Csütörtökön tartották a magyar nemzeti e-sport-bajnokság évadnyitó sajtótájékoztatóját. Az online eseményen Horváth Magyary Nóra, a névadó szponzor K&H-csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója utalt arra, hogy Magyarországon a videójátékosok száma meghaladja a 3,8 millió főt, az e-sport fogyasztói kör pedig átlépte a félmilliót.
– Az e-sport hazánk egyik, ha nem a legdinamikusabban növekvő sportközössége és a XXI. század leginnovatívabb sportága – fogalmazott, indokolva ezzel, miért döntöttek úgy négy éve, hogy felkarolják a versenyszerű videójátékot. Hozzátette: az elmúlt napokban a Nemzetközi Olimpiai Bizottság is bejelentette az első virtuális sportverseny létrehozását, így az e-sport-játékosok ötféle sportágban mérhetik majd össze erejüket olimpiai licenc alapján.
Biró Balázs, a Magyar Nemzeti E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke bejelentette, hogy a bajnokság idei, harmadik évadában nyolc játékban összesen 12 millió forint összdíjazásért mérhetik össze tudásukat a játékosok. A részleteket illetően elárulta, hogy a bajnoki cím, a kupa és az elismerés mellett a LoL és az R6S csapatok 3-3 millió forintot, a Valorant csapatok kétmillió forintot vihetnek haza, míg a GTSport, iRacing és Roket League csapatok játékonként 500 ezer forint díjazásban részesülnek.
Az elnök kitért arra is, hogy a HPCL FIFA 1,5 millió forint és a HUNESZ FIFA Masters egymillió forint díjazása hazai viszonylatban kiemelkedően magasnak számít. Az eddigi selejtezőkre háromezer egyéni és 371 csapatnevezés érkezett, és ez a szám Biró szerint vélhetően tovább növekszik, hiszen öt további játékban még el sem kezdődött a nevezési időszak.
Biró Balázs elmondta, hogy számos újítással várják idén is az e-sport-játékosokat és -rajongókat a bajnokság szervezői és az Esport1 közvetítő csapata. Igyekeztek családbarátabb, kevésbé erőszakos játékokat választani a kínálatba, és az újítások között egyebek mellett ötszáz óra sportközvetítés, magasabb streamminőség, csapat- és játékosinterjúk, valamint élő kameraképek is szerepelnek. Ezek azt a célt szolgálják, hogy ne csak az eredményeken legyen a hangsúly, hanem az e-sport „emberi” oldala is megmutatkozzon. A szórakoztatás új irányával a nézőszám növelése, valamint az e-sport-rajongók intenzívebb megszólítása a szervezők célja.