Megcsinálta a Mercedes azt, amit eddig még senki más

Mindent vitt vasárnap a Mercedes a Formula–1-es Emilia-Romagna-i Nagydíjon: Imolában Lewis Hamilton győzött Valtteri Bottas előtt, a német istállónál pedig zsinórban a hetedik konstruktőri világbajnoki címüket is ünnepelhetik.

Magyar Nemzet
2020. 11. 01. 15:04
HAMILTON, Lewis
Imola, 2020. november 1. A cmvd s hatszoros vilgbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzje a Forma-1-es auts gyorsasgi vilgbajnoksg Emilia Romagna Nagydjn az imolai plyn 2020. november 1-jn. MTI/EPA/Pool/Luca Bruno Fotó: Luca Bruno Forrás: MTI/EPA/Pool
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Formula–1-ben a Mercedes a hibrid éra, a V6-os turbómotorok 2014-es megjelenése óta módszeresen rommá veri a mezőnyt, és vasárnap Imolában mérföldkőhöz érkezett. Már a zsinórban hatszor megnyert konstruktőri vb-címével is rekorder volt a legnagyobb szériákat nézve, de az 1999 és 2004 között taroló Ferrarival együtt, s most eljött az idő, hogy ellépjen a maranellóiak mellett. S nagyon nem is kellett óvatoskodnunk, hogy a német istállónak most „jó eséllyel” meglehet a hetedik vb-trófeája, mert ezt a Red Bull csak akkor tudta volna megakadályozni, ha 33 pontot ver rá. Márpedig ilyen a Mercedes sikerkorszakában csak egyszer történt, amikor a 2016-os Spanyol Nagydíjon a két versenyzője – Lewis Hamilton és akkor Nico Rosberg – az első körben kiütötte egymást.

Vasárnap Imolában a szezonban már tizedszer lett a Mercedesé a rajtrács első sora, de az időmérőn a másodhegedűs Valtteri Bottas meglepte a pontversenyben vezető, és idén már kilenc pole pozíciót szerző Hamiltont. Az indításnál azonban nem történt malőr, Bottas szépen eljött az első helyen, s nem csapattársa követte, mert Max Verstappen (Red Bull) a harmadik pozícióból a másodikra nyomult fel. A 9. körben elköszöntünk a negyedik helyről indult Pierre Gaslytól, csapata, az Alpha Tauri szólt neki, hogy ki kell állnia a bokszba, mert baj van a motorjával. A szimpatikus francia délelőtt még nagyon boldog volt, ennyire elöl korábban a Red Bull-lal sem állt a rajtrácson, új sisakfestésével pedig példaképére, az imolai pályán 1994-ben elhunyt Ayrton Sennára emlékezett – szegény Gasly nem azt érdemelte volna a sorstól, hogy ő legyen az első kieső.

A 63 körös versenyben Verstappen a 19., Bottas a 20. körben ment kereket cserélni, így Hamilton került az élre, és a használt gumikon is repült a pályán. S hatalmas mázlija lett, mert a 30. körben virtuális biztonsági autós fázis állt elő, ekkor persze a brit is kereket cserélt, és maradt is az élen, mégpedig a riválisainál tíz körrel frissebb gumikon. Bottas autóján ráadásul megsérült a padlólemez, és látványosan veszített a tempójából. A finn azonban Verstappent így is feltartotta, Hamilton nevethetett a markába. Sebastian Vettel kerékcseréjét közben nagyon elszúrták, a Ferrari szerelői két gumival is küzdöttek, mint malac a jégen, tizenhárom másodperc alatt végeztek. A 43. körben aztán Bottas is hibázott, Verstappen azonnal lecsapott a lehetőségre, elment mellette, ám Hamilton tizenhárom másodperccel járt előtte. A negyedik helyen pedig Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) haladt, aki még nem volt kerékcserén, a közepes keverékei örök életűnek tűntek. A veterán finn világbajnok az 50. körben aztán lágyakat kapott, a 12. helyre csúszott vissza, de megcélozhatta az első tízet.

Az 51. körben drámai jelenetek sora kezdődött. Verstappen jobb hátsó kereke durrdefektet kapott, a holland kiesett, miként George Russell (Williams) is, aki a 10. helyen autózva hihetetlen hibát követett el: bent volt a pályán a biztonsági autó, így ment bele a falba... Lance Stroll (Racing Point) pedig a bokszban elütötte az egyik szerelőjét. A romeltakarítás, a verseny újraindítása után még öt kör maradt hátra. S ugyan a mezőny feltorlódott mögötte, Hamiltonnak rutinmunka volt pályafutása 93. futamgyőzelmét behúznia, megelőzve Bottast és a dobogóra még felkapaszkodó ausztrál Daniel Ricciardót (Renault). A Mercedesnél pedig azokat a pezsgőket is elővehették, amiket a zsinórban megszerzett hetedik konstruktőri világbajnoki címük megünneplésére készítettek be a hűtőkbe. Két hét múlva pedig a Török Nagydíjon, Isztambulban meglehet, hogy Lewis „királyt” is hetedszerre koronázzák meg.

Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője pályafutása 93. győzelmét aratta Imolában
MTI/EPA/Pool/Luca Bruno

Emilia-Romagna Nagydíja, Imola (63 kör, 309,267 km, a pontszerzők):

1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:28:32,430 óra

2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 5,783 másodperc hátrány

3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 14,320 mp h.

4. Danyiil Kvjat (orosz, Alpha Tauri) 15,141 mp h.

5. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 19,111 mp h.

6. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 19,652 mp h.

7. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 20,230 mp h.

8. Lando Norris (brit, McLaren) 21,131 mp h.

9. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 22,224 mp h.

10. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 26,398 mp h.

leggyorsabb kör: Hamilton, 1:15,484 perc (63. kör)

A vb-pontversenyek állása 12 futam után (még 5 van hátra):

Versenyzők: 1. Hamilton 282 pont, 2. Bottas 197, 3. Max Verstappen (holland, Red Bull) 162, 4. Ricciardo 95, 5. Leclerc 85, 6. Pérez 82, 7. Norris 69, 8. Sainz 65, 9. Alexander Albon (thaiföldi, Red Bull) 64, 10. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 63, 11. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 57, 12. Esteban Ocon (francia, Renault) 40, 13. Kvjat 26, 14. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 18, 15. Nico Hülkenberg (német, Racing Point) 10, 17-18. Räikkönen és Giovinazzi 4-4, 19. Romain Grosjean (francia, Haas) 2, 20. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1.

Csapatok: 1. Mercedes 479 pont – és már világbajnok, 2. Red Bull 226, 3. Renault 135, 4-5. Racing Point és McLaren 134-134, 6. Ferrari 103, 7. Alpha Tauri 89, 8. Alfa Romeo 8, 9. Haas 3.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.