Az persze sokkal jobban hangzik, hogy a Forma–1-ben a Hungaroring az egyik legtechnikásabb pálya, mint az, hogy az egyik leglassabb, pedig mindkettő ugyanazt jelenti. Nem ok nélkül tartunk minden évben attól, hogy az időmérő edzésen beáll a reális erősorrend, ami aztán másnap marad is végig a futamon, mert nálunk bizony nem nagyon lehet előzgetni. Ha valahol, hát Mogyoródon a pole-position megszerzése „életbe vágó”. S ez, általános megdöbbenésre, szombaton Michael Schumachernek sikerült. A meglepődés magyarázataként elég csak a Ferrari idei halovány formáját citálni, s azt, hogy a hétszeres világbajnok német ebben a szezonban most először szerezte meg az egyes rajtkockát! Pályafutása során viszont már 64.-nél tart, vagyis csupán egy hiányzik neki ahhoz, hogy utolérje Sennát, s így a Forma–1 históriájában szinte minden valamirevaló rekord az ő nevéhez kötődjön. Az időmérőn amúgy az utolsó előttiként kijövő Montoya (McLaren) kaparintotta meg a kettes rajtkockát, utána viszont a vb pontversenyében vezető Alonsónak csak a hatos számú jutott, s ez a felállás bizony komoly izgalmakat vetített előre a futamra.
Másnap a nézők között konstatálhattuk, hogy mint minden évben, idén is a Ferrari tábora a legnépesebb. A legkreatívabb viszont Alonsóé, s igazán minden tiszteletünk azoké, akik a bőven 30 fok fölötti hőségben tetőtől talpig torreádornak öltöztek, és még egy Alonso nevű, keréken guruló műbikát is hoztak magukkal, amivel olykor megugrasztották a nekik odakurjantó Ferrari-hívőket. Közben a csapatok főhadiszállását képező kis utcácskában, a paddockban is zajlott az élet, nem utolsósorban Roberto Carlos feltűnése okán. A Real Madrid brazil világbajnoka nagy F–1-es rajongó, honfitársa, Barrichello (Ferrari) jó barátja, s már tavaly is itt szurkolt neki a Hungaroringen.
Így volt viszonyításai alapja, hogy most a start utáni 200 méteren jószerivel több minden történt, mint egy éve az egész futamon. (Akkor az M. Schumacher, Barrichello kettős gyakorlatilag rajt-cél győzelmet aratott.) Tegnap M. Schumacher, Räikkönen, Montoya, Trulli (Toyota) és Ralf Schumacher (Toyota) jött el az első öt helyen. Alonso erőlködését, hogy beférjen a „kis Schumi” elé, a vezetőszárnya bánta, azonnal a bokszba kellett hajtania cserélni, de hasonló gondja támadt Barrichellónak is. Sokkal rosszabbul járt a két Red Bull. Az első kanyarban történt tülekedés után Coulthardnak és Kliennek is fel kellett adni a versenyt, utóbbi – egy látványos, 360 fokos fordulatot téve a levegőben – leamortizálta az autóját.
Miután mindenki megnyugodott, az első tankolások után M. Schumacher megtartotta első helyét, Räikkönen és Montoya követte, majd R. Schumacher, Trulli és Button (BAR) következett, Alonso pedig a mezőny második felében szenvedett, a minardis Doornbosszal is alig bírt el, fél távnál csak a 14. helyen állt. A második tankolások során Räikkönen megelőzte M. Schumachert, de Montoya került az élre, aki sokáig nem jött ki a bokszba, csak a 41. körben, viszont már nem is ment vissza; lelassuló autója végérvényesen megadta magát. Raikkönen közben tovább növelte az előnyét, ami tíz körrel a vége előtt már 33 másodpercre hízott, mögötte M. Schumacher, R. Schumacher, Trulli, Button és Heidfeld (Williams) következett, Alonso pedig még mindig csak a 11. helyen haladt Barrichello után. A sorrend már nem változott, vagyis Räikkönen győzött, tíz pontot szerzett, Alonso pedig egyet sem. S bár a spanyol még mindig 26 pont előnynyel vezet a pontversenyben, most már nem aludhat olyan nyugodtan, mint még szombaton tehette.
– Nagyszerű futam volt, kicsit mégis csalódottak vagyunk Juan Pablo búcsúja miatt, hiszen kettős győzelmet arathattunk volna – szögezte le Raikkönen. – Amikor egy hete Hockenheimben az élről kiestem, elveszítettem tíz pontot, ami most visszajött. De a Forma–1 már csak ilyen. S így továbbra is nyílt a harc a világbajnoki címért – mondta ki a finn mindenki véleményét.
Magyar Nagydíj (70 kör, 306,663 km), végeredmény: 1. Räikkönen (finn, McLaren) 1:37:25,552 óra; 2. M. Schumacher (német, Ferrari) 35,581 mp hátrány; 3. R. Schumacher (német, Toyota) 36,129 mp h.; 4. Trulli (olasz, Toyota) 54,221 mp h.; 5. Button (angol, BAR) 58,832 mp h.; 6. Heidfeld (német, Williams) 1:08,375 perc h.; 7. Webber (ausztrál, Williams) 1 kör h.; 8. Szato (japán, BAR) 1 kör h.
A vb állása a 13. futam után, versenyzők: 1. Alonso (spanyol, Renault) 87 pont; 2. Räikkönen 61, 3. M. Schumacher 55, 4. Trulli 36, 5. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 34, 6. R. Schumacher 32, 7. Barrichello (brazil, Ferrari) 31, 8. Fisichella (olasz, Renault) 30.
Csapatok: 1. Renault 117 pont, 2. McLaren-Mercedes 105, 3. Ferrari 86, 4. Toyota 68, 5. Williams-BMW 52, 6. Red Bull-Cosworth 24.
A nemzetközi repülőtéren lett öngyilkos egy férfi + videó
