Maga a Magyar Nagydíj kétségkívül az első 600 méteren okozta a legtöbb izgalmat, utána már csak a boxkiállások taktikája döntött a sorrendről. Amikor Kimi Räikkönen McLarenje az élre került, már csak az volt a kérdés, hogy kibírja-e végig a távot. Nos, kibírta, nem úgy, mint korábban az idén már oly sokszor a peches finnel. Az első rajtkockából induló Michael Schumacher szintúgy elégedett lehetett, és az is volt a második hellyel, s öccse, Ralf is a harmadikkal.
A nagy vesztes pedig a vb-pontversenyben Räikkönen előtt már „csak” 26 ponttal vezető Fernando Alonso lett, aki most csupán a 11. helyen ért be, s ezért nem jár pont. „Balszerencsés voltam. A rajt után Ralf többször is irányt változtatott előttem, emiatt ütköztünk, majd le is repült az autóm vezetőszárnya. Ezután már csak azért hajtottam, hogy jó pozícióm legyen a következő futam, a Török Nagydíj időmérő edzésére. A történtek után a Hungaroringen már esélyem sem lehetett a jó szereplésre” – nyilatkozta a spanyol.
„Räikkönen ismét izgalmassá tette a világbajnokságot” – szögezte le hétfői számában a Mundo, ugyanakkor a másik vezető spanyol lap, az El Pais szomorúan konstatálta a nagy igazságot: „Alonsónak még várnia kell a vb-címre.”
A Magyar Nagydíjon a start utáni első kanyarban történtekből persze Christian Klien jött ki a legrosszabbul, akinek a Red Bullja igazolta a szlogent, hogy szárnyakat ad. Az osztrák fiú szerencsére csak az autóját törte össze, magát nem, pedig amikor kirepült a pályáról, ebben nem lehettünk teljesen biztosak. „Minden túl gyorsan történt… Azt tudtam, hogy egy Sauber és egy Williams volt mögöttem, egyikük eltalálta a hátsó kerekemet, és megfordultam a levegőben. Megúsztam, de nem volt kellemes érzés” – vallotta be Klien, aki azóta már nyilván értesült róla, hogy a kanadai Jacques Villeneuve Sauberje volt a „bűnös”.
S ha már Peter Sauber csapatát szóba hoztuk, rögtön kapcsolódhatunk is a bevezetőben már megpendítettekhez. Mert bizony a Forma–1 világában most az a vezető hír, hogy a Sauber másik pilótája, a 24 éves brazil Felipe Massa jövőre a Ferrarinál folytatja! Massa tehetségéhez nem fér kétség, mást ne mondjunk, az idei futamokat alapul véve házon belül 8:3-ra lenyomta a korábbi világbajnok Villeneuve-öt, s 8 pontot össze is gyűjtött a nem igazán acélos Sauberrel. S nyilván az is nyom a latban mellette, hogy menedzsere nem más, mint a Ferrari nagy hatalmú sportigazgatójának, Jean Todnak a fia. Massa egyelőre cáfolja, hogy jövőre már a maranellóiaknál szerepel, de persze nem is az ő dolga, hogy ezt bejelentse. Azt azért megjegyezte a faggatózó újságíróknak, hogy egyáltalán nem bánná, ha egy csapatban lenne Michael Schumacherrel.
Mindebből nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a Ferrari mostani braziljának, Rubens Barrichellónak a napjai megvannak számlálva a tűzpiros autóban, ám azért neki sem kell aggódnia, hogy kikerül az F–1-ből. Ha minden igaz, ő a BAR-Hondához megy. Legalábbis a korábbi háromszoros világbajnok Nelson Piquet ezt pöttyintette el a Hungaroringen az újságíróknak. A hírt maga Barrichello sem tagadta konkrétan, inkább csak bosszúságának adott hangot, hogy kiderült, mert ezzel az első két Magyar Nagydíjon győztes honfitársa felettébb kellemetlen helyzetbe hozta.
Azt már tényként kezelhetjük, hogy Jenson Button a BAR-Hondából a Williamshez megy, mert köti egy tavaly aláírt szerződés, holott most már inkább visszakozna és maradna a BAR-nál. Ahonnan Nick Heidfeld ülhet át a Sauberbe, vagyis visszaértünk a kiindulópontunkhoz, azaz elméletben teljes a pilóták körforgása. Azt pedig, hogy így lesz-e a valóságban, majd meglátjuk.
Közeleg a mélypont, előre figyelmeztet a meteorológiai szolgálat
