A Médiaunió Alapítvány 2012-ben az egyik legnagyobb társadalmi célú kampányt rendezte meg: egymilliárd forint értékű médiafelületen hívta fel a figyelmet a sportolás jelentőségére. A kampány minden célcsoportot igyekezett megérinteni, idősebbeket, fiatalokat, a fővárosban és a vidéken élőket egyaránt – részletezte a szervezet közleménye.
A mozgásra buzdító hirdetések csaknem kétszáz hazai médiumban jelentek meg. A program három szakaszban zajlott: április–június, illetve szeptember–november között minden médiafelületen futottak a felhívások, a londoni olimpia idején pedig a közszolgálati televízió csatornáin, az olimpiai közvetítések között találkozhatott a közönség a szurkolói filmekkel. A nyár folyamán a Sportos csütörtökök elnevezésű akció és több száz különböző program várta a sportágakat kipróbálni vágyókat. Az eseményekhez országszerte sokan csatlakoztak.
A kampány során 23 reklámfilm és több száz sajtóhirdetés készült, és a magyar lakosság a közterületeken, rádióban és netes felületeken is találkozhatott a hirdetésekkel. A tájékoztatásra létrehozott sportolnijo.hu oldalon az érdeklődők továbbra is megtalálhatják a hozzájuk legközelebb található sportegyesületeket, klubokat, sportolási lehetőségeket, és megtekinthetik a kampány videóit is.
A Médiaunió felkérésére az Ipsos 1000 fős mintán végzett felmérést a kampány hatásairól. A kutatásból kiderült, hogy félmillió ember kezdett többet mozogni a hirdetések hatására, mint korábban. A megkérdezés során a legkedveltebb sportágak között a résztvevők a kerékpározást, a futást, a fitneszt és a focit említették. A személyes megkérdezéssel készült vizsgálat december 10. és 20. között zajlott, a minta kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely típusa szerint reprezentatív az ország felnőtt lakosságra nézve.