A rajt után Verstappen megtartotta az első helyét Hamilton előtt, de az igazi verseny nem kezdődhetett meg, mert hátul Nyikita Mazepein (Haas) megpördült, a gumifalnak vágódott, rögtön jött be a biztonsági autó. Verstappen rádión jelentette, hogy szerinte gond van az autójával, a tempóján azonban ennek nem volt jele. A tizedik körben közel két másodperccel vezetett Hamilton előtt, a harmadik helyen Bottas lemaradása már bő hat másodperc volt. A 14. körben Hamilton közepes keverékről keményre váltott, ekkor még nem lehetett tudni, hogy ez jó húzás-e, Verstappen maradt a pályán. A holland a 18. körben friss közepes keverékeket kapott, de csak Hamilton mögé érkezett vissza, Bottas tartotta a harmadik helyét, Pérez szépen jött fel hátulról, igazolva, hogy a Red Bull tényleg erős, a középmezőnyben pedig a veterán világbajnokok, Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) és Fernando Alonso (Alpine) nyüstölték egymást. Féltávnál Verstappen két másodpercen belülre került Hamiltonhoz, és a gumielőny a hollandnál volt. A 29. körben ki is hívták Hamiltont, újabb kemény gumikat kapott, de az riasztó volt, hogy az előző szettje csak tizenöt kört bírt ki. A Mercedesnél aztán Bottas kerékcseréjénél nagyot hibáztak, tíz másodpercig tartott, amíg a jobb elsőt nagy nehezen lerángatták, majd feltették az újat. A 34. körben Alonso fékhiba miatt kiszállt a versenyből, a negyvenedik körben pedig Verstappen az élről ment kereket cserélni, és 8,8 másodperces hátránnyal jött vissza a második helyre Hamilton mögé. A feladata az volt, hogy tizenhét kör alatt ledolgozza a hátrányát a friss kemény gumikon, és megelőzze a hétszeres világbajnokot.