Óriási balhé Micheliszéknél – a bajnokság csaknem harmada eltűnt

Ritkán látni olyat, hogy egy világkupaszintű versenysorozatban olyan mértékű biztonsági kockázat legyen, ami miatt az idény kellős közepén a mezőny csaknem harmada úgy dönt, hogy kiszáll a bajnokságból. A Michelisz Norbertet is felvonultató WTCR-ben ez történt.

Magyar Nemzet
2022. 08. 05. 21:15
AUTO - WTCR - RACE OF ITALY 2022
during the WTCR - Race of Italy 2022, 6th round of the 2022 FIA World Touring Car Cup, on the Autodromo Vallelunga Piero Taruffi from July 22 to 24 in Campagnano di Roma, Italy - Photo Damien Doumergue / DPPI Fotó: Damien Doumergue
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

E hétvégén Franciaországban, az Anneau du Rhin versenypályán rendezik a túraautó-világkupa (WTCR) idei hetedik fordulóját az idény elején tervezett tízből. Csakhogy a 17 állandó versenyzőt magában foglaló mezőny csaknem harmada, azaz öt autó nem áll rajthoz. Nemcsak Franciaországban, hanem az idény hátralévő részében sem.

Az elmúlt két év bajnokcsapata, a svéd–kínai koprodukcióban működő Link & Co döntött úgy, hogy az öt versenyzőjét, köztük a négyszeres világbajnok túraautó-legendát, Yvan Mullert és az unokaöccsét, az elmúlt két idény bajnokát, Yann Ehrlachert is kivonja a forgalomból.

Azért jutott erre a súlyos döntésre a Link & Co, mert szerintük a WTCR gumibeszállítója, a Goodyear nem képes biztonságos gumikat garantálni a csapatok számára.

– Idén olyan gumival kell versenyeznünk, amely nem képes megfelelően kezelni minden pályán az összes lehetséges súlykompenzációs variációt. Mivel a mi autóink a legnehezebbek, a veszély állandóan fennáll, hogy a versenyzőink nagy sebességnél szenvednek balesetet – magyarázta a döntést a Link & Co-kat üzemeltető Cyan Racing vezetője, Fredrik Wahlen.

Volt előzménye az ügynek, a Nürburgringen az időmérő után a futamokat azért nem rendezték meg, mert túl nagy volt a defektveszély, és a Link & Co hasonló okból nem vett részt már az előző forduló futamain sem Vallelungában.

A bajnokság promótere azt állítja, hogy lett volna megoldás a problémára: húsz kilóval csökkentették volna az összes autó alapsúlyát, és plusztesztet biztosítottak volna a csapatoknak, hogy kipróbálják a Goodyear által javasolt beállításokat.

A gumigyártó állítása szerint nem történt gyártási hiba, egyszerűen némely autók esetében olyan mértékben felmelegedtek a gumik, amit nem tapasztaltak az elmúlt két évben. Ennek okait keresik, de az előzetes adatokra és szimulációkra alapozva nem érzik szükségét a gumispecifikáció megváltoztatásának a franciaországi hétvégére.

Mindenesetre így 12 fősre szűkült a bajnokság mezőnye, ami meglehetősen komolytalan annak fényében, hogy az első 15 helyezett kap pontot…

A WTCR három magyar versenyzője, (Hyundai), Tassi Attila (Honda) és Nagy Dániel (Cupra) legalább ott lesz a rajtrácson a szombati időmérőn és a vasárnapi két futamon.

Borítókép: Yvan Muller és Yann Ehrlacher autója (Fotó: Damien Doumergue/DPPI)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.