Kisebb csoda: ezt nem gondolta volna Michelisz

A túraautó-világbajnokság argentínai szezonnyitóján hatodik és hetedik helyezést szerzett.

FT
2015. 03. 09. 8:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

1. futam:

Visszatekintés: A szombati időmérőn elszenvedett súlyos technikai probléma miatt Michelisz Norbert mért kör nélkül volt kénytelen befejezni az etapot – leszakadt a bal első kereke –, emiatt az utolsó sorból rajtolt Hugo Valente mellől. A katalán csapat versenyzőjének az autója kigyulladt a korábbi edzésen és az időmérőn sem tudott rajthoz állni. A szerelők egész éjjel dolgoztak azon, hogy az autóját versenyképessé tegyék. Az időmérőn a Citroën fölénye érvényesült, hiszen az első négy helyen az ezzel a márkával versenyzők végeztek, az ötödik a portugál Tiago Monteiro, a Honda egyik gyári pilótája lett. Az első sorból a hazai kedvenc, a világbajnoki címvédő José-Maria López indulhatott csapattársai előtt. Érdekesség, hogy bár jogosult lett volna az 1-es rajtszám viselésére, ragaszkodott a 37-hez.

A kánikulai hőségben elrajtoló mezőny startját talán legjobban a 17. helyről induló Michelisz kapta el, és ezzel az első kör végén már az első tízben volt. Ellenben a citroënes kínai Ma Csing-hua teljesen beragadt, szerencsére nem történt baleset. Jól jött el a francia Yvan Muller is, aki lerajtolta az élmenőt, López azonban később visszavette az elsőséget. Míg az élen már az első kör felénél beállt a sorrend (López, Muller, Loeb, majd a két gyári hondás Monteiro, Tarquini), addig a hátsó traktusban komoly harc folyt a jobb pozíciók megszerzéséért.

Az angol Thompson (Lada) és a francia Filippi koccantak, melynek eredménye az lett, hogy mind a két versenyzőnek ki kellett mennie a bokszba. A ladásnak nagyon fontos volt, hogy az autóját rendbe hozzák, tudva, hogy a második futamon az élről indulhat. A sorozatba visszatérő olasz D’Aste, a marokkói Bennani, az angol Rob Huff és Tom Chilton, a holland Tom Coronel, valamint Michelisz hatalmas csatát vívott a jobb helyezésekért, aminek az egyik eredménye az lett, hogy a marokkói szabálytalanul ment bele a vele csatázó Robert Huffba, aki kénytelen volt feladni a versenyt. Ezért a megmozdulásáért később Bennanit bokszutca-áthajtásra ítélték, így végül az utolsó helyen intették le.

Michelisz ügyesen kihasználta az adódó lehetőségeket, precízen és keményen versenyzett, nem vállalt felesleges kockázatot, és végül a hatodik helyen ért célba a két gyári Honda mögött. Ezzel az eredménnyel a legjobb privát csapatos versenyző lett, így a szabályok értelmében ő is a dobogóra állhatott. A versenyt López nyerte meg francia csapattársai, Yvan Muller és Sébastian Loeb előtt.

2. futam

Az orosz csapatnak sikerült megjavítania James Thompson autóját, aki a pole-pozícióból rajtolhatott a második futamon, mellőle indult a holland Tom Coronel. A fordított rajtsorrendnek köszönhetően (az időmérőhöz képest az első tíz versenyzőt „megfordítják”) a Citroënek a negyedik és az ötödik sorba szorultak vissza. Michelisz, ahogy korábban is, az utolsó helyről indulhatott. Mivel Rob Huff autójának javításával nem készültek el időben a szerelők, ő csak a bokszutcából vághatott neki a versenynek. Bár mindent megtett a csapata, Valente autóját végül nem tudták versenyképessé tenni.

A rajtnál nagy volt a tülekedés, Thompson beragadt, s bár Coronel elment mellette, az üldözők elől nem tudott meglépni. Michelisz ismét nagyot rajtolt, bár egy kis adok-kapokba keveredett, szerencsére versenyben maradt. Az első futam dobogósai közül Loeb volt az, akinek először sikerült az élbolyba verekednie magát. Igaz, egy ideig előtte autózott Ma Csing-hua, de viszonylag hamar megelőzte márkatársát, s az élre került. Coronel kisodródott a fűre, szinte felszántotta a bukóteret, majd rengeteg szennyeződést vitt fel a pályára, ami miatt beküldték a biztonsági autót. A versenytávot megemelték 15 körre. Lopez agresszívan rágta át magát a mezőnyön, és amikor a biztonsági autó kiment, már a harmadik helyen autózott Tarquini mögött. Pár kanyarral később pedig már erőből megelőzte az olasz hondást. A további sorrend Bennani, Monteiro, Muller és végül Michelisz volt.

Borkovic, aki igazán nehezen tudja vezetni a 207 centiméteres magassága miatt a versenyautóját – a homologizáció miatt nem engedik hátrébb tolni az ülését –, feladni kényszerült a versenyt, miután ütközött a svéd Rydellel. Ezzel egy időben, bár Muller lefékezte magát, sikerült megelőzni a portugál Monteirót. Hiába tett meg mindent, hogy beérje Loeböt és Lopezt, nem sikerült neki, mivel belement Bennani autójába, majd feladta a versenyt. Hat körrel a vége előtt még mindig igazi túraautó-versenyt láthattunk. Nagy csatákat, oda-vissza előzéseket, okos, taktikus megoldásokat és tömény izgalmat. Michelisz Norbert szenzációsan versenyzett a második futamon is, és végül ismét a hatodik helyen ért célba. Egy ütközése miatt azonban a Felügyelő Testület megbüntette, egy hellyel hátrébb sorolta, így hivatalosan a hetedik helyen zárt.

Az első három helyezett Loeb, López – akinek így nem sikerült dupláznia – és Tiago Monteiro volt, aki megtörte a Citroën egyeduralmát.

Michelisz Norbert, Zengő Motorsport: „Izzasztó futam volt az első. Megpróbáltam okosan beosztani az erőmet, és ez szerencsére sikerült. Ennél több nem volt benne. Ha őszinte vagyok, akkor álmodtam egy pontszerző helyről, de hogy ennyi pontom lesz már az első futamon, azt nem gondoltam volna. Örülök nagyon! A második futam is küzdelmes volt, de nem azért, mert megint hátulról indultam, hanem leginkább a meleg miatt. Itt kicsit túllőttünk a célon, nehezen volt vezethető az autó, de összességében fantasztikus hétvége volt. Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy itt legyünk, elsősorban a csapatomnak és a Mol-csoportnak.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.