1. futam:
Visszatekintés: A szombati időmérőn elszenvedett súlyos technikai probléma miatt Michelisz Norbert mért kör nélkül volt kénytelen befejezni az etapot – leszakadt a bal első kereke –, emiatt az utolsó sorból rajtolt Hugo Valente mellől. A katalán csapat versenyzőjének az autója kigyulladt a korábbi edzésen és az időmérőn sem tudott rajthoz állni. A szerelők egész éjjel dolgoztak azon, hogy az autóját versenyképessé tegyék. Az időmérőn a Citroën fölénye érvényesült, hiszen az első négy helyen az ezzel a márkával versenyzők végeztek, az ötödik a portugál Tiago Monteiro, a Honda egyik gyári pilótája lett. Az első sorból a hazai kedvenc, a világbajnoki címvédő José-Maria López indulhatott csapattársai előtt. Érdekesség, hogy bár jogosult lett volna az 1-es rajtszám viselésére, ragaszkodott a 37-hez.
A kánikulai hőségben elrajtoló mezőny startját talán legjobban a 17. helyről induló Michelisz kapta el, és ezzel az első kör végén már az első tízben volt. Ellenben a citroënes kínai Ma Csing-hua teljesen beragadt, szerencsére nem történt baleset. Jól jött el a francia Yvan Muller is, aki lerajtolta az élmenőt, López azonban később visszavette az elsőséget. Míg az élen már az első kör felénél beállt a sorrend (López, Muller, Loeb, majd a két gyári hondás Monteiro, Tarquini), addig a hátsó traktusban komoly harc folyt a jobb pozíciók megszerzéséért.
Az angol Thompson (Lada) és a francia Filippi koccantak, melynek eredménye az lett, hogy mind a két versenyzőnek ki kellett mennie a bokszba. A ladásnak nagyon fontos volt, hogy az autóját rendbe hozzák, tudva, hogy a második futamon az élről indulhat. A sorozatba visszatérő olasz D’Aste, a marokkói Bennani, az angol Rob Huff és Tom Chilton, a holland Tom Coronel, valamint Michelisz hatalmas csatát vívott a jobb helyezésekért, aminek az egyik eredménye az lett, hogy a marokkói szabálytalanul ment bele a vele csatázó Robert Huffba, aki kénytelen volt feladni a versenyt. Ezért a megmozdulásáért később Bennanit bokszutca-áthajtásra ítélték, így végül az utolsó helyen intették le.
Michelisz ügyesen kihasználta az adódó lehetőségeket, precízen és keményen versenyzett, nem vállalt felesleges kockázatot, és végül a hatodik helyen ért célba a két gyári Honda mögött. Ezzel az eredménnyel a legjobb privát csapatos versenyző lett, így a szabályok értelmében ő is a dobogóra állhatott. A versenyt López nyerte meg francia csapattársai, Yvan Muller és Sébastian Loeb előtt.
Putyin határozott kijelentést tett a háborúval kapcsolatban, Szijjártó Péter az EU elszigetelődésére figyelmeztetett















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!