A tárca tájékoztatása szerint az utódlásáról, az új vállalatvezető hivatalba lépésének időpontjáról a későbbiekben születik döntés. Szarvas Ferenc 2010 augusztusa óta irányította a vasúttársaságot.
Nemrég az MNO arról írt, Szarvas beszámolója szerint a MÁV Zrt. 2011-ben az 50 milliárd forint részleges adósságkonszolidáció hatását is figyelembe véve mintegy 14 milliárd forint mérleg szerinti eredményt ért el az előzetes adatok alapján, üzemi eredménye 27,4 milliárd forint veszteség lesz, ami 12,5 milliárd forinttal kedvezőbb a tervezettnél. Az akkor még elnök-vezérigazgatóként tevékenykedő Szarvas a MÁV 12 milliárdos meghaladó működésiköltség-megtakarítását a cég hatékonyságjavító intézkedéseinek tudta be. Fontos szót ejteni arról is, hogy A MÁV-csoportnál hat év alatt több mint 2,4 milliárd forintot takarítanak meg az új gépjárműflotta bérlésével a korábbi évekhez képest.
A Magyar Nemzet pénteki számában az olvasható, Szarvas Ferenc vezérigazgató már a hét elején elbúcsúzott a menedzsmenttől, május 10-i távozásáig szabadságát tölti. Utódja a szakmában keringő hírek szerint a GYSEV elnök-vezérigazgatója, Dávid Ilona lesz, az eredeti elképzelések szerint májustól.
A MÁV és a Volánbuszelső emberének távozása azelőtt került nyilvánosságra, hogy a tervezett személycseréket végre lehetett volna hajtani – írja a lap. Ezért alakulhatott ki az a helyzet, hogy miközben Szarvas Ferenc távozásáról már két hete suttogtak a jól értesültek, és a múlt hét végén a sajtóban is megjelent az értesülés, a szakminisztérium ez idáig hivatalosan nem kommentálta azt. A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy ennek a „fejetlenségnek” miniszteri biztos kinevezése vet véget a vasúttársaságnál.
A Kormányszóvivői Iroda pénteken aztán azt közölte: 2012. május 1-jétől egyéves időtartamra a kormány Fónagy Jánost nevezte ki a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztossá. A közlemény szerint a kormánybiztos közreműködik a közösségi közlekedés szervezeti kereteinek, ingatlanvagyonával kapcsolatos feladatainak korszerűsítésében, vezeti a közösségi közlekedés intézményi és működési rendszerére vonatkozó szabályozás felülvizsgálatát, a tarifa- és kedvezményrendszer átalakítását, részt vesz a közösségi közlekedési szolgáltatók menetrendjének összehangolásával kapcsolatos folyamatokban, szerepet vállal a közúti és vasúti közösségi közlekedést kiszolgáló hazai háttéripar, elsősorban a jármű- és gépgyártás megteremtésének, fejlesztésének előmozdításában.
Fónagy János a továbbiakban is a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára marad.
Miért ennyire agresszív és nárcisztikus Magyar Péter?