Listavezető a Suzuki

Csákó Attila
1999. 10. 14. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az év első kilenc hónapjában a személygépjárművekből 70 662 darabot adtak el Magyarországon. Ez a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 20,9 százalékos növekedést mutat – tájékoztatta lapunkat a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Kimutatásuk szerint több márka már az év háromnegyedé-ben teljesítette egész éves tervét. – Az importőrök és a gyár adatait összevetjük a BM adatfeldolgozó nyilvántartásában szereplő, forgalomba helyezett járművek számával. Korábban a BM pontatlan nyilvántartása miatt nagy volt az eltérés az adatok között. Manapság a különbség az elfogadható egy százalék alatt van – mondta Győző Gábor, az MGE elnöke. A statisztika alapján a Suzuki magasan vezeti az eladási listát. Az Esztergomban gyártott Sedan, három- és ötajtós modellek közül eddig 22 528 darab került a kereskedőkhöz. A személygépkocsi és terepjáró kategória második helyén az Opel áll 13 617 darab eladott autóval. A képzeletbeli dobogó bronz-érmese a Volkswagen lett 7687 darab értékesített autóval. Saját tavalyi eredményüket múlták felül a Proton (500 százalék, 45 darab), a KIA (202 százalék, 412 darab), a Lada (194 százalék, 478 darab), a Subaru (175 százalék, 56 darab), a Toyota (166 százalék, 3445 darab) és a Skoda (161 százalék 4146 darab) kereskedői. A személygépkocsi és terepjáró kategóriában az idén még nem adtak el egyetlen Alekót, Daciát, Maseratit, Ssangyongot és Tavriát sem. A 3,5 tonna alatti haszonjárművek győztese a Toyota 2373 darab járművel, második az értékesítésben a Mazda 1749 darabbal, míg 1568 darabbal harmadik a Peugeot. Az autókereskedelem nagy vesztese a középkategória. Ebben a kategóriában az eladások folyamatos csökkenése figyelhető meg. Tavaly az újonnan eladott járművek 15 százaléka, míg idén 11 százaléka került ki ebből a csoportból. Több autó talált gazdára a kiskocsik közül, valamint a középkategória alsó részéből. A kiskocsiknál a növekedés 56,5 százalékos volt. Útjainkon száz autóból a múlt évi huszonhattal szemben idén már harminchat volt kiskocsi. A technikai fejlődés megállíthatatlan. Az ABS, az air bag, a tempomat évekkel ezelőtt még extrának számított, és csak a luxus járművekben volt megtalálható. Az ezredfordulóra ezek a megoldások már a legkisebb kategóriában is az alapfelszereltséghez tartoznak, vagy megrendelhetők. A kisautók annyit tudnak műszakilag, mint néhány éve középkategóriájú testvéreik. Az autógyárak törpéi mára már óriásokká nőttek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.