Egészséges divat: a sí

Salánki Miklós
1999. 11. 12. 23:00
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rossz vagy jó hír – hó lesz. Németh Lajos meteorológus megjósolta, hogy a jövő héten beköszönt a tél, amit megerősít, hogy hatalmas érdeklődés mellett zajlik a 9. Hó-show a Budapesti Vásárközpontban. Divat lett a sí Magyarországon is. Soha rosszabb divatot. A sok egészségtelen szenvedély mellett (ivás, evés, dohányzás) végre egy lelket és testet gyógyító szórakozás. Pedig a síelés nem olcsó mulatság, ráadásul, mivel hazánkban alig van sportolásra alkalmas pálya, a téli sportok kedvelőinek külföldre kell vándorolniuk. A hazai szakemberek szerint tavaly közel három hónapig volt a magasabb hegyekben síelésre alkalmas hó, hazánkban azonban még nem fedezték fel, hogy a síelés jó üzlet. A Mátrában a korszerű liftek és a parkolók hiányoznak. A Pesthez közeli Dobogókő sokak számára elérhető mini síparadicsom lehetne, de hiába van felvonó, ha a pályát nem gondozzák, és egy-egy téli hétvégén gépkocsival szinte lehetetlen megközelíteni. Így aztán, aki teheti, külföldre megy, s úgy látszik, egyre többen tehetik... Dr. Hannes Porias, az Osztrák Köztársaság budapesti nagykövete a Hó-show megnyitó ünnepségén dicsekedett azzal, hogy Ausztriába évente félmillió magyar megy síelni. Persze a sógorok nem karba tett kézzel várják a vendégeket: a korszerű felvonó és a kitűnő pálya alapkövetelmény, ezenkívül rendkívül változatos programokat is kínálnak. Nem eredménytelenül. Kapus György, az osztrák idegenforgalmi képviselet igazgatója elmondta, hogy Ausztria síüdülésben az európai piac 47 százalékát uralja, telente 7,5 millióan látogatnak a szomszédos országba. A magyar síelők száma is évről évre nő, nem is akármilyen mértékben: az elmúlt idényben 20 százalék volt az emelkedés. A növekedés ellenére az osztrákok folyamatosan fejlesztenek, ebben az évben négymilliárd schillinget költöttek a sípályák korszerűsítésére. A sívilágban már visszaállították az osztrák–magyar monarchiát. Minden szinten kitűnő a kapcsolat a két ország között, a magyar síbajnokságok többségét évek óta Ausztriában rendezik. A sógorok a magyar sísportot támogatják, a stájer idegenforgalmi hivatal évente 300 ezer schillinget ajánlott fel a Magyar Sí Szövetségnek. Pignitzky Péter, a szövetség főtitkára elmondta, hogy nem pénzt kapnak, hanem a válogatottak számára edzőtáborozási lehetőséget és a bajnokságok lebonyolításában segítséget. Hogy nem csupán az osztrákoknak éri meg a sísportot támogatni, azt bizonyítja, hogy a hagyományos alpesi gyerekbajnokság névadó szponzora jövőre a Volvo Auto Hungária Kft. lesz. Fehér Gyula főszervező elmondta, hogy az ez évi újításuk, a sívonat minden előzetes várakozást felülmúlt, mert míg a korábbi években csak néhány százan, a februári bajnokságon viszont 740 fiatal indult Semmeringen. A Volvo-kupát jövő február 19-én bonyolítják le, a MÁV ismét indít sívonatot, amelyre a gyerekeknek változatlanul 500 forint lesz a jegy ára. Nevezni a Benetton Sportsystem márkaboltjában lehet (Budapest, 1027 Margit krt. 46., telefon: 201-0879). A gyermekbajnokság fővédnöke Deutsch Tamás ifjúsági és sportminiszter, aki a sajtótájékoztatón bevallotta, hogy két fia síel, de ő még nem. Ígéretet tett, hogy jó szülő lesz, hagyja magát megnevelni, s ha a Volvo-kupán még nem is ő lesz az előfutó, de mindenképpen megtanul addigra síelni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.