Ágyúdörrenésre ébred Balatonfüred népe július 14-én – már előre szólunk. Persze magára vessen, aki alszik a 48. Kékszalag tókerülő vitorlásverseny reggel kilenc órai rajtjánál, különben is munkanap lesz.
Európa legnépszerűbb és leghosszabb vitorláseseményére a szervezők az idén nem zárják ki a rekordszámú nevezést, így akár a 2010-es csúcsot, a 3115 versenyzőt (593 egység) is meghaladhatja a Füred–Zamárdi vonalra felsorakozó vitorlázók száma.
– Ötszáz-hatszáz egység az idén is lesz, de meglehet a csúcs, hiszen az olimpiai kvótaszerzések miatt jelentősen megnőtt az érdeklődés a vitorlázás iránt – tudta meg az MNO Kollár Lajostól, a Magyar Vitorlásszövetség elnökétől. Való igaz, rég volt ilyen, talán egyszer sem, hogy a szörfösökkel együtt összesen öt riói résztvevőnk van ebben a sportágban: az éremre is esélyes Berecz Zsombor (finndingi), Érdi Mária, Vadnai Benjámin (mindketten laser), valamint Cholnoky Sára és Gádorfalvy Áron.
A Kékszalag előbb a hazai „nyelvtannácikat”, majd a nemzetközi sportvilágot késztette behódolásra, hiszen a verseny nevét ma már senki nem írhatja külön, a külföldi egységek számát pedig a tavalyihoz képest is duplázódni várja a szövetség főtitkára, Holczhauser András.
A résztvevőkről szólva Kollár Lajos, a Magyar Vitorlásszövetség elnöke előbb felidézte, egy klasszikus hajó tulajdonosaként milyen szomorúan nézte annak idején, amikor a versenybe bearcátlankodtak a villámgyors kéttestű katamaránok, de sportvezetőként és a Kékszalag kitalálóinak eredeti szándékával megismerkedve belátta, hogy ezt a versenyt az evolúció csúcsán lévő hajónak és a legjobb csapatnak kell nyernie, a szellemet nem lehetett a palackba visszanyomni. Ettől függetlenül az idén is egy pályán versenyez a 120 éves Kishamis az úgynevezett foilok segítségével a víz fölött repülő, karbonszálas, többtestű csúcshajókkal – utóbbiak biztosan befejezik a versenyt a 48 órás szintidőn belül, ám korántsem biztos, hogy ez a mezőny kétharmadánál több egységnek sikerül, ha nincs megfelelő erősségű szél.














