Huszonegy egykori F1-es pilóta a mezőnyben

Az autósport egyik csúcsversenyén hatvan autóval 180 pilóta rajtol el szombat délután.

B.M.L.
2016. 06. 18. 11:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Természetesen nem azonos kategóriákban állnak rajthoz a Le Mans-i hősök. A csúcskategóriában, az LMP1-ben idén is együtt versenyeznek a gyári és a privát, avagy a hibrid és a nem hibrid autók. Általában innen kerül ki az abszolút győztes, de természetesen minden kategóriában avatnak külön győztest. Az LMP1-ben a Porsche, az Audi és a Toyota két-két hibriddel készül a versenyre, míg a privátok közt két Rebellion, valamint a ByKolles egy autója található. Az LMP2-ben 20 csapat 23 autója vág neki a 24 órás versenynek, amiben Nissan (20), Judd (2) és Honda (1) erőforrások dobognak. A GTE 27 fős mezőnye két részre oszlik, az úgynevezett Pro kategóriára és az amatőrökre.

Minden csapatban három pilóta versenyez, akik a kerékcserék és a tankolások alatt válthatják egymást. Nagyon fontos, hogy egy versenyző egyhuzamban maximum négy órát vezethet, míg a futam 24 órája alatt tizennégy órát ülhet a volán mögött. Nagyon fontos szabály, hogy csak egymás után hajthatja végre a kerékcserét és a tankolást egy csapat, és csak meghatározott számú szerelő dolgozhat az autókon. Amennyiben ennél komolyabb beavatkozás szükséges, akkor azt kötelező betolni a csapat garázsába.

Magát a versenyt az a csapat nyeri meg, amelyik a legtöbb kört tette meg 24 óra alatt. Az idei verseny favoritja a világbajnokság és a Le Mans címvédője, az idei szezon listavezetője, a Porsche, melynek első számú csapatában ott található a korábbi F1-es pilóta, Mark Webber. Legnagyobb kihívójuk a 2.4-es V6-os ikerturbóval ellátott Toyota lesz, amelynek két csapatában öt egykori királykategóriás versenyző is megtalálható Sebastien Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima, Kamui Kobayashi és Stephane Sarrazin személyében. Az Audi biztatóan kezdte az évet, a Spában rendezett 6 óráson győzni tudtak, ráadásul a Le Mans-i pálya kedvezni fog idei autójuknak. A németek mindkét csapatában is ott található egy-egy egykori F1-es pilóta: Andre Lotterer és Lucas di Grassi.

A Porsche gyári csapata az időmérőn már remekelt, és kisajátította az első sort, a Toyota némi meglepetésre a második sort szerezte meg, míg az Audik az 5–6. helyről rajtolhatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.