A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Felkészült a Magyar Posta

Fekete Zoltán
1999. 11. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Baján a közelmúltban konferenciát rendeztek a 2000. év dátumváltásának sokféle gondjáról. A tanácskozás fővédnöke Katona Kálmán közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter volt. A konferencián elhangzott, hogy az évszámkezelés gondja elsősorban informatikai kérdés, s jellemző, hogy az ENSZ nemzetközi együttműködést szervezett a probléma megoldására, több mint 180 állam részvételével. Időnként regionális értekezleteket tartanak, hogy az egész világon problémamentes legyen az átállás 2000-re. Természetesen vannak olyan szakosodott nemzetközi szervezetek, mint a Global 2000, amely például a bankvilág 2000-problematikáját fogja át. Természetesen Magyarország is készül az átállásra, s ebben a munkában kulcsszerep jut a Magyar Postának is. Nagy Róbert vezérigazgató-helyettes, informatikai és logisztikai főigazgató szerint, aki a posta problémamentes átállásáért felel, a Magyar Posta már felkészült, s garantálja, hogy nem lesz üzemzavar a dátumváltáskor.– A Magyar Posta Rt.-nél 1998 májusában vetettük föl, hogy az átállásra fel kell készülnünk. A konkrét munka 1998 augusztusában indult, amikor önálló projektet hoztunk létre a dátumváltás kezelésére. A projekt területei: az információtechnológiai eszközök, a nem információtechnológiai eszközök, a jogi terület és a kommunikációs kérdések. Konkrét ütemtervet dolgoztunk ki a munkákra – kezdte a beszélgetést Nagy Róbert. – Felmértük és leltárba vettük a posta teljes technikai parkját, PC-jeinket, szervereinket, a postai eszközeinket a pénzszámláló gépektől a postai keletbélyegzőkig. A felmérés során a teljes informatikai parkunkat egységes tesztelési eljárással vizsgáltuk át, az információtechnológiai berendezéseink mellett a telefonalközpontjainkat, faxainkat és minden dátumot kezelő, órával rendelkező berendezésünket szigorú ellenőrzés alá vontuk. Ezzel a munkával október végére végeztünk. A felmérés során három kategóriát állítottunk fel. Legkritikusabbnak azok az alkalmazások minősültek, amelyek a posta zavartalan üzletmenetében nélkülözhetetlenek. Fontosnak minősítettük azokat az alkalmazásokat, amelyek javítása későbbre nem halasztható, míg a harmadik kategóriába a nem igazán fontos alkalmazások kerültek. A kritikus rendszerek integrációs tesztelése folyik, november végére befejeződik – mondta Nagy Róbert. Mivel a postának vannak olyan területei, amelyek különös pontosságot igényelnek, mint például: a postai elszámolóközpont, amelynek munkája az egész ország életére kihat, megkérdeztük: ezen a területen mennyiben zajlott másképp az átállásra való felkészülés, mint a posta többi területén? – Ezekben a központokban naponta egymillió bizonylatot olvasnak, több tízmilliárd forintnyi pénzforgalom zajlik. Ez a Magyar Posta Rt. legkritikusabb részlege, ezért örömmel jelenthetem, hogy a posta elszámolóközpont-eszközeinek 2000. évi megfelelősége – tesztekkel bizonyíthatóan – biztosított – jelentette ki az informatikai főigazgató. A Magyar Nemzeti Bankkal és a kereskedelmi bankokkal együttműködve olyan új adatstruktúrát dolgoztak ki a pénzügyi műveletek lebonyolítására, amely a 2000. év utáni dátumkezelést lehetővé teszi. A Magyar Posta már július 1-jétől ennek segítségével kommunikál a bankokkal. Arra a kérdésre, hogy menynyibe kerül ez az átállás a Magyar Postának, Nagy elmondta: A 2000. évi dátumváltás kezelésére csaknem egymilliárd forintot különítettek el. Ez az öszszeg azonban nemcsak a dátumváltás kapcsán felmerülő problémák kiküszöbölésére elegendő, de a postai szolgáltatások minőségének javítását is – annak még jobbá és gyorsabbá tétele érdekében – segíti, hiszen olyan informatikai fejlesztést, technológiai, technikai váltást hajtottak végre általa, ami hosszú távon előremozdítja mind a posta, mind az ügyfelek munkáját.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.