A hétszeres világbajnok, címvédő Lewis Hamilton győzelmével indult vasárnap a vb, pedig három körrel a Bahreini Nagydíj leintése előtt a frissebb gumikon érkező, gyorsabb Max Verstappen elhúzott mellette. Ám szépséghiba, hogy közben a Red Bull a 4-es kanyar kijáratánál mind a négy kerekével elhagyta a szahíri pályát, és a szabálytalanság miatt a holland kénytelen volt visszaadni Hamiltonnak a pozícióját.
– Ez volt az egyik legkeményebb versenyem, és a szezon előtti tesztek is megmutatták, hogy a Red Bull most előttünk jár. Tudtam, hogy Max tíz körrel a vége előtt utol fog érni, és az járt a fejemben, szinte lehetetlen lesz magam mögött tartani – vallotta be Hamilton, akinek ez nem is sikerült, de a versenyirányítás rögtön szólt a Red Bullnak, hogy Verstappen a pályaelhagyás miatt köteles visszasorolni a Mercedes pilótája mögé. A szabálytalanságot a holland sem vitatja, nem is tehetné, de már a célban megbánta, hogy engedelmeskedett.
– Jobb lett volna, ha utólag elveszik a győzelmet, mint így másodikként áthaladni a célvonalon – bosszankodott az idei vb-t egyértelműen trónkövetelőként kezdő holland versenyző, és szerinte az élen ki tudott volna autózni öt másodperces előnyt, s ha csak ennyire büntetik meg, akkor az első helyét is megtarthatta volna.
Ennél azonban jóval többről van szó, és az alapvető probléma az volt a Bahreini Nagydíjon, hogy Hamilton a verseny során 29-szer (!) szélesítette ki büntetlenül az ominózus 4-es kanyart, ahol Verstappen később megelőzte. Bár a brit pilóta azon a helyen senki mellett sem ment el, jobb köridőket teljesíthetett, így mégiscsak előnyt szerzett. Ezzel a lehetőséggel egy ideig mások is éltek, mígnem a csapatokat a verseny közben nem figyelmeztették, hogy ezt ne tegyék. Az persze nonszensz, hogy ez a helyzet előfordulhatott a futamon. Toto Wolff, a nyertes Mercedes csapatfőnöke is leszögezte, hogy a szabályoknak tisztáknak és világosnak kell lenniük, nem pedig valamiféle Shakespeare-drámának különböző értelmezési lehetőségekkel. Ugyanígy látja Christian Horner is.