A magyar szurkolók ismét bizonyíthatnak Igaz, ezúttal nem a Hungaroring célegyenesénél töltik majd meg a lelátókat, hogy éltessék, buzdítsák kedvencüket, Michelisz Norbertet, hanem a szomszédos Szlovákiában, a Dunaszerdahely mellett található Slovakiaringen. Ugyanis ott rendezik a hétvégén a túraautó-világbajnokság (WTCC) újabb futamait.
Abban biztos lehet mindenki, szinte csak magyar szót lehet majd hallani a szlovák pályán, amelyet megszállnak honfitársaink. Ugyanúgy, mint az előző három évben, amikor Michelisz Norbert megszerezte első pole pozícióját (2012), illetve dobogóra állhatott az első versenyt követően (2013, 2014). Zeng-zúg majd a „Nooorbii”, lengenek majd a magyar és a Zengő Motorsport színeiben pompázó zászlók, Michelisz ismét otthon érezheti magát.
Persze nem ő a versenyhétvége legnagyobb esélyese, főleg annak tükrében, hogy ezúttal a Hondák ugyanúgy hatvan kilós pluszsúlyt kapnak, mint a verhetetlennek tetsző Citroënek. Ráadásul az összetettben élen álló címvédőnek, az argentin José María Lópeznek bevallottan ez az egyik kedvenc pályája, ahol tavaly a trópusi esőzések előtt simán megszerezte a pole pozíciót, és idén éppen Szlovákiában szeretné folytatni a győztes menetelést.
– Ez az egyik kedvenc pályám. Az aszfalt tökéletesen sima, és kimondottan szeretem az egymás után sorjázó, közepes, illetőleg nagy sebességű kanyarokat. A nézők és a versenyzők miatt is remélem, hogy az idén kegyesebb lesz az időjárás. Mindenképpen nyerni akarok – árulta el López. Ebben esetleg Michelisz akadályozhatja meg, mert ez lehet az a pálya, ahol a Honda újításai, fejlesztései először hozhatnak komoly eredményt. Ám másban is bízhat a magyar versenyző.
– Jók a statisztikáim, élvezem a pálya vonalvezetését és a sok magyar szurkoló mindig nagyszerű hangulatot teremt. Ez az a három ok, amiért minden évben várom a szlovákiai versenyt. Itt sokszor bőven 200–220 kilométer per óra feletti tempóval, teli gázon kell elvállalni egy-egy kanyart. Szeretem az ilyen gyors, bátorságot próbára tevő részeket. Kihívást jelent a pálya, ezért is szeretek versenyezni rajta – jelentette ki a Zengő Motorsport pilótája.
Az persze nem segíti Micheliszt, hogy a maximális 60 kilós pluszsúllyal kell versenyeznie ugyanúgy, mint a Citroënnek, ami egy körön akár 6-7 tizedmásodpercet is jelenthet a kárára.
– Bevallom, egy kicsit engem is meglepett, amikor kiderült, hogy maximális pluszsúlyt kapunk, de ezen felesleges hosszasan rágódni, mert egy objektív, matematikai művelet alapján számítják ki, hogy kinek mennyi jár. Ezúttal a 6–10. hely közé várom magamat. Persze nem bánnám, ha rossz jósnak bizonyulnék, és folytatódna a dobogós sorozatom – ecsetelte a magyar versenyző.
Mindenesetre a pénteki teszten Michelisz még altathatott, ugyanis a 11. helyen végzett, míg az első helyet a többletsúly nélkül száguldó Lada brit klasszisa, Robb Huff szerezte meg.
Szombaton jön az időmérő, míg a vasárnapi két futamot az Eurosporton (12.30 és 13.30) követhetik nyomon a szurkolók.