Kárpótolta a sors Micheliszt

Neki nincs gokartos múltja, mint annyi más autóversenyzőnek, húszesztendősen még számítógépes szimulátorokon nyomta a gázpedált. 2017-ben viszont a túra-autó-vb záró állomásán már csak egy meghibásodott főfékhenger fosztotta meg attól, hogy a világbajnoki címért harcoljon. Amit azonban a sors akkor elvett Michelisz Norberttől, vasárnap visszaadta neki.

2019. 12. 17. 7:11
MICHELISZ Norbert
A Hyundai magyar pilótája valóra váltotta az álmait Fotó: WTCR/DPPI Media/Florent Gooden Forrás: MTI/WTCR/DPPI Media/Florent Gooden
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Nincsenek szavak. No words needed” – írta ki a közösségi oldalára a tavaly óta már túraautó-világkupa néven futó sorozat malajziai szezonzárója után egy olyan fotó fölé, amelyen éppen kézbe veszi a győztest megillető méretes trófeát. S a Hyundai 35 éves pilótája teszi mindezt a túraautózás „királyának” járó díszes trónszék előtt, amelybe aztán bele is huppant. A posztot már több mint harmincezren látták el tetszésük jelével, több mint ezerkétszázan szóltak hozzá, köztük világbajnok úszónőnk is. „Valóra váltani álmunkat hihetetlen érzés, erre nincsenek szavak, ahogy nyilatkoztad. Hazahozod Malajziából azt, amiért mentél, ahogyan én Rióból. Szívből gratulálok, Norbi, nagyon megérdemled!” – írta az olimpiai bronzérmes.

Orbán Viktor miniszterelnök a saját Facebook-oldalán gratulált: „Mint a villám. Szép volt, Norbi!” A magyar autósport eddigi legnagyobb sikere született meg vasárnap a Formula–1-ből jól ismert sepangi pályán, s ugyan Michelisz a pontverseny éllovasaként érkezett ide, és megnyerte mindkét időmérőt, majd az első futamot is, a másodikon a meghibásodott autója majdnem kettétörte az álmait. Ám a harmadikon a nagy rivális argentin Esteban Guerrierinek is technikai gondjai adódtak. Tény, a spanyol Mikel Azcona megkoccantotta, és így néhány méteren át a pálya melletti fűre sodródott, ami eltömítette a hűtőjét. A dél-amerikai pilóta első felháborodásában a spanyolt okolta, amiért ha nem is szándékosan, de tönkretette a versenyét, a sajtókonferencián azonban gratulált Michelisznek, aki szerinte megérdemelten nyerte meg a világkupát. – Jól ismerem Norbit, nagyon rendes srác, amilyen gyors a pályán, olyan jó ember is. Nagy csatát vívtunk, és ami ma történt…, nos, ilyen az élet – bökte ki a Honda pilótája. Michelisz amúgy a sorsdöntő harmadik futamot tíz pont előnnyel kezdhette, így Guerrierinek a győzelem sem jelentett volna feltétlenül világkupa-elsőséget.

A Hyundai magyar pilótája valóra váltotta az álmait
Fotó: MTI/WTCR/DPPI Media/Florent Gooden

Emlékezetes, hogy honfitársunk a 2017-es katari szezonzáróra a pontverseny második helyezettjeként érkezett, csupán 6,5 pont hátránnyal, de mindkét szabadedzésen ő volt a leg­gyorsabb, ráadásul új körrekordot állított fel, és az időmérő első szakaszát is ő uralta. A második fázisban azonban meghibásodott a főfékhengere, a futamokon csak a 11. helyről indulhatott, így nem volt esélye a világbajnoki címre.

Húszévesen a szimulátorok előtt persze még a profi autóversenyzői karrier is csak távoli álomnak tűnt. 2006-ban aztán megnyerte a Suzuki Swift-kupát, 2009-ben – már nemzetközi mezőnyben – a SEAT Leon Európa-kupát, egy évvel később pedig a túra-autó-világbajnokságon Makaóban ő jegyezte az első magyar futamgyőzelmet. Mégpedig egy kis magyar csapat, a Zengő Motorsport színeiben.

A Honda gyári csapatával egészen a tűz közelébe került, hogy idén a Hyundaijal öt futamgyőzelemmel a csúcsra érjen.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.