Alaposan megkínozta a magyar F1-rajongókat az idénynyitó, hiszen a szombati melbourne-i időmérőre és az óraátállítással súlyosbított virágvasárnapi futamra is reggel 7-kor már a tévék előtt kellett ülni, de megérte. A tavaly Ferrari-futamgyőzelmet hozó helyszínen az edzések során először az egyik (Lewis Hamilton), majd a másik (Sebastian Vettel) négyszeres világbajnok döntött pályarekordot. Az időmérőt party-üzemmódnak elkeresztelő brit szupersztár végül demoralizáló fölénnyel szerezte meg az első rajtkockát, sőt, Vettel elé még ferraris finn csapattársa, Kimi Räikkönen is befurakodott.
A rajtrácson a korábbi rajtrácslányok helyére a píszí nevében, focis mintára gyerekeket (grid kid) küldtek be. Ennél egy fokkal nagyobb izgalmat tartogatott, hogy korábbi büntetés miatt két top pilóta, a bokszutcában sportszerűtlenkedő Red Bull-os Ricciardo és a Mercedesét az időmérő végén falhoz vágó (sebváltócserére kényszerült) finn Valtteri Bottas csak a 8., illetve a 15. helyről kezdhette meg a körözést, izgalmakat ígérve az Ausztrál Nagydíjra, amit 1950 óta minden évben megrendeznek.
Tiszta volt az indulás, az első körökben elöl csak a negyedik pozícióért viaskodtak: Max Verstappen (Red Bull) és Kevin Magnussen (Haas) – szponzoraik legnagyobb örömére, egész addig, míg a holland idegességében meg nem pördült, és vissza nem csúszott három helyet. A piruett után már Ricciardo szorult Magnussen és az ő csapattársa, Romain Grosjean mögé. Hamilton, Räikkönen és Vettel a táv harmadára annyira meglógott, hogy a finn és a brit simán bejött az üldöző trió elé az első kerékcsere után. A Forma–1-ben ritkán látható hiba történt aztán Magnussen és Grosjean bokszutcai látogatásánál, a Haas-istálló ígéretes versenyét (5., 6. helyen állt a két kocsi) a gumiabroncs fölhelyezésére használt hibás pisztoly tette tönkre; Grosjean a pályára visszatérve fulladt le, így jöhetett a safety car. Vettel a maga kerékcseréjét idáig tudta halasztani, így a bokszutcából óriási szerencsére a lelassított mezőny élére, tehát Hamilton elé jött vissza. A brit be is szólt rádión a csapatnak: „Mi történt, srácok, én hibáztam?” A nem mellékesen Ferrari-motorral lélegző Haas hibája miatt azonnal összeesküvés-elmélet kapott szárnyra: Vettel a biztonsági autós fázis miatt állhatott az élre