Óriási csata lesz a Giro végén, hárman 15 másodpercen belül

A Giro d'Italia csütörtöki 18. szakaszán, a „királyetapon”, amelyen a 2758 méteres Stelviót is meg kellett mászni, a portugál João Almeida (Deceuninck–Quick-Step) elveszítette az összetettben élen állót megillető rózsaszín trikót, amit a 3. szakasz óta viselt. Az új éllovas a holland Wilco Kelderman (Sunweb), azonban ketten is csak másodpercekre vannak tőle.

2020. 10. 22. 17:28
null
Ilyen terep várt a Giro d 'Italia mezpőnyére csütörtökön Fotó: LaPresse Forrás: Facebook/Giro d'Italia
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Giro d'Italia 18. szakasza előtt derült ki, hogy a szombati, 20. etapot módosítani kell, a francia hatóságok a koronavírus-járvány miatt nem fogadják a karavánt, így az útvonalból kimarad a 2744 méter magas Colle dell'Agnello és a 2360 méteres Col d'Izoard megmászása, cserében viszont majd háromszor kell felmenni Sestrierébe, 2035 méterre. Ez sem lesz könnyű feladat, de az eredetinél mégiscsak könnyebb, és ez még inkább felértékelte a csütörtöki „királyetapot”, hogy itt dőlhet el az idei Giro.

A Pinzolo és Laghi di Cancano között 207 kilométeres etapnak brutális volt a vonalvezetése. Egy második kategóriás hegy, az 1681 méter magas Campo Carlo Magno megmászása (14,2 km, 5,8 százalékos meredekség) után az első kategóriás, 1704 méteres Castrin következett (8,6 km, 8,9 százalék), majd a idei Giro legmagasabb pontja, 2758 méteren a Stelvio várta a mezőnyt (24,8 km, 7,4 százalék). S még a szakasz legvége is komoly kihívást jelentett, mert a Stelvio után a völgyből még le kellett küzdeni a szintén első kategóriás, 1938 méteres Torri di Fraele (9 km, 6,8 százalék) meredekét, hogy hegyi befutó zárja a napot.

Ilyen terepen kellett tekerni a Giro d 'Italia mezőnyének csütörtökön
Fotó: Facebook/Giro d'Italia

A nap előtt az összetett élcsoportja így nézett ki: 1. João Almeida (portugál, Deceuninck–Quick-Step) 71:41:18 óra; 2. Wilco Kelderman (holland, Sunweb) 17 másodperc hátrány;3. Jai Hindley (ausztrál, Sunweb) 2:58 perc hátrány; 4. Tao Geoghegan Hart (brit, Ineos–Grenadiers) 2:59 p h.; 5. Pello Bilbao (spanyol, Bahrain–McLaren) 3:12 p h.; 6. Rafal Majka (lengyel, Bora–Hansgrohe) 3:20 p h.; 7. Vincenzo Nibali (olasz, Trek–Segafredo) 3:31 p h.

A rettegett Stelvio viszont összekuszálta a szálakat! Ötven kilométerrel a szakasz vége előtt Almeidán már látszott, hogy az egymásra figyelő „nagyok” élcsoportjában gondjai vannak felfelé menet, küszködött, nem is bírta a tempót, lemaradt. S 47,3 kilométerrel a vége előtt virtuálisan Keldermanra került az összetettben vezetőt megillető rózsaszín trikó! Ekkor pedig még bő tíz kilométer volt a hegytetőig, ami nagyon rosszul érintette Almeidát.

Kelderman a Sunweb kapitánya, és a csapatvezetés a szakasz előtt is kijelentette, hogy vele akarják megnyeretni a Girót. A csapattárs Hindley azonban 45,6 kilométerre a céltól faképnél hagyta Geoghegan Hart és az ausztrál Rohan Dennis (Ineos–Grenadiers) társaságában. Kelderman csakhamar negyven másodperc hátrányt szedett össze, Bilbao és a kétszeres Giro-győztes Nibali viszont tőle is lemaradt. A hófalak között a metsző szélben a legtöbb versenyzőnek komoly problémát okozott a széldzseki felvétele menet közben, Hindley és Kelderman különösen sokat szerencsétlenkedett, a két Ineos-versenyző egy kevésbé meredek részen megoldotta a feladatot. Keldermannak a hátránya ekkor még belefért, és magán érezhette a rózsaszín trikót, de aztán visszaütött, hogy ő egyedül volt, egyre nőtt a különbség közte és az éllovas trió előtt, és Bilbao is megelőzte Jakob Fuglsanggal (Asztana).

Az utolsó hegy előtt még nem lehetett tudni, hogy a rózsaszín trikó Keldermanra, Hindley-re vagy Geoghegan Hartra kerül!

A záró nyolc kilométerre utóbbi két versenyző maradt az élen, de Geoghegan Hart nem nyomta meg a tempót, „védte” Kelderman pozícióját, aki így is eléggé lemaradt, de ötödik lett a szakaszon, és a nap végén átvehette a rózsószín trikót – ő vezet az összetettben. A szakaszt végül az utolsó kilométereken szélárnyékban levő Hindley nyerte meg, lehajrázta Geoghegan Hartot, az összetettben azonban mindketten alig vannak lemaradva Keldermantól: csupán 12 és 15 másodpercre! A napot rózsaszín trikóban kezdő Almeida pedig már csak az ötödik. Valter Attilát (CCC) is megviselte a szakasz, 47:41 perc lemaradással a 79. helyen ért célba, az összetettben öt helyet visszacsúszva a 29.

A királyetapot végül Jai Hindley nyerte meg
Fotó: Facebook/Giro d'Italia

Giro d'Italia, 18. szakasz, Pinzolo–Laghi di Cancano, 207 km, hegyi befutó:

1. Jai Hindley (ausztrál, Sunweb) 6:03:03 óra

2. Tao Geoghegan Hart (brit, Ineos Grenadiers) azonos idővel

3. Pello Bilbao (spanyol, Bahrain-McLaren) 46 másodperc hátrány

4. Jakob Fuglsang (dán, Asztana) 1:25 perc hátrány

5. Wilco Kelderman (holland, Sunweb) 2:18 p h.

...7. Joao Almeida (portugál, Deceuninck – Quick-Step) 4:51 p h.

8. Vincenzo Nibali (olasz, Trek-Segafredo) azonos idővel

Az összetett élcsoportja:

1. Kelderman 77:46:56 óra

2. Hindley 12 másodperc hátrány

3. Geoghegan Hart 15 mp h.

4. Bilbao 1:19 p h.

5. Almeida 2:16 p h.

6. Fuglsang 3:59 p h.

...8. Nibali 5:47 p h.

Pénteken a Morbegno és Asti közötti 258 kilométer megtétele vár a mezőnyre, a 103. Giro d'Italia pedig vasárnap Milánóban zárul.

Ír szakaszgyőzelem a Vueltán

Csütörtökön a spanyol körverseny, a Vuelta a España harmadik szakaszát, a Lodosa és La Laguna Negra közötti 166,1 kilométeres etapot az ír Dan Martin (Israel Start-Up Nation) nyerte meg a szlovén Primož Roglič (Jumbo–Visma) és az ecuadori Richard Carapaz (Ineos–Grenadiers) előtt – mindhárman azonos idővel értek célba. Az összetettben is ők állnak az első három helyen, s továbbra is a címvédő Roglič vezet. Az élcsoport: 1. Roglič 12:37:24 óra, 2. Martin 5 másodperc hátrány, 3. Carapaz 13 mp h.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.