A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Emelkedik a vasúti és a telefontarifa

Putsay Gábor
1999. 11. 29. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlekedési, hírközlési és vízügyi tárca jövőre hat százalékkal emelné a vasúti menetjegyek árát, a Matáv-tarifák esetében pedig 4,5–6 százalékos növekedést tartanak elfogadhatónak. A KHVM javaslata szerint az eseti jegyet felváltó tíznapos autópálya-matricáért 1300 forintot, a havi bérletért 2400-at, az éves bérletért pedig 22 ezer forintot kell jövőre fizetniük az autósoknak – tájékoztatta tegnap a sajtó képviselőit Katona Kálmán közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter. A KHVM és a Pénzügyminisztérium jelenleg egyeztetést folytat a közlekedési és hírközlési tarifák emeléséről: a közlekedési tarifák emelésében szerepet játszhat az energiahordozók hirtelen emelkedése, így a vártnál is magasabb jegyárakra lehet számítani. Katona Kálmán ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a KHVM álláspontja szerint az energiaárak drasztikus növekedése esetén sem tartanák elfogadhatónak a tarifák mértéktelen növelését, mivel az gyengítené a gazdaságot és növelné az inflációt. A minisztérium szerint hamarosan a kormány is dönt a kisforgalmú mellékvonalak kezelésére tett javaslatról. Az előterjesztés szerint a 7600 kilométer hosszú vasúti hálózatból ezer kilométert a jövőben nem a MÁV, hanem gazdasági társaságok, önkormányzatok és vállalkozók üzemeltetnének. A javaslat szerint arra is lenne lehetőség, hogy a vasúttársasággal közösen kezelnék a kis forgalmú mellékvonalakat az új tulajdonosok. Katona Kálmán ezzel kapcsolatban elmondta, ha a kormány elfogadja a javaslatokat és a program sikeres lesz, további kétezer kilométer mellékvonal üzemeltetését vizsgálják felül. A miniszter ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a jövőben a nagy forgalmú fővonalakra koncentrálnak, a fejlesztésre szánt pénzeket is a törzshálózat fejlesztésére csoportosítják. Jövőre a Matáv előfizetői díjak maximálisan 43 százalékkal emelkedhetnének, ennek ellensúlyozására a forgalmi díjak 10–11 százalékkal csökkennének. Eddig még nem született döntés a tekintetben, hogy a kisfogyasztók számára milyen díjszabást léptetnek érvénybe. Az elképzelések szerint a kisfogyasztói csomagot igénybevevőknek nem emelkedne a szolgáltatás alapdíja és meghatároznának egy öszszeget, amin belül nem kellene a telefonhasználatért fizetni. Ezt a keretet túllépve azonban többszörösére emelkedne a telefonálás díja. A Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság (LRI) első emberének távozása miatt pályázatot írnak ki az állás betöltésére – erősítette meg tegnap Katona Kálmán. A miniszté- rium légügyi főigazgatói posztját hamarosan betöltik, Katona Kálmán elmondása szerint a jelölt már megvan, ám a kinevezéshez szükséges átvilágítás előtt nem kívánják megnevezni személyét.A KHVM és a MÁV vezetése tegnap döntött a járatritkítást illetően: december 19-től a 168 vonat helyett 136 közlekedését szüntetik meg a menetrendben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.