A kutyabarát Lewis Hamiltont nem rúgta meg a macska

Bár ismét Hamilton-sikerrel indult az év, ezúttal az elmúlt idényekben tapasztalt, nyomasztó Mercedes-dominanciától eltérő jövőképet vetített előre a Formula–1 három héttel ezelőtti szezonnyitó futama. A látottak alapján szoros csatát várhatunk a címvédő brit pilóta és a Red Bull kormánya mögött ülő Max Verstappen között a második állomáson, az Emilia–Romagna Nagydíjon is.

2021. 04. 16. 7:46
Lewis
A Mercedes brit pilótája győzelemmel kezdte az idényt Fotó: EPA/VALDRIN XHEMAJ
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

amellett, hogy minden kétséget kizárólag nagyszerű pilóta, a szerencse fia is, ez már több alkalommal bebizonyosodott. Így volt ez három hete az idénynyitó Bahreini Nagydíjon is, ahol pályafutása 96. sikerét aratta a hétszeres világbajnok, pedig nem neki állt a zászló. Ugyanis három körrel a leintés előtt elhúzott mellette de közben autója mind a négy kerekével elhagyta a pályát, így a versenybírák felszólították a hollandot, engedje maga elé Hamiltont, és miután az utasításnak eleget tett, vetélytársa behúzta a győzelmet. A dolog pikantériája, hogy a futam során a Mercedes pilótája 29-szer szélesítette ki az ominózus 4-es kanyart, mindezt bármiféle megrovás nélkül.

Verstappen a futam után csalódottságának adott hangot, de ezt követően elhivatottságáról biztosított mindenkit.

– Még ha nyertünk is volna Bahreinben, akkor is lett volna miben javulnunk, főleg hogy egy hétszeres világbajnok csapat ellen harcolunk. Szóval így teszünk Imolában is. Készen állok a csatára, hosszú évünk lesz – fogalmazott az ifjú titán.

A Red Bull pilótája helyett azonban az idény második versenyhelyszínéről is a címvédőnek lehetnek kellemes emlékei. Az imolai versenypálya 2020-ban tizennégy év után a járványhelyzet miatt kialakult zűrzavar okán jutott újra szerephez a Formula–1-ben. Átmenetileg sikerült megvetnie a lábát a király kategóriában, így zsinórban másodszor rendezik meg az Emilia–Romagna Nagydíjat (a korábbi imolai versenyek még San Marinó-i Nagydíj néven futottak). S hogy ez alkalommal ne ismétlődjön meg a Bahreinben a pályaelhagyások miatt kialakult káosz, ezúttal egységes szabályozásról döntött a versenyirányítás. Hurka kerékvetőket helyeztek a 13-as kanyarhoz a levágások megakadályozására, illetve fekete-fehér zászlóval figyelmeztetik majd azon versenyzőket, akik a futam során háromszor hagyják el a pályát mind a négy kerékkel.

A Mercedes brit pilótája győzelemmel kezdte az idényt
Fotó: EPA/Valdrin Xhemaj

Visszatérve Lewis Hamiltonhoz: a rekordhalmozó brit tavaly duplán ünnepelhetett Imolában. Egyrészt a Mercedes sorban hetedik konstruktőri bajnoki címét húzta be itt, másrészt a brit pilóta lett a futamgyőztes. S hogy, hogy nem, a szerencse akkor is mellé szegődött. Hamiltonnak előbb egy virtuális biztonsági autós szakasz segített, majd legfőbb vetélytársai kerültek csávába, az élről indult csapattárs, Valtteri Bottas autója megsérült, Verstappen pedig durrdefekt miatt feladta a versenyt, így az akkor még hatszoros világbajnok senkitől sem zavartatva nyert.

A paddockban ezután elterjedt, hogy a versenyző egy macskának köszönhette a győzelmet. Mert bár Hamilton kutyabarátként ismert, a cicákat is szíveli, és a futam előtt megbarátkozott az imolai pálya környékén élő Formulinóval, aki a fáma szerint szerencsét hoz. Az akkor még ferraris Sebastian Vettel eközben kijelentette, ő nem szereti a macskákat, s bár hozzátette, ezt az egyet igyekszik megkedvelni, tett néhány keresetlen megjegyzést a kis kedvenc súlyára is. A futamon végül – egy félrecsúszott kerékanya miatt hosszúra nyúlt kerékcsere okán – még a pontszerzésről is lemaradt. Idén alighanem meggondolja, hogyan viselkedik Formulinóval, már csak azért is, mert a 2021-es idénynyitón csupán a 12. helyen végzett, és ezúttal bizonyíthatna új csapatában, az Aston Martinnál.

Vettel első találkozása Formulinóval:

Tavaly kétnapos versenyhétvégével kísérleteztek a király kategória irányítói, emiatt csak egy szabadedzést rendeztek Imolában, idén viszont a szervezők kegyesek voltak a pilótákkal, és visszatértek a megszokott háromnapos, egyben háromgyakorlásos hétvégéhez. A lebonyolítás menetrendjén ugyanakkor Fülöp edinburghi herceg halála miatt változtattak, a szombat délelőtti tréninget, illetve az időmérőt egy órával korábban rendezik meg, így utóbbi semmi esetre sem csúszhat a temetés idejére.

A hétvége menetrendje

Péntek:

1. szabadedzés 11.00

2. szabadedzés 14.30

Szombat:

3. szabadedzés 11.00

időmérő edzés 14.00

Vasárnap:

Emilia–Romagna Nagydíj 15.00

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.