A vb-n tavaly pályafutása legjobb eredményeként negyedik helyen záró pilóta bevallottan érzelmi alapon döntött, nem akarta magára hagyni a csapatát, amellyel eddig eljutott, ugyanakkor a japánokkal még szorosabbra fűzte a meglevő kapcsolatát. A Honda Civic volánja mögött ülő honfitársunk részt vehetett a Honda csapat téli tesztelésén, és a jövőben hamarabb juthat hozzá a legújabb fejlesztésekhez is.
„2013-ban és 2014-ben teljesen új autóval vágtunk neki a szezonnak, így akkor az elején óhatatlanul meg kellett küzdenünk a felbukkanó technikai hibákkal. A mostani konstrukció viszont már kipróbált csomag. A téli szünet értelemszerűen megtörte azt a lendületet, amellyel tavaly év végén odaértünk a negyedik helyre, de bővülő lehetőségeinknek köszönhetően optimistán várom a rajtot, és bízom benne, hogy ott tudjuk folytatni, ahol 2014-ben abbahagytuk. Az első ötben szeretném állandósítani a helyemet, függetlenül attól, hogy a konkurencia növekedett” – fogalmaz a honlapján Michelisz Norbert.
A vb-n tizenegy csapat tizenkilenc pilótája indul négy típus – Citroen C-Élysée, Honda Civic, Chevrolet RML Cruze, Lada Vesta – képviseletében. A 2014-ben taroló Citroen immár nem négy, hanem öt autóval vág neki a szezonnak: a gyári csapatot a tavalyi vb három dobogósa, a címvédő argentin José María López, a franciák két ásza, Yvan Muller és Sébastien Loeb, továbbá a kínai Ma Csing-hua alkotja, emellett a kilencszeres ralivilágbajnok Loeb összehozott egy saját csapatot, ahol a tavaly még privát hondás marokkói Mehdi Bennani a pilóta. Ma Csing-huáról tudni kell, hogy tavaly csak öt állomáson indult a Citroennel, Moszkvában azonban rögtön a második versenyén történelmet írt, ő lett az első kínai futamgyőztes a túraautó-vb históriájában. Idén teljes szezont fut, így Michelisznek most először vele is, a két gyári hondással, az olasz Gabriele Tarquinivel és a portugál Tiago Monteiróval pedig újra meg kell küzdenie.
A hét végén először Argentínában, a Termas de Río Hondó-i versenypályán, ahol tavaly a szezon közepén az első futamon második, a másodikon hetedik lett, ám akkor a tömegkompenzáció miatt a Hondája negyven kilóval könnyebb volt a Citroeneknél. Az első két versenyhétvégén mindenki azonos tömeggel áll rajthoz, és ez bizony most nyomasztó lehet a francia csapatot megcsípni szándékozóknak.