Dobogóra vágyik a nemzet Norbija

Megszállják a magyar szurkolók Michelisz Norbert miatt Dunaszerdahelyet.

B. Molnár László
2015. 06. 20. 5:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar szurkolók ismét bizonyíthatnak Igaz, ezúttal nem a Hungaroring célegyenesénél töltik majd meg a lelátókat, hogy éltessék, buzdítsák kedvencüket, Michelisz Norbertet, hanem a szomszédos Szlovákiában, a Dunaszerdahely mellett található Slovakiaringen. Ugyanis ott rendezik a hétvégén a túraautó-világbajnokság (WTCC) újabb futamait.

Abban biztos lehet mindenki, szinte csak magyar szót lehet majd hallani a szlovák pályán, amelyet megszállnak honfitársaink. Ugyanúgy, mint az előző három évben, amikor Michelisz Norbert megszerezte első pole pozícióját (2012), illetve dobogóra állhatott az első versenyt követően (2013, 2014). Zeng-zúg majd a „Nooorbii”, lengenek majd a magyar és a Zengő Motorsport színeiben pompázó zászlók, Michelisz ismét otthon érezheti magát.

Persze nem ő a versenyhétvége legnagyobb esélyese, főleg annak tükrében, hogy ezúttal a Hondák ugyanúgy hatvan kilós pluszsúlyt kapnak, mint a verhetetlennek tetsző Citroënek. Ráadásul az összetettben élen álló címvédőnek, az argentin José María Lópeznek bevallottan ez az egyik kedvenc pályája, ahol tavaly a trópusi esőzések előtt simán megszerezte a pole pozíciót, és idén éppen Szlovákiában szeretné folytatni a győztes menetelést.

– Ez az egyik kedvenc pályám. Az aszfalt tökéletesen sima, és kimondottan szeretem az egymás után sorjázó, közepes, illetőleg nagy sebességű kanyarokat. A nézők és a versenyzők miatt is remélem, hogy az idén kegyesebb lesz az időjárás. Mindenképpen nyerni akarok – árulta el López. Ebben esetleg Michelisz akadályozhatja meg, mert ez lehet az a pálya, ahol a Honda újításai, fejlesztései először hozhatnak komoly eredményt. Ám másban is bízhat a magyar versenyző.

– Jók a statisztikáim, élvezem a pálya vonalvezetését és a sok magyar szurkoló mindig nagyszerű hangulatot teremt. Ez az a három ok, amiért minden évben várom a szlovákiai versenyt. Itt sokszor bőven 200–220 kilométer per óra feletti tempóval, teli gázon kell elvállalni egy-egy kanyart. Szeretem az ilyen gyors, bátorságot próbára tevő részeket. Kihívást jelent a pálya, ezért is szeretek versenyezni rajta – jelentette ki a Zengő Motorsport pilótája.

Az persze nem segíti Micheliszt, hogy a maximális 60 kilós pluszsúllyal kell versenyeznie ugyanúgy, mint a Citroënnek, ami egy körön akár 6-7 tizedmásodpercet is jelenthet a kárára.

– Bevallom, egy kicsit engem is meglepett, amikor kiderült, hogy maximális pluszsúlyt kapunk, de ezen felesleges hosszasan rágódni, mert egy objektív, matematikai művelet alapján számítják ki, hogy kinek mennyi jár. Ezúttal a 6–10. hely közé várom magamat. Persze nem bánnám, ha rossz jósnak bizonyulnék, és folytatódna a dobogós sorozatom – ecsetelte a magyar versenyző.

Mindenesetre a pénteki teszten Michelisz még altathatott, ugyanis a 11. helyen végzett, míg az első helyet a többletsúly nélkül száguldó Lada brit klasszisa, Robb Huff szerezte meg.

Szombaton jön az időmérő, míg a vasárnapi két futamot az Eurosporton (12.30 és 13.30) követhetik nyomon a szurkolók.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.