A cikk szerint a kecskeméti önkormányzat a film legyártását kiszervezte egy magáncégnek, az Argus Film and Art Kft.-nek. A portál megkereste az ügyben Gyárfás Tamást, a szövetség elnökét, aki elmondta, a Moviebar Productions ajánlatában szereplő negyvenöt millió forintot a MÚSZ fizette volna ki a szpotért, viszont Kecskemét ajánlatával nekik nem került pénzbe a film, mindössze reklámfelületet kell biztosítaniuk a város számára. Hozzátette, most is ugyanígy döntene, és vérezne a szíve, ha tízmilliókat kellene kifizetnie a szövetség költségvetéséből.
Az Origónak egy reklámfilmkészítésben jártas, neve elhallgatását kérő rendező úgy kommentálta a hírt, hogy az ötvenöt millió forintos ár egy félperces videóért „kirívóan sok”.
A Moviebar Productions rendezője, Juszt Balázs a Facebookon korábban azt írta, az ő negyvenöt milliós ajánlatukban benne volt az amerikai operatőr utazási és szállodai költsége, a többszörös Emmy-jelölt látványtervező fizetése, valamint a kétperces videó több mutációja is. Ezen állításait a szakember az Origónak is megerősítette.
Ismert, Hosszú Katinka és a Magyar Úszó Szövetség közötti csörte egyik pontja – sok más mellett – a vizes vb reklámozásában való szereplés is, amelyet az úszófenomén a 12 millió forintos szerződés kettétépésével ugyancsak elutasított.
A kérdéssel egyébként Gazda Albert kollégánk is foglalkozott, aki azt a kérdést tette fel: hogyan és miképpen nem magától értetődő, hogy a világ legmenőbb úszójának, aki történetesen magyar, igenis ildomos lenne részt vennie a magyar úszósport valaha volt legnagyobb vizes rendezvényének, mármint a 2017-es budapesti világbajnokságnak a promóciójában.