Michelisznek most meredekebb

Indul a túraautó-világbajnokság, már öt Citroen a mezőnyben.

2015. 03. 06. 5:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vb-n tavaly pályafutása legjobb eredményeként negyedik helyen záró pilóta bevallottan érzelmi alapon döntött, nem akarta magára hagyni a csapatát, amellyel eddig eljutott, ugyanakkor a japánokkal még szorosabbra fűzte a meglevő kapcsolatát. A Honda Civic volánja mögött ülő honfitársunk részt vehetett a Honda csapat téli tesztelésén, és a jövőben hamarabb juthat hozzá a legújabb fejlesztésekhez is.

„2013-ban és 2014-ben teljesen új autóval vágtunk neki a szezonnak, így akkor az elején óhatatlanul meg kellett küzdenünk a felbukkanó technikai hibákkal. A mostani konstrukció viszont már kipróbált csomag. A téli szünet értelemszerűen megtörte azt a lendületet, amellyel tavaly év végén odaértünk a negyedik helyre, de bővülő lehetőségeinknek köszönhetően optimistán várom a rajtot, és bízom benne, hogy ott tudjuk folytatni, ahol 2014-ben abbahagytuk. Az első ötben szeretném állandósítani a helyemet, függetlenül attól, hogy a konkurencia növekedett” – fogalmaz a honlapján Michelisz Norbert.

A vb-n tizenegy csapat tizenkilenc pilótája indul négy típus – Citroen C-Élysée, Honda Civic, Chevrolet RML Cruze, Lada Vesta – képviseletében. A 2014-ben taroló Citroen immár nem négy, hanem öt autóval vág neki a szezonnak: a gyári csapatot a tavalyi vb három dobogósa, a címvédő argentin José María López, a franciák két ásza, Yvan Muller és Sébastien Loeb, továbbá a kínai Ma Csing-hua alkotja, emellett a kilencszeres ralivilágbajnok Loeb összehozott egy saját csapatot, ahol a tavaly még privát hondás marokkói Mehdi Bennani a pilóta. Ma Csing-huáról tudni kell, hogy tavaly csak öt állomáson indult a Citroennel, Moszkvában azonban rögtön a második versenyén történelmet írt, ő lett az első kínai futamgyőztes a túraautó-vb históriájában. Idén teljes szezont fut, így Michelisznek most először vele is, a két gyári hondással, az olasz Gabriele Tarquinivel és a portugál Tiago Monteiróval pedig újra meg kell küzdenie.

A hét végén először Argentínában, a Termas de Río Hondó-i versenypályán, ahol tavaly a szezon közepén az első futamon második, a másodikon hetedik lett, ám akkor a tömegkompenzáció miatt a Hondája negyven kilóval könnyebb volt a Citroeneknél. Az első két versenyhétvégén mindenki azonos tömeggel áll rajthoz, és ez bizony most nyomasztó lehet a francia csapatot megcsípni szándékozóknak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.