Lewis Hamilton közelről nézte a Ferrari-harakirit

Räikkönen eltakarította a brit elől saját magát és Vettelt is – már a Szingapúri Nagydíj első körében.

2017. 09. 17. 14:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az időjárás mindent megtett azért, hogy róla szóljon a szingapúri versenyhétvége. Volt persze vetélytársa, mert bár mostanra kialakultak a mezőny erőviszonyai – Hamilton–Vettel csatára csökevényesedett a vb-elsőségért folyó harc – és még nem tartunk az idény hajrájában – hét futammal vagyunk a végétől –, nagy bejelentések vezették fel a tegnapi futamot.

Pénteken mindössze néhány másodpercre két „pár” is szakított: a McLaren a Hondából, a Toro Rosso pedig a Renault-ból nem kér többet, ezek után viszont a csapatok rögtön „feleséget” cseréltek, hisz a két motorgyártó azonnal leszerződött a szabaddá vált csapattal, fordított felállásban.

Azonnal indult a pilótakeringő is, Carlos Sainz például csütörtökön még a Torro Rossót, pénteken a Red Bullt nevezhette álmai netovábbjának. Az F1 „Szentivánéji álmának” vesztese is lehet a 2011-es balesete óta körön kívül lévő lengyel Robert Kubica, aki már célegyenesben volt a Renault-val, amikor jött a váltás; visszatéréséhez viszont váratlan segítségként hóna alá nyúlt a regnáló, de tavaly év végén visszavonult Nico Rosberg, aki őt Williams-üléshez segítheti

Eme szerény bevezető után jött a Szingapúri Nagydíj, amely első ízben volt esős, ez kombinálva az éjszakai rendezéssel hihetetlenül veszélyes elegyet képezett az 5 kilométeres aszfaltcsíkon. A rendezők a pilóták és a nézők közül az utóbbiaknak kedveztek, nem tették be a biztonsági autót a versenygépek elé, ez pedig utat nyitott a roncsderbinek: a negyedik helyről rajtolva mindenkit megkerülő finn ferraris Räikkönen előbb a Vettel mellől induló Max Verstappent golyózta ki, majd a ferraris és a Red Bull-os roncs a vizes aszfalton keresztülsodródva még két járművet eltakarított – hogy két kanyarral később a stabilitását vesztett Vettel is falnak vigye a tűzpiros vasparipát, lenullázva a Ferrari hétvégéjét.

Így aztán hiába csak az 5. helyről rajtolt Hamilton, a kavarodást rutinnal és szerencsével kihasználva élre állt, és ott is maradt – több mint egy futamgyőzelemnyire leszakítva Vettelt a tabellán.

Folytatás Malajziában két hét múlva.

Végeredmény, Szingapúri Nagydíj, Szingapúr (58 kör, 293,77 km, a pontszerzők):
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 2:03:23.543 óra
2. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 4.507 másodperc hátrány
3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 8.800 mp h.
4. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 22.822 mp h.
5. Sergio Perez (mexikói, Force India) 25.359 mp h.
6. Jolyon Palmer (brit, Renault) 27.259 mp h.
7. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 30.388 mp h.
8. Lance Stroll (kanadai, Williams) 41.696 mp h.
9. Romain Grosjean (francia, Haas) 43.282 mp h.
10. Esteban Ocon (francia, Force India) 44.795 mp h.

A vb-pontversenyek állása 14 futam után (még 6 van hátra):
pilóták:
1. Hamilton 263 pont
2. Vettel 235
3. Bottas 212
4. Ricciardo 162
5. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 138
6. Max Verstappen (holland, Red Bull) 68
7. Perez 68
8. Ocon 56
9. Sainz 48
10. Nico Hülkenberg (német, Renault) 34
11. Felipe Massa (brazil, Williams) 31
12. Stroll 28
13. Grosjean 26
14. Kevin Magnussen (dán, Haas) 11
15. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 10
16. Palmer 8
17. Vandoorne 7
18. Pascal Wehrlein (német, Sauber) 5
19. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 4

csapatok:
1. Mercedes 475 pont
2. Ferrari 373
3. Red Bull 230
4. Force India 124
5. Williams 59
6. Toro Rosso 52
7. Renault 42
8. Haas 37
9. McLaren 17
10. Sauber 5

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.