A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Elkészült az utolsó Vectra

G. H.
1999. 11. 25. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Opel Hungary szentgotthárdi gyárában legördült a szalagról az utolsó Vectra, és ezzel végleg lezárult egy fontos korszak a gyár életében, az autógyártásé. Az autó-összeszerelő üzem – szó szerint – átadja a helyét egy új, korszerű sebességváltógyárnak, hiszen az üzemcsarnok ezen részén készül majd a General Motors és az Opel első fokozatmentes sebességváltója 2001 közepétől. Szentgotthárdon a múlt esztendőben kínai megrendelésre több mint 4000 Vectra készült, néhány száz pedig magyar piacra. Összesen 4404 Vectra gépkocsit szereltek össze az Opel Hungary munkatársai. (A tavaly lezárult Astra-összesze-relés eredménye 80 835 autó volt, tehát Szentgotthárdon 1992 és 1999 között összesen 85 239 Opel készült.) A Vectra- összeszerelésen kezdetben mintegy százötvenen dolgoztak, de menet közben sokukat már átcsoportosították a motor-, illetve a hengerfejüzembe, és voltak, akik az új projektben kaptak feladatot. A gondos tervezés eredményeként Szentgotthárd most csak az autógyártástól búcsúzott, de munkatársaitól nem. Az utolsó Vectra elkészültekor tartott kis házi ünnepségen Albert Lidauer, az Opel Hungary vezérigazgatója megköszönte az autó-összeszerelő részleg munkatársainak, hogy az utolsó napig és az utolsó autóig kiváló munkát végeztek. Lidauer arra biztatta az embereket, hogy az új feladatra, a sebességváltó gyár létrehozására koncentráljanak, és hangsúlyozta, hogy a 285 millió márkás beruházással létrehozandó új gyár évi 250 ezres kapacitásával tovább növeli Magyarország és az Opel Hungary szerepét a General Motorson belül. A gyárcsarnok előkészítése az új projektre már megkezdődött, az első gépek a jövő év elején érkeznek, és 2001-től indul az új, fokozatmentes automata sebességváltók gyártása Szentgotthárdon. Eközben a négy műszakban termelő motorgyár az idén éves rekordra készül: még sohasem gyártott Szentgotthárd több mint félmillió motort egy évben, és eddigi legnagyobb sorozatát produkálja a hengerfejgyár is, több mint 360 ezer darabbal. Az új sebességváltó gyárra fordítandó beruházással az Opel Hungary teljes beruházási összege meghaladja az egymilliárd német márkát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.