Közvélemény-kutatást készíttetett a budapesti lakosság vakcinákhoz való hozzáállásáról a fővárosi önkormányzat hivatalos turisztikai, kulturális és marketingszervezete, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. A hírről beszámoló HVG cikke szerint a kutatásra egy oltással kapcsolatos tájékoztató kampány miatt volt szüksége Karácsony Gergely csapatának. Mondjuk, az nem igazán világos, hogy a főváros imázscége miért indít kampányt olyan témában, amelyben az országos állami szervezetek illetékesek. Meg az sem tiszta, hogy a kíváncsiskodással miért éppen a Mediánt, Karácsony korábbi munkahelyét, illetve a 21. Kutatóközpontot, a főpolgármester volt tanácsadójának cégét bízták meg. Csak nem azért, mert Karácsony 2010 előtt a Medián kutatási igazgatójaként a cég pártszimpátiagörbe-készítő brigádját felügyelte? (Legemlékezetesebb munkájuk az volt, amely 2013-ban Bajnai Gordont Orbán Viktor „elé mérte” – utóbbi csapata egy évre rá kétharmaddal nyert.) Azt sem igazán értem, hogy egy vakcinákról szóló kampányhoz mi köze van a megkérdezettek pártpreferenciáinak (merthogy erre is rákérdeztek a kutatásban). De a legrejtélyesebb az, miért költ ilyesmire a piszok kormányzat által kivéreztetett főváros, amikor Karácsony Gergely szerint olyan szegények, mint a templom egere.
Félremértek
Kamala Harris mellett az USA közvélemény-kutatói is nagyot égtek az amerikai elnökválasztáson.