A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Hat százalék kontra tizennégy

P. G.
1999. 11. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma tárgyalnak egymással a Pénzügyminisztérium és a fővárosi önkormányzat szakértői a BKV jövő évi tarifaemelésével kapcsolatban. A fővárost várhatóan Atkári János főpolgármester-helyettes képviseli, a pénzügyi tárcát pedig Varga Mihály politikai államtitkár. Az előbbi továbbra is ragaszkodik a 14 százalékos emeléshez, a PM azonban az infláció mértékénél nagyobb árnövekedéshez nem járul hozzá. Kisebb módosulás is csak akkor várható, ha az önkormányzat a korábbinál több érvet sorakoztat fel álláspontja mellett.A BKV számításai szerint 7 százalékos járatcsökkentés kellene ahhoz, hogy az alacsonyabb viteldíjemelés miatt kieső bevételt kompenzálni tudják. A BKV szerint mintegy 16 milliárd forintnyi bevételtől esett el a cég az elmúlt időszak különböző kormányzati intézkedései miatt. Az állami céltámogatás megszüntetése, a fogyasztói árkiegészítési kulcsok csökkentése és a 65 éven felüliek ingyenes utaztatásából keletkezett bevételkiesés csaknem azonos a BKV november eleji 15,4 mil-liárd forintos adósságával – véli a főváros vezetése. Az is növelte a cég veszteségét, hogy a tervezettnél jobban, mintegy 20 százalékkal emelkedtek az idén a gázolaj- és az energiaárak. Az átlagosan 14 százalékos áremelés esetén januártól 100 forint lenne egy vonaljegy ára. A kormány nem tartja reálisnak azt az elképzelést, hogy az inflációnál nagyobb mértékben növekedjenek a BKV Rt. tarifái – mondta korábban lapunknak Varga Mihály, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára. A fideszes politikus szerint a közlekedési társaságnak a tárcához eljuttatott szakmai anyaga nem indokolja a magas jegyáremelést. A vállalat bevétele 12,3, míg költségráfordítása 6,3 százalékkal nőtt. Ez is azt jelzi – tette hozzá –, hogy a fővárosi tulajdonban lévő BKV-nak nyereségesnek kellene lennie. Atkári János azon állítását cáfolta, amely szerint az állam kivonult volna a társaság finanszírozásából. A kormányzat ugyanis jövőre 8,5 milliárd forintos fogyasztói árkiegészítéssel támogatja az rt.-t. Az állami normatívát 1996-ban az MSZP–SZDSZ kabinet szüntette meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.