vágó”. S ez, általános megdöbbenésre, szombaton Michael Schumachernek sikerült. A meglepődés magyarázataként elég csak a Ferrari idei halovány formáját citálni, s azt, hogy a hétszeres világbajnok német ebben a szezonban most először szerezte meg az egyes rajtkockát! Pályafutása során viszont már 64.-nél tart, vagyis csupán egy hiányzik neki ahhoz, hogy utolérje Sennát, s így a Forma–1 históriájában szinte minden valamirevaló rekord az ő nevéhez kötődjön. Az időmérőn amúgy az utolsó előttiként kijövő Montoya (McLaren) kaparintotta meg a kettes rajtkockát, utána viszont a vb pontversenyében vezető Alonsónak csak a hatos számú jutott, s ez a felállás bizony komoly izgalmakat vetített előre a futamra.
Másnap a nézők között konstatálhattuk, hogy mint minden évben, idén is a Ferrari tábora a legnépesebb. A legkreatívabb viszont Alonsóé, s igazán minden tiszteletünk azoké, akik a bőven 30 fok fölötti hőségben tetőtől talpig torreádornak öltöztek, és még egy Alonso nevű, keréken guruló műbikát is hoztak magukkal, amivel olykor megugrasztották a nekik odakurjantó Ferrari-hívőket. Közben a csapatok főhadiszállását képező kis utcácskában, a paddockban is zajlott az élet, nem utolsósorban Roberto Carlos feltűnése okán. A Real Madrid brazil világbajnoka nagy F–1-es rajongó, honfitársa, Barrichello (Ferrari) jó barátja, s már tavaly is itt szurkolt neki a Hungaroringen.
Így volt viszonyításai alapja, hogy most a start utáni 200 méteren jószerivel több minden történt, mint egy éve az egész futamon. (Akkor az M. Schumacher, Barrichello kettős gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott.) Tegnap M. Schumacher, Räikkönen, Montoya, Trulli (Toyota) és Ralf Schumacher (Toyota) jött el az első öt helyen. Alonso erőlködését, hogy beférjen a „kis Schumi” elé, a vezetőszárnya bánta, azonnal a bokszba kellett hajtania cserélni, de hasonló gondja támadt Barrichellónak is. Sokkal rosszabbul járt a két Red Bull. Az első kanyarban történt tülekedés után Coulthardnak és Kliennek is fel kellett adni a versenyt, utóbbi – egy látványos, 360 fokos fordulatot téve a levegőben – leamortizálta az autóját.
Miután mindenki megnyugodott, az első tankolások után M. Schumacher megtartotta első helyét, Räikkönen és Montoya követte, majd R. Schumacher, Trulli és Button (BAR) következett, Alonso pedig a mezőny második felében szenvedett, a minardis Doornbosszal is alig bírt el, fél távnál csak a 14. helyen állt. A második tankolások során Räikkönen megelőzte M. Schumachert, de Montoya került az élre, aki sokáig nem jött ki a bokszba, csak a 41. körben, viszont már nem is ment vissza; lelassuló autója végérvényesen megadta magát. Raikkönen közben tovább növelte az előnyét, ami tíz körrel a vége előtt már 33 másodpercre hízott, mögötte M. Schumacher, R. Schumacher, Trulli, Button és Heidfeld (Williams) következett, Alonso pedig még mindig csak a 11. helyen haladt Barrichello után. A sorrend már nem változott, vagyis Räikkönen győzött, tíz pontot szerzett, Alonso pedig egyet sem. S bár a spanyol még mindig 26 pont előnynyel vezet a pontversenyben, most már nem aludhat olyan nyugodtan, mint még szombaton tehette.
– Nagyszerű futam volt, kicsit mégis csalódottak vagyunk Juan Pablo búcsúja miatt, hiszen kettős győzelmet arathattunk volna – szögezte le Raikkönen. – Amikor egy hete Hockenheimben az élről kiestem, elveszítettem tíz pontot, ami most visszajött. De a Forma–1 már csak ilyen. S így továbbra is nyílt a harc a világbajnoki címért – mondta ki a finn mindenki véleményét.
Magyar Nagydíj (70 kör, 306,663 km), végeredmény: 1. Räikkönen (finn, McLaren) 1:37:25,552 óra; 2. M. Schumacher (német, Ferrari) 35,581 mp hátrány; 3. R. Schumacher (német, Toyota) 36,129 mp h.; 4. Trulli (olasz, Toyota) 54,221 mp h.; 5. Button (angol, BAR) 58,832 mp h.; 6. Heidfeld (német, Williams) 1:08,375 perc h.; 7. Webber (ausztrál, Williams) 1 kör h.; 8. Szato (japán, BAR) 1 kör h.
A vb állása a 13. futam után, versenyzők: 1. Alonso (spanyol, Renault) 87 pont; 2. Räikkönen 61, 3. M. Schumacher 55, 4. Trulli 36, 5. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 34, 6. R. Schumacher 32, 7. Barrichello (brazil, Ferrari) 31, 8. Fisichella (olasz, Renault) 30.
Csapatok: 1. Renault 117 pont, 2. McLaren-Mercedes 105, 3. Ferrari 86, 4. Toyota 68, 5. Williams-BMW 52, 6. Red Bull-Cosworth 24.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.