Monacóban az első szabadedzésen még csütörtökön Lewis Hamilton (Mercedes), Nico Rosberg (Mercedes), Daniel Ricciardo (Red Bull) volt az első három sorrendje, azaz a szokásos idei Mercedes-dominanciát láthattuk, a második tréning viszont meglepő fordulatot hozott, hiszen ezen – jégeső után – Fernando Alonso (Ferrari) volt a leggyorsabb, Hamilton és Sebastian Vettel (Red Bull) előtt.
A körülmények miatt azonban ebből messzemenő következtetéseket nem lehetett levonni. Szombatra a harmadik szabadedzésre helyre is állt a világ rendje, legalábbis abban az értelemben, hogy újra a vb-éllovas Hamilton jegyezte a legjobb köridőt. A 2008-as világbajnok brit pilóta idén az eddigi öt futamból négyet megnyert – csak a szezonnyitót nem, azt Rosberg húzta be –, s négyszer indulhatott a pole pozícióból; szó se róla, jól kezdte a szezont. Az időmérőt megelőző harmadik szabadedzésen nem a pontversenyben három egységgel mögötte levő Rosberg lett a második, hanem Ricciardo, a németnek a harmadik hely jutott, de az első három között nagyon kicsi volt a különbség: Hamilton 1.16,758 perces, Ricciardo 1.16,808-as, Rosberg 1.16,874-es kört ment, utánuk Vettel (1.17,184) és még inkább Alonso (1.17,428) már jócskán lemaradt.
Az időmérőn az első szakaszban Adrian Sutil (Sauber), Esteban Gutiérrez (Sauber), Jules Bianchi (Marussia), Max Chilton (Marussia), Kobajasi Kamui (Caterham) és Marcus Ericsson (Caterham) esett ki, meglepetésre Jean-Éric Vergne (Toro Rosso) volt a leggyorsabb, a francia már szuperlágy gumikon ment. Eseményt jelentett Danyiil Kvjat (Toro Rosso) kicsúszása, az orosz összetörte az első szárnyát, Ericsson pedig Felipe Massának (Williams) ment neki, s a brazil ráfázott: hiába jutott tovább, a második szakaszban nem tudott elindulni.
A Mercedesekre is felkerültek a szuperlágy gumik, és el is foglalták az első két helyet Hamilton, Rosberg sorrendben. A Q2-ben Nico Hülkenberg (Force India), Jenson Button (McLaren), Valtteri Bottas (Williams), Romain Grosjean (Lotus) és Pastor Maldonado (Lotus) esett ki. A 2009-es vb-1. Button számára kínos lehet, hogy kikapott újonc csapattársától, Kevin Magnussentől, s az ugyancsak újonc Kvjat ezt a kört is túlélte.
A Q3-ban persze a zöldfülű dán és az orosz már nem rúghatott labdába. Ricciardo 1.16,384-gyel állt az élre, de jött Rosberg, aki 1.15,989-cel vette át a vezetést, és Hamilton első nekifutására nem bírt vele, 0,059-cel elmaradt a némettől. Az időmérő harmadik szakaszában mindkettőjük még egy gyors körnek vághatott neki, s Rosberg nem tudott javítani, mi több, elfékezte magát, és a bukótérbe vezette az autóját. S itt tolatott. A pályabírók sárga zászlót lengettek, az utána jövőknek lassítaniuk kellett, és így Hamilton sem javíthatott. Nagy kérdés, hogy mindez a véletlen műve volt-e....
A sportfelügyelők vizsgálták az esetet, de nem büntették meg Rosberget. Az eset megosztja a Formula-1-et. Emlékezetes, hogy a 2006-os Monacói Nagydíj időmérőjén Michael Schumacher technikai hibára hivatkozva megállt a pályán, és így Fernando Alonsónak nem volt esélye jobb köridőt elérnie. A bűnösnek talált Schumacher akkor a pole pozíció helyett a bokszutcából indulhatott a futamon...
„Sajnálom, ami történt” – bökte ki Rosberg közvetlenül az időmérő befejezése után. Hamilton nem vádaskodott, de nehezen türtőztette magát a történtek után, látszott, majd’ felrobban. Az esetről annyit mondott: csapattársa ironikus körülmények között szerezte meg az egyes rajtkockát. A két pilóta egykori jó barátsága már múlté, de a húr idén már korábban elpattant.
Vasárnap mindenesetre a pole pozícióból Rosberg indulhat, mögötte Hamilton, Ricciardo, Vettel, Alonso, Kimi Räikkönen (Ferrari), Vergne, Magnussen, Kvjat és Sergio Pérez (Force India) következik az első tízben.