A 2014-es szocsi olimpián lesiklásban hetedik versenyző elmondta, hogy a teszt célja egy olyan testtartás megtalálása volt, amellyel könnyebben lehet nagyobb sebességet elérni. Hasznosnak és fantasztikusnak nevezte a tesztet, úgy fogalmazott, hogy a tapasztalatot mindenképpen fel tudja használni.
A 29 éves Miklós Editnek – aki januárban súlyos térdsérülést szenvedett – a jövőben több hasonló tesztelési lehetősége is lesz a győri járműgyárban.
A szerdai teszten először az óránkénti 50 kilométeres szélsebességet imitálták a sajtó képviselőinek jelenlétében, aztán a 120-at már csak a szakmai stáb jelenlétében tesztelték a maximum óránkénti 160 kilométeres szélsebesség elérésére képes csatornában. A sílécek egy csapágyon mozgó alapra voltak ráerősítve.
Miklós Edit beszélt arról is, hogy lassan készen áll a visszatérésre, nincsenek fájdalmai. Decemberben, a kanadai Lake Louise-ban versenyez majd először – úgy fogalmazott, hogy szívesen kezdi ott a világkupa-szezont –, s a célja az, hogy a februári, phjongcshangi téli játékokra visszahozza a legjobb formáját.
Stefan Abplanalp, Miklós Edit svájci edzője elárulta: a minél jobb eredmény elérése érdekében Svájcban és Norvégiában is – ahol korábban dolgozott – rendszeresen tesztelik a sízők légellenállását szélcsatornákban.
Az Audi Hungaria Zrt. szélcsatornáját 2014-ben helyezték üzembe. A 250 négyzetméter alapterületű, kétszintes épületben egy 2 négyzetméter átmérőjű kiömlőn keresztül maximum óránként 320 ezer köbméter levegő áramlik, ami 116 olimpiai szabványméretű úszómedencét tudna megtölteni levegővel. A 4 méter átmérőjű színpad 15 fokban forgatható mindkét irányban.