Kimi Räikkönen hétfőn a varsói Nagyszínházban lépett fel

A Formula–1-ben a McLaren és az Alpha Tauri után hétfőn az Alfa Romeo is bemutatta a 2021-es autóját, és a C41-es modellről a varsói Nagyszínházban hullt le a lepel.

Magyar Nemzet
2021. 02. 22. 20:01
null
Alfa Romeo Forrás: Facebook/Alfa Romeo Racing ORLEN
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A helyszínválasztás elsőre igencsak meglepő, de ha belegondolunk, hogy az Alfa Romeo istálló egyik főszponzora a lengyel PKN Orlen, a csapat tartalék pilótája pedig a lengyel Robert Kubica, akkor gyorsan összeáll a kép. A lengyel olajvállalat korábban Kubica egyéni szponzoraként került a Formula–1-be, s az együttműködés gyümölcsöző volt, a pilóta jól szerepelt. Tizenkét dobogós helyezése van, s a BMW Sauberrel 2008-ban megnyerte a Kanadai Nagydíjat, de a 2011-es súlyos ralibalesete után – amely majdnem az egyik karjába került – már hiába tért vissza 2019-ben a Williamshez, be kellett látnia, hogy a korábbi eredményeit nem tudja megismételni. A tapasztalata azonban a fejlesztések és a tesztek során még jól jön az Alfa Romeónak. No persze ne legyünk szemellenzősek, az a pénz is jól jön, ami tavaly vele együtt érkezett a csapathoz, meg is hosszabbították a kontraktust. Az Orlen név pedig cserébe több helyen ott virít az autón.

Robert Kubica, Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi, no meg a C41-es Alfa Romeo
Fotó: Facebook/Alfa Romeo Racing Orlen

A hétfői csapatbemutatón természetesen jelen volt a két „fő” pilóta, a finn Kimi Räikkönen és az olasz Antonio Giovinazzi is. Ami az Alfa Romeo idei autóját illeti, amely a C41-es kódjelet kapta, továbbra is megmaradt a fehér-vörös színkombináció, de a két színt felcserélték, most az alsó része kapott vörös árnyalatot. S az autó a tavalyihoz képest átesett egy orr(kúp)plasztikán is.

Az Alfa Romeo 1985-ös kivonulása után önálló csapatként 2019-ben jelent meg újra a Formula–1-ben, s a Räikkönen, Giovinazzi párossal a tíz csapat között ugyanúgy a nyolcadik helyen végzett, mint tavaly. De micsoda különbség: 2019-ben 57 pontot szerzett (Räikkönen 43-at, Giovinazzi 14-et), tavaly viszont csak nyolcat (4+4).

Egyes sajtóhírek szerint a Ferrarival partneri kapcsolatban levő Alfa Romeo Formula–1-es szerepvállalása hosszú távon bizonytalan, és az elektromos széria, a Formula E felé kacsingat. Erről azonban most természetesen szó sem esett, Frédéric Vasseur csapatfőnök azt fejtegette, hosszú távú céljuk az, hogy az autósport elitkategóriájában a középmezőny végéről annak elejére kerüljenek. Jan Monchaux technikai igazgató pedig arról számolt be, hogy készülnek a 2022-es nagy szabálymódosításokra is. Az Alfa Romeo idei autója először pénteken hajt pályára, mégpedig Barcelonában egy filmforgatáson.

A varsói Nagyszínházban az immár tizenkilencedik Formula–1-es idénye előtt álló, 41 éves Räikkönen – a 2007-es esztendő világbajnoka – elmondta, ezt az évet sem levezetésnek szánja.

– Nagyon gyorsan repül az idő. Nyilván elég sok ideje vagyok itt, de néhány évet kihagytam az F1-ből, így nem érződik húsz évnek. A versenyzést és a vezetést még mindig élvezem, sosem voltam azonban nagy rajongója a körítésnek. A versenyzést szeretem, mint ahogyan a kihívást is, hogy fejlődjek, és még jobb legyek. Izgatottan várom az idei évet, de egyelőre nem tudok túl sokat mondani, hiszen még nem vezettük az autót – fogalmazott Räikkönen, de amikor a felkészüléséről beszélt, nem hazudtolta meg önmagát.

– Élvezem az edzést, de ha egy nap úgy kelek fel, hogy nincs kedvem hozzá, akkor edzem másnap, nem dől össze a világ, ha kihagyok egy napot – bökte ki a finn pilóta, a száguldó cirkusz egyik legnépszerűbb alakja.

Antonio Giovinazzi pedig fogadott Frederic Vasseurrel, ha valamelyik futamon dobogón végez, akkor a csapatfőnök kopaszra borotváltatja fejét. Mi tagadás, meglepődnénk, ha az elöljárót idén kopaszon látnánk.

Íme, az Alfa Romeo idei autója
Fotó: Facebook/Alfa Romeo Racing Orlen

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.